kitekatt Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Skal ha foundation og mineral veil. Den vanlige børsten til foundation? Kabuki? Full coverage (den lille med gul bust)? Trenger jeg alt dette?
Karamba Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Det samme lurer jeg også på. Vet at mange bruker kabukien til foundation, men ikke noe utover dette...
Scheherazade Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har tre av den vanlige. Alle tre er elendig i varierende grad, felles for alle er at de røyter. Den første jeg kjøpte har knapt hår igjen, den siste må jeg plukke av minst ti hår i ansiktet når jeg er ferdig. (Hvorfor jeg da har kjøpt flere? Tja... En grov feilbedømming tror jeg... ) Kabukien dekker mer enn den vanlige børsten, den har nemlig flere hår. Hvilken du velger kommer vel litt an på resultatet du ønsker. Du trenger ikke begge. Full coverage er vel den concealerkosten? Jeg bruker en øyeskyggekost fra BodyShop til det formålet, fungerer topp og mye billigere. (Sånn egentlig anbefaler jeg børster fra andre merker enn ID, f.eks Jane Iridale og GloMinerals (lettere å få tak i i Norge) Sistenevnte selges litt billigere på skinbar.no, der har de kabukien til GloMinerals (side 2). Den har jeg ikke prøvd riktignok, den jeg har selges ikke i den nettbutikken. Ble nemlig lokket utpå med en Ultra-brush, den er latterlig dyr i Norge, 500, men utrolig god. Tror den har mistet ett hår på de ukene jeg har hatt den. Det viktigste er i grunn en god kost til foundation. Veilen synes jeg det i mye større grad fungerer med en "vanlig" kost fra et billigere merke.
Gjest Deception Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har "den vanlige" børsten fra ID, den med kort håndtak (ikke kabuki), og den er latterlig dårlig. Føles som sandpapir mot huden, og røyter noe helt sinnssykt. Kabuki er ikke min ting, for jeg vil ikke ha noen stor dekkevne. Da jeg ble lei av ID-børsten, kjøpte jeg Ultra Brush fra GloMinerals, som er en såkalt "flat top". Det er den beste børsten jeg har hatt, og jeg angrer ikke et sekund, til tross for prisen. Men det er ikke en børste som gir full dekkevne, da er kabuki bedre. Jeg bruker samme børste til foundation og solpudder (begge fra Glo), og vanlig rougebørste til rouge. Mattende pudder/veil bruker jeg ikke.
kitekatt Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2007 (endret) Takk for svar. Skal se etter en vanlig børste fra Glo Minerals Kan man forresten bruke samme børsten til mineralveilet? Eller bør man ha to? Endret 10. januar 2007 av kitekatt
Gjest Deception Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Har ikke du allerede brukt Pure Luxe? Hvorfor ikke bruke samme børsten? Det er ikke vits i å kaste mer penger ut vinduet enn nødvendig...
Karamba Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Nå har jeg kjøpt Glominerals kabuki børste. Virker som det er den folk er mest fornøyde med... Håper det ikke tar så altfor lang tid før jeg mottar det.
kitekatt Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2007 Har ikke du allerede brukt Pure Luxe? Hvorfor ikke bruke samme børsten? Det er ikke vits i å kaste mer penger ut vinduet enn nødvendig... ← Nei til Pure Luxe brukte jeg en børste fra Elisabeth Arden som røyter noe sinnsykt. Vil ha ny børste som egner seg bedre.
Chic' Wilma Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 Tror jeg er hakket mer børstoman er de som har svart her så lang Kabuki til foundation (flere så jeg har noen til bruk under vask) I.D sin Flawless foundation - 2 stk Bruker den stort sett til div. ansiktsfarger, solpudder + 1 til transparent pudder. Finnes ikke noe værre enn å få bronzer blandet inn i pudder, derfor 2. Blush børste (1 fra Kiss Me Minerals og 1 fra I.D - en til lys og en til mørk.) Maximum Concealer Brush fra I.D - til Bisque, concealer ol. (liker den godt) ++ en rekke andre naturhår børster stort sett fra i.d som back-up. Plusse en hel gerilja skygge børster. Stort sett fornøyd med de fleste børstene men er alltid på jakt etter noe bedre. Flawless Foundation børsten er den mest ustabile. Noen røyter uavbrutt mens andre ikke mister et hår. (den ene jeg bruker fast har jeg hatt i flere år.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå