Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best? Foundation og mineralveil er det jeg skal ha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kombinert hud, med enkelte store porer og en kvise dann og vann. Liker overhodet ikke I.D. foundation. Blir kjempeblank og veldig skimrende. Men har ikke prøvd GloMinerals enda. Kan jo være verdt et fosøk den da?

Gjest Deception
Skrevet

Jeg liker begge; Glo har generelt bedre fargeutvalg (maaange farger å velge i), og da er det lettere å finne en bra match, men umulig å gjette seg til via skjermen hvilken farge som er den rette. Glominerals har mindre skimmer enn BE, og en veldig naturlig finish (den løse, den kompakte er litt mattere).

Skrevet (endret)
Jeg liker begge; Glo har generelt bedre fargeutvalg (maaange farger å velge i), og da er det lettere å finne en bra match, men umulig å gjette seg til via skjermen hvilken farge som er den rette. Glominerals har mindre skimmer enn BE, og en veldig naturlig finish (den løse, den kompakte er litt mattere).

Hva vil du anbefale meg, Deception? På dette bildet er jeg sminket med I.D. og er ganske blank. Kanskje du ser hvilken farge jeg bør ha? I I.d. ble jeg anbefalt Fairly Light. Vet ikke hva jeg skulle hatt i Glo Minerals. Trenger noe som er ganske matt også. Kanskje det pressede ville vært best da? Fungerer det på samme måte som powder Foundation til I.D? At det smelter på huden?

Endret av kitekatt
Gjest Deception
Skrevet

Jeg kan ikke si noe som helst om farge, til og med hudpleieren bommet litt på meg da hun skulle velge farge, og jeg har ikke spesielt lys hud. Kanskje Golden Light eller Natural Light?

Både presset og løst pudder smelter på huden.

Men jeg tar altså ikke ansvar for fargevalget, det er sinnssykt vanskelig, og ingenting er mer irriterende enn feil foundationfarge.

Skrevet

Hvor får man kjøpt Glo Minerals i Oslo?

Skrevet
Jeg kan ikke si noe som helst om farge, til og med hudpleieren bommet litt på meg da hun skulle velge farge, og jeg har ikke spesielt lys hud. Kanskje Golden Light eller Natural Light?

Både presset og løst pudder smelter på huden.

Men jeg tar altså ikke ansvar for fargevalget, det er sinnssykt vanskelig, og ingenting er mer irriterende enn feil foundationfarge.

Ok, tusen takk. Kanskje jeg skal gå for presset pudder da, hvis det ikke er noen forskjell. Hvordan tar man det på? Da faller jo prinsippen om å snurre kosten bort....er det pressede pudderet tilsatt noe annet som gjør at det ikke er så bra for huden? Jeg stiller mange spørsmål, men jeg liker å forhøre meg grundig ;)

Skrevet

har lest tråder fra deg tidligere i det siste, der du har klagd over at du er blank i ansiktet etter make-up. jeg synes selv at jeg blir veldig blank av ID, og har lest her på forumet av GloMin. skal være bedre for personer med blandingshud/fet hud pga. er mye mattere.

jeg har selv ikke prøvd glominerals, men skal skaffe meg det så snart ID er oppbrukt. ID skal jeg IKKE ha igjen, for jeg blir FOR blank.

så hadde jeg vært deg, ville jeg nok satset på glominerals fremfor ID. Men som sagt, jeg har selv ikke fått prøvd det enda.

når jeg skal kjøpe GloMin. så komme jeg til å stikke innom hudpleier for å få testet det ut skikkelig. det er så kjipt å ende opp med feil farge......

Gjest Deception
Skrevet

Den løse Glo er ikke noe matt, har bare mindre skimmer enn ID. Den pressede er heller ikke totalt matt, da må man ha noe som matter over. Du kan forresten påføre den pressede på samme måte som den løse.

