Gjest Helifax Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Gruer meg så for å ringe legekontoret - hva skal jeg si? 'Hei, dette er Helifax, jeg skulle gjerne hatt en time fordi jeg svir sånn i underlivet'- funker liksom ikke helt føler jeg...? Uff, tenk å være sånn en pyse...
Gjest Fresh Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Gruer meg så for å ringe legekontoret - hva skal jeg si? 'Hei, dette er Helifax, jeg skulle gjerne hatt en time fordi jeg svir sånn i underlivet'- funker liksom ikke helt føler jeg...? Uff, tenk å være sånn en pyse... ← Det funker vel fint å si det på den måten? Eller si at du mistenker at du har sopp. De har jo hørt det meste, både legene og legesekretærene. Og hvis du sier sånn ca hva det gjelder er legen litt forberedt, så slipper du å si det første gang når dere sitter ansikt til ansikt. Det må vel være enda flauere?
Gjest =tentacle= Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Du kan gå på apoteket og prøve ut en kur med Canesten mot sopp, det får du uten resept. Stikkpiller for skjeden og salve til å smøre utenpå i noen få dager. Som oftest løser det et sopp-problem Om du ikke har hatt det før og ikke vet hvordan det arter seg, eller lurer på om det kan være noe annet denne gangen (kjønnssykdom, eksem osv.) bør du la en lege se på det. Samme hvis det ikke forsvinner av en kur. Sekretæren trenger ikke å vite hva du trenger time for (men de kan mase fordi de vil vite om det haster i forhold til å prioritere deg for time), og du kan ganske enkelt si at du har fått plagsomme underlivssymptomer eller noe i den duren. Sopp er ikke en "flau" diagnose, det er noe svært mange får fra tid til annen, og ingen på legekontoret kommer til å synes at det er noe som skiller seg ut fra andre ting.
Antoinette Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Det er ikke vanlig å ringe legen hvis man har fått en soppinfeksjon for første gang, da går man til apoteket og kjøper en Canestenkur. Hvis soppen kommer tilbake igjen og igjen så kontakter man lege som kan skrive ut et reseptbelagt sterkere middel. En soppinfeksjon er noe over 90% av alle kvinner får før eller siden, ikke noe å være flau over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå