Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har langt, tykt hår med minicolor i. Skulle tro en minicolor ga glans, men det er svært lite av det i mitt hår for tiden. Bruker frisørshampo og balsam som jeg ikke er fornøyd med, for det tnger håret og gjør det ikke så luftig som jeg skulle ønske...

Er elendig på å kure håret. Bruker derimot en utglattingskrem som gir noe glans...men det er alt.

Hva gjør dere for å få blankt hår som ikke bare er blankt pga en masse produkter i håret den ene dagen?? Har shampoen mye å si? Balsame? kur? hmm...tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få glans i mitt hår pleier jeg å bruke L'oreal Style and Shine, både i spray og mousse. liker disse produktene godt. Koster ca 50 kr i matbutikk :)

Skrevet

Jeg innbiller meg at et sunt hår er et blankt hår, og at kosthold og mindre bruk av produkter og bleking spiller inn.

Skrevet (endret)

Jeg spurte en dyktig frisør om dette en gang, og hun mente at det i tillegg til kosthold, helse og naturlige forutsetninger var veldig viktig å få trimmet og lagt ned strittende småhår på et langt/halvlangt hår. Hennes teori var at et hår med en del "små flyhår" sjelden ville se blankt ut, da lyset som oftest kommer ovenfra. Etter at hun hadde klipt de tørre tuppene på en del av småhårene mine, så håret faktisk merkbart blankere ut.

Ved siden av å bruke et produkt som legger ned småhårene, "jukser" jeg daglig også med et serum fra Kerastase (Oleo-Relax).

Edit: Farging, bleking, føning o.l. virker som kjent også inn...

Endret av Sprilla
Skrevet

Svært positivt overrasket over Define sin glattekrem. Syns jeg fikk kjempeglans av den:)

Skrevet

BioSilk Therapy Oil!

Håret blir super mykt, glansfullt og lukter nydelig.

Og en rosa glansspray fra Tigi Bed Head som jeg ikke husker hva heter i farten

Skrevet

Den rosa glanssprayen fra TIGI heter headrush :)

Skrevet

Ja, det finnes absolutt mye glans å få kjøpt på spray hos frisøren :Nikke:

Skrevet

Define shine spray funker fint syns jeg :)

Skrevet (endret)

KMS Silksheen Balsam eller evt. KMS Color Vitality Balsam. Disse vil gi deg blankt og sunt hår.

BALSAMEN har MYE å si. Det er hvertfall min erfaring. Jeg styrer unna balsam fra rema, men kjøper gjerne shampoen der.

Edit: Disse balsamene gjør ikke håret tungt/fett. Jeg opplever at shine produkter ofte gjør at håret ser fort fett ut. Bruker slike produkter når jeg retter ut håret men ikke til hverdags.

Endret av Lourdes
Skrevet

Og det gamle trikset med å skylle håret i masse kaldt vann etter vask.

Skrevet

Eddik i siste skyllevann. :)

Skrevet

Virkelig?! Why?

En jeg kjenner kjente ei som brukte avkok av løvetann(?) i skyllevannet, det skulle gi veldig flott hår. ? :klø:

Skrevet
Virkelig?! Why?

En jeg kjenner kjente ei som brukte avkok av løvetann(?) i skyllevannet, det skulle gi veldig flott hår. ? :klø:

Fordi det er passe surt til å lukke hårets skjellag. Det motvirker også statisk elektrisitet til en viss grad. Og det finnes ikke fnugg av silikon i det. ;)

Skrevet
Fordi det er passe surt til å lukke hårets skjellag. Det motvirker også statisk elektrisitet til en viss grad. Og det finnes ikke fnugg av silikon i det. ;)

aha :idesmil:

Og akkurat det med silikon er jo en tanke, for selv om håret ser blankt og fint ut der og da er det vel ikke nødvendigvis med på å gjøre håret fint på sikt?

Skrevet
Define shine spray funker fint syns jeg :)

Den bruker jeg også, funker fint

Skrevet
aha  :idesmil:

Og akkurat det med silikon er jo en tanke, for selv om håret ser blankt og fint ut der og da er det vel ikke nødvendigvis med på å gjøre håret fint på sikt?

Nemlig. ;) Et alternativt alternativ.

Skrevet

altså, åssen vasker dere håret egentlig? Siste skyllevann? Jeg står i dusjen og vasker håret jeg................ vrient å få eddiken inn gjennom dusjhodet lissom............

Skrevet
altså, åssen vasker dere håret egentlig? Siste skyllevann? Jeg står i dusjen og vasker håret jeg................ vrient å få eddiken inn gjennom dusjhodet lissom............

:ler:

Bland i et litersmål med vann f.eks. og hell over håret til slutt. ;)

Skrevet

men lukter det ikke helt for jævlig eddik da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...