Skrevet

Snakket med et par venninner, og begge hadde prøvd begge deler og sverget til ID, men med setting pudder over. Bestilte derfor det. Og en warmth sak som skulle gi litt varme ;) Med dette fulgte det med både kabuki og vanlig kost, så da får jeg begge deler for en billig penge :) takk for hjelp, nå håper jeg at jeg blir fornøyd. Bestilte også Guerlains Les Meteorites pudder igår, så da bør jeg ha mer enn nok...heheheh

:klem:

Skrevet

Henger meg på LadyInRed her:

Hvis du har så store problemer med blankhet som mange av trådene dine forteller om - tror jeg ikke I.D er det beste valget.

Jeg har heller ikke prøvd Glo men ser at mange foretrekker det over i.d nettopp for å unngå blankheten. Blir du blank med PureLux blir du det ihvertfall med I.D,,

- egentlig ville jeg anbefalt deg å unngå alt som inneholder bismuth da det er hovedsynderen når det kommer til i.ds speilblanke tendenser -- inneholder Glo bismuth?

Du kan lasse på med mineral veil eller annet pudder men ser også at du ikke har hatt noen suksess med mineral veil - så det kan hende du lager deg problemer her med å gjøre deg enda mer avhengig av pudder (non-mineral pudder for å gjøre det enda værre).

Gjest Deception
Skrevet

Glo inneholder bismuth, i hvertfall den løse.

Skrevet (endret)
Glo inneholder bismuth, i hvertfall den løse.

Da vil det kanskje ikke hjelpe...

jaja, nå har jeg allerede bestilt. Blir ikke blank med pure luxe foundation, men jeg liker den ikke, og finner ikke en god farge, synes de er for grå. men med bare Pure Luxe Transcludent over bare farget dagkrem, duger ikke...da blir jeg blank :(

det er rart for jeg har helelr ikke fet hud, mere fuktfattig med tørre partier. Mange foundations kan jeg ikke bruke, da det ser ut som jeg flasser...men allikevel blir jeg så blank på alle bilder....

Endret av kitekatt
Gjest Deception
Skrevet (endret)

Pure Luxe inneholder ikke bismuth i det hele tatt. Hvis du føler foundationen er for grå, trenger du en farge med mer gult i seg.

Men det lureste er nok å fokusere på huden. Hvis underlaget ikke er bra, kan du bruke tusenvis på foundation, og fortsatt finne ut at det ikke ser bra ut. En hudpleiertime er ofte en god investering,, og mye bedre enn å legge ut masse penger på feil produkter, som til og med kan skade mer enn de hjelper.

Endret av Deception
Skrevet (endret)
Pure Luxe inneholder ikke bismuth i det hele tatt. Hvis du føler foundationen er for grå, trenger du en farge med mer gult i seg.

Men det lureste er nok å fokusere på huden. Hvis underlaget ikke er bra, kan du bruke tusenvis på foundation, og fortsatt finne ut at det ikke ser bra ut. En hudpleiertime er ofte en god investering,, og mye bedre enn å legge ut masse penger på feil produkter, som til og med kan skade mer enn de hjelper.

Jeg har vært hos hudpleier og bruker md formulations og dermalogica. Clarins og Decleor er også favoritter, så jeg tror jeg tar ganske godt vare på huden min. Grunnen til at jeg vil ha et mineralpudder i tillegg til den fargede dagkremen og foundation jeg allerede har fra Clarins, er at jeg ofte har ekstremt dårlig tid om morgenen (har en 2 åring), står opp halv seks og MÅ se presentabel ut på jobb. derfor tenkte jeg at ihvertfall I.D. inneholder solfaktor (siden jeg bruker syrer fra MD) og at det går veldig fort å få på og blir ikke ujevnt slik andre kan gjøre under dårlig tid. Alt i en fei liksom. derfor er det at jeg må ha litt forskjellig. De kulene fra Guerlain er mer for gøy :)

Jeg har veldig dårlig erfaring med hjelp i parfymerier også, ofte må jeg stå og fortelle DE om produkter...skjedd flere steder, derfor undersøker jeg helle rher inne. Samt at jeg blir fort overveldet i parfymerier. Jeg liker bedre å sitte i ro og mak foran skjermen oog titte lenge før jeg kjøper noe.

Endret av kitekatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...