Tante M Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Skal legge nytt gulv på kjøkkenet. Har i dag korkfliser. De er skikkelig utdaterte, men er gode å gå på. Tenkte å legge parkett, men jeg er ganske ille til å legge merke til riper ol, så er virkelig parkett tingen for meg på et kjøkken? Og laminat er så kaldt..... Hva med belegg? Slik 3d, som ser ut som feks eik. Eller et med mønster. De har jo fått mye fancy på dette området nå. Noen som har erfaring med belegg? Hva koster slikt, feks og kan man legge det selv?
Gjest bada Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 (endret) Jeg har parkettgulv på kjøkkenet, og det går helt fint. Men i og med at parkett er litt utsatt når det gjelder vannsøl ville jeg ideelt sett ikke hatt det. Det jeg ville ha foretrukket er linoleum, som er et naturmateriale laget av linolje, harpiks, kork og fargepigmenter, og som har eksistert siden 1860. Det er utrolig slitesterkt, og tåler vannsøl. Jeg ville også ha vurdert gummigulv (hvis du har et kjøkken det passer i da). Vinylbelegg og andre plastbelegg ville jeg ikke hatt, da de for det første ofte ser "billige" ut, og fordi de kan avgi ugunstige gasser. Laminatgulv liker jeg ikke, da det har et kaldt preg over seg. Fliser er forsåvidt praktisk og pent, men de jeg kjenner som har det er stort sett misfornøyde, da det er veldig hardt å stå på, samt at alt som faller i gulvet knuses. Det var mine tanker! Endret 10. januar 2007 av bada
Fisherman Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Laminatgulv er vanligvis veldig følsomt for vannsøl, og har det blitt vått sveller gjerne kjernen slik at gulvet blir ujevnt. Jeg har prøvd med fliser på kjøkkengulvet, og vil ikke ha det igjen. For det første var det veldig kaldt uten varmekabler under. Dessuten synes jeg ikke det var særlig praktisk fordi alt rusk på gulvet hang seg opp i fugene når vi prøvde å vaske. Jeg vil også tilføye at jeg har prøvd hvite fliser på kjøkkengulvet, og skal aldri ha hvitt kjøkkengulv igjen. Dersom det gulvet var nyvasket, var det nok å smøre seg en skive for at det skulle se skittent ut igjen. Idag har vi et PVC belegg med mønster av skiferheller, lunt og passe spettet til at vi ikke må vaske hver dag.
Octavia Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Vi har parkett på kjøkkenet, og et område med fliser under kjøkkenbenken og ca en flisrad utenfor. Fungerer kjempefint for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå