Gå til innhold

Anbefal meg en John Irving bok

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

Tenkte å besitlle noe fra Bokkilden. Har lest til jeg finner deg og holder på med en bønn for Owen Meany nå.

Hvilken bør jeg lese etterpå? :)

Endret av Catwoman
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Enke for et år" og "Ciderhus-reglene"....(?)

Gjest *Fiona*
Skrevet

"Hotell New Hampshire" og "Den fjerde hånden" (tror jeg den heter).

Skrevet

Garps bok.

Den første jeg leste av forfatteren.

Skrevet (endret)

"Enke for et år" likte jeg godt.

Endret av Talula
Gjest Catwoman
Skrevet

Takker. :) Ser ut som at jeg må lese alle bøkene i tur og orden da.

Skrevet

Må ikke glemme Sirkusbarn! Men Siderhusreglene og Garps bok er best av de du ikke har lest.

sånn objektivt sett.

Skrevet
Garps bok.

Den første jeg leste av forfatteren.

Samme her. Det var Garps bok som gjorde at jeg begynte (les: fortsatte :) ) å lese bøker uten bilder. Den er ikke så verst, nei. Nå i ettertid vet jeg jo selvsat at det finnes mange andre bøker som er bedre skrevet enn akkurat denne. Anbefales likevel.

Skrevet

Jeg liker veldig godt "Hotel New Hampshire". :)

Skrevet

Det går ikke an å anbefale ei Irving-bok. Å anbefale dem alle sammen går derimot meget godt an.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Garps bok, selvsagt, det var den jeg hadde glemt - visste det var to av dem som var i særklasse. Lenge siden jeg har lest Siderhusreglene, lest den et par ganger, samme med Garp og Enke for et år. Jeg må beundre forsøkene som er gjort på å filme Irvings bøker :ler: at de TØR. Den mest monumentale skuffelsen var Siderhusreglene, med en tafatt Tobey Maguire. Stakkarslig.

Elsker Owen Meany, lo så jeg hylte. Skulle ønske han hadde skrevet mer, men da hadde han jo ikke vært John Irving. Glad Nick Hornby supplerer.

Noen som kan anbefale liknende spesielle forfattere? (er ikke helt enig at man kan anbefale alle, ikke alle bøkene hans er like eminente).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...