Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 For noen dager siden falt jeg for fristelsen og prøvde en ny frisør. Resultatet ble en slags uheldig 2. etg. hårfrisyre... Noe som betyr at jeg frem til overhåret vokser ut igjen er nødt til å fremheve fallen min sterkere i det daglige. Siden det begynner å bli noen år siden jeg sist gjorde dette, ønsker jeg tips på gode stylingprodukter som kan få frem fallen tydeligere i håret. De vidunderproduktene jeg ønsker meg får frem spenstig og myk fall, med glans. Håret må imidlertid ikke bli stivt eller se tørt ut.
Lille Grete Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 For noen dager siden falt jeg for fristelsen og prøvde en ny frisør. Resultatet ble en slags uheldig 2. etg. hårfrisyre... Noe som betyr at jeg frem til overhåret vokser ut igjen er nødt til å fremheve fallen min sterkere i det daglige. Siden det begynner å bli noen år siden jeg sist gjorde dette, ønsker jeg tips på gode stylingprodukter som kan få frem fallen tydeligere i håret. De vidunderproduktene jeg ønsker meg får frem spenstig og myk fall, med glans. Håret må imidlertid ikke bli stivt eller se tørt ut. ← Jeg liker et skum fra define godt. Hair thickening foam tror jeg det heter. Tar det i i fuktig hår, og "klemmer opp" krøllene. Tror ikke det koster så mye heller. Kjøpte det på rema.
Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Jeg bruker shampo og fuktighetsbalsam fra KMS som er for krøllete hår. Merker fakstisk stor forskjell fra annen type shampo. Blir litt mer spenst i krøllene. Jeg sverger til stylingprodukter fra Alterna Har bare hatt shape activator som er noe man tar i fuktig hår. Gir spenst til krøllene og litt hold. De har også en spray Curls detangler som frisøren min brukte da hun formet og tørket håret. Jeg betalte 400 kr her i Norge for den så den er relativt dyr. Har sjekket ut på en nettside I usa og der fikk jeg den for drøye 100 kr + 140 i frakt. Jeg skulle gjerne ha hatt alle produktene, men som sagt så er de relativt kostbare. Jeg har prøvd stylingprodukter fra KMS og Redken som passer til krøllete hår, men Alterna slår dem alle.
Antoinette Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Redken Hair Thickener fungerer superbra til mitt hår. Styr unna Define hvertfall.
Lille Grete Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Redken Hair Thickener fungerer superbra til mitt hår. Styr unna Define hvertfall. ← Hvorfor? Sliter den på håret?
Prinsesse på erten Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Jeg bruker en sak fra Mop (tror den heter noe med C-system) til å fremheve fall/krøller. Tar den i håret mens det er fuktig/vått. Funker skikkelig bra.
Antoinette Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Hvorfor? Sliter den på håret? ← Define inneholder mye parfyme og dårlige ingredienser som tørker ut håret. Jeg liker ikke produktene i det hele tatt.
Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 (endret) Define produkter er ikke et alternativ i denne sammenheng, pga. den enkle grunn at jeg ikke liker den lukten produktene er utstyrt med. Endret 10. januar 2007 av Sprilla
Prinsesse på erten Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 Define produkter er ikke et alternativ i denne sammenheng, pga. den enkle grunn at jeg ikke liker den lukten produktene er utstyrt med. ← Mop har en mild, frisk citruslukt på sine C-system produkter.
Crianza Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har halvlangt hår med masse fall i. Jeg sverger til Redken Fresh Curls. Disse stylingproduktene er helt supre.
Lourdes Skrevet 10. januar 2007 #11 Skrevet 10. januar 2007 For noen dager siden falt jeg for fristelsen og prøvde en ny frisør. Resultatet ble en slags uheldig 2. etg. hårfrisyre... Noe som betyr at jeg frem til overhåret vokser ut igjen er nødt til å fremheve fallen min sterkere i det daglige. Siden det begynner å bli noen år siden jeg sist gjorde dette, ønsker jeg tips på gode stylingprodukter som kan få frem fallen tydeligere i håret. De vidunderproduktene jeg ønsker meg får frem spenstig og myk fall, med glans. Håret må imidlertid ikke bli stivt eller se tørt ut. ← Hehe. Har akkurat samme problem som deg. Noen frisører kjører sitt eget løp når det gjelder klipp i blant. Følger med på tipsene du får. Jeg klarer forresten ikke lukten til Define jeg heller. Synes noen lukter litt tran eller fisk eller noe... Redken produktene synes jeg heller ikke noe om. Holder ikke hva de lover.
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Takk for konstruktive tips! Det er jo et hav av produkter å velge mellom. Alterna produktene så virkelig lovende ut, men for en pris! Tror nesten jeg skal gi litt rimeligere produkter en sjanse først MOP produktene virket også lovende, jeg ble spesielt nysgjerrig på "Mop Glisten Shine Drops" produktet. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg er videre litt usikker på hva som fungerer best, en spray eller en krem? Er det noen som har erfaringer med eksempelvis noen av disse produktene: - KMS CALIFORNIA CURLUP BOUNCE BACK SPRAY eller - KMS Curl Up Control Creme - L’OREAL PROFESSIONNEL TECNI ART CURL MEMORY UP SPRAY - REDKEN FRESH CURLS CURL BOOST eller - REDKEN FRESH CURLS SPIN CONTROL Er det kanskje meningen at man skal bruke både krem og spray?? Jeg håper å komme unna med et produkt i denne omgang...
Karamba Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Jeg er videre litt usikker på hva som fungerer best, en spray eller en krem? Er det noen som har erfaringer med eksempelvis noen av disse produktene: - KMS CALIFORNIA CURLUP BOUNCE BACK SPRAY eller - KMS Curl Up Control Creme - L’OREAL PROFESSIONNEL TECNI ART CURL MEMORY UP SPRAY - REDKEN FRESH CURLS CURL BOOST eller - REDKEN FRESH CURLS SPIN CONTROL Er det kanskje meningen at man skal bruke både krem og spray?? Jeg håper å komme unna med et produkt i denne omgang... ← Ja, jeg bruker Redken Fresh Curls Spin control. Er veldig fornøyd med den. Det er en krem som samler/definerer krøllene bedre og demper småhårene. Kjøper den til en rimelig pris hos Alternativ Beauty. Jeg bruker ikke hårspray i tillegg til krem, men det kan jo kanskje være en fordel dersom en vil ha litt mer hold.
Smascha Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Jeg er videre litt usikker på hva som fungerer best, en spray eller en krem? Er det noen som har erfaringer med eksempelvis noen av disse produktene: - KMS CALIFORNIA CURLUP BOUNCE BACK SPRAY eller - KMS Curl Up Control Creme - L’OREAL PROFESSIONNEL TECNI ART CURL MEMORY UP SPRAY - REDKEN FRESH CURLS CURL BOOST eller - REDKEN FRESH CURLS SPIN CONTROL Er det kanskje meningen at man skal bruke både krem og spray?? Jeg håper å komme unna med et produkt i denne omgang... ← Jeg bruker L'Oreal Memorysprayen for å unngå 80-talls hjemmepermanentlooken min... Den kan brukes både på tørt og vått hår, og "samler" håret til fine lokker, uten at det blir så stivt som av skum. Bonusen er nydelige duften!
Mary_H Skrevet 11. januar 2007 #15 Skrevet 11. januar 2007 Sexy hair har en som heter curl power curl enhancer tror jeg det var, den gir til og meg litt fall i mitt superglatte hår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå