Gå til innhold

Spørsmål om scanner og Ulead Photo Express

Ana

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøp meg ny scanner, og sliter litt med å få den til! (Bruksanvisningen som fulgte med var elendig!).

Av og til når jeg scanner bilder, så kommer bare en liten stripe av bildet med (uavhenging av hvor jeg plasserer bildet på scanneren). På noen bilder kommer hele bildet med, andre ganger ikke. Noen som vet hva dette kan skyldes??

Jeg lurer også på noe når det gjelder Ulead Photo Express (4). Noen som vet om det går an å gjøre om fargebilder til svart/hvitt der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Går ut ifra at Photo Express har et valg som heter Convert... Ligger det under et valg som heter Photo... Convert.... Grayscale?! Er nok forandringer siden sist - jeg har ikke 4.0, men prøv deg frem - let etter Convert. Eller slå opp i hjelp på ordet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

På min scanner må man i alle fall sørge for å utføre "prescan" og velge hva man vil ha scannet. Samme hvor bildet ligger, men rett og slett velge ut hvilken del av scannerplaten man vil skal scannes. Det er enkelt og greit. (Eneste problemet jeg har er at bildet jeg ville scanne i dag (måtte installere scanneren også da, har ikke brukt den på et par år, digitalt kamera har vi) rett og slett kommer frem i eneldig kvalitet. Uavhengig av instillingene jeg velger, så virker det som om det vises med altfor få farger (slik at det blir "felter med farger" og det blir svært vanskelig å se ansiktstrekkene (bildet er av ei negerjente, fadderbarnet mitt, nemlig, så det blir nesten helt sort på en måte. Altfor mørkt. Og gjør jeg det lysere blir det jo bare blasst...)

Men, hele bildet får jeg med. Det må nok være noe med "utvalget" av hva som skal scannes på et vis. du finner nok ut av det :) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...