minienthe Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 noen tips til steder som kan støpe dette ? har fått tips om å bruke "gel" metoden da mine egne er temmelig ødelagte/bulkete. linker, prisantydning og erfaringer mottas med takk
minienthe Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2007 *puffe* det må da være noen her i området ?
minienthe Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2007 Akryl er sterkere. ← ja men acryl vil ikke sitte på mine fordi de er temmelig ødelagte så jeg har fått anbefalt gel
Gjest Tanita Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 De vil ikke sitte på dine negler? Har du allergi mot akryl? Jeg har aldri vært borti kunder der akrylen ikke vil sitte, da mener jeg det er noe galt med teknikken til den som sier det.
Mette Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Gele er mye bedre, de føles mer naturlige, de er mykere tåler mer og brekker ikke langt ned slik som akylnegler har en tendens til å gjøre. En annen ting er at gele er mye sunnere for dine egne negler, det puster på en annen måte og neglene under blir ikke så ødelagte som de blir av akrylnegler. Jeg går ikke tilbake til akryl igjen. Søkte litt og fant dette i farten. http://www.klinikkonline.no/Klinikker.aspx?pid=17&docid=275
Gjest Tanita Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Bio Sculpture er ikke den mest seriøse leverandøren på markedet. Som negledesigner har jeg jobbet med både akryl og gele, og av min erfaring så er akryl sterkere, mer fleksibelt og bedre enn gel-negler. Pluss at akryl er selvherdende, noe som er en klar fordel -. du unngår uv-lyset og at produktet eventuelt krymper - noe som kan gi et unaturlig press på den naturlige neglen.
minienthe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. januar 2007 jeg fikk ihvertfall anbefalt gel av ei jeg kjenner som driver med dette men dessverre så bor hun på en annen kant av landet og kan ikke sette det på for meg. har forsøkt acryl før og de satt ikke pga mine var for skadet.
Gjest Tanita Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har aldri hørt om noen som har så skadet negler at akryl ikke sitter, men uansett - hvis neglen har så store skader, anbefales det ikke å sette på kunstmateriale oppå for å unngå komplikasjoner som infeksjoner eller liknende - før neglen har vokst ut og blitt frisk nok til å kunne støpe på.
minienthe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2007 neglene mine ble skadet for flere år siden og vil aldri kunne vokse ut normalt mer med mindre jeg røsker de av og binder for osv... det vil ta over et år og jeg innbiller meg at det vil gjøre vannvittig vondt så jeg kvier meg litt selve neglvevet er fint og ikke infisert/soppskadet men de er forferdelig bulkete og vil fortsette å vokse ut slik til jeg får gutset meg opp til å ta "røsk" metoden, de må også holdes superkorte for kommer det mer en 1 mm negl utenfor der hud og negl er vokst sammen (dumt forklart men håper du skjønner) så gjør det vondt. minuset er jo at det ser mindre bra ut, det er derfor jeg vurderer å støpe på noe.
Gjest Tanita Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 Ja, jeg skjønner hva du mener. Har hatt flere klienter som har hatt slike problemer, og det har ikke vært noe i veien for å støpe på akryl, men gelenegler er kanskje alternativet da siden ikke akryl fungerer for deg. Lykke til da.
Gjest Shayla Skrevet 15. januar 2007 #14 Skrevet 15. januar 2007 face it i sandvika støper gele negler. www.face-it.no
gizmoo Skrevet 23. januar 2007 #15 Skrevet 23. januar 2007 neglene mine ble skadet for flere år siden og vil aldri kunne vokse ut normalt mer med mindre jeg røsker de av og binder for osv... det vil ta over et år og jeg innbiller meg at det vil gjøre vannvittig vondt så jeg kvier meg litt selve neglvevet er fint og ikke infisert/soppskadet men de er forferdelig bulkete og vil fortsette å vokse ut slik til jeg får gutset meg opp til å ta "røsk" metoden, de må også holdes superkorte for kommer det mer en 1 mm negl utenfor der hud og negl er vokst sammen (dumt forklart men håper du skjønner) så gjør det vondt. minuset er jo at det ser mindre bra ut, det er derfor jeg vurderer å støpe på noe. ← Er d ikke litt dumt hvis d gjør vondt når neglen vokser da? Din egen negl vil jo vokse under den støpte....Kanskje mer en 1 mmm til og med
minienthe Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 23. januar 2007 Er d ikke litt dumt hvis d gjør vondt når neglen vokser da? Din egen negl vil jo vokse under den støpte....Kanskje mer en 1 mmm til og med ← ville holdt de støpte korte og men jeg vil ha bort den bulkete overflaten
anniken_71 Skrevet 10. mars 2007 #17 Skrevet 10. mars 2007 Holder på å venne meg til å skrive m mine nye gelenegler Mine korte negler har blitt kjempesterke, la dem SELV uten erfaring (*stolt*), men m bruksanvisning da. Selvgjort er velgjort (og rimelig!!!). Tok lang tid da (3 timer), var kjempestressa for jeg trodde d var vanskelig, ville jo gjerne være nøye men tipper jeg bruker mindre tid neste gang. Blir jo en bra timelønn likevel da, og så var det utrolig kult å lage dem selv! Brukte en gel som ble tørr rask, eller kanskje det var lampa som var rask, og for alle de som spør etter linker, jeg fant det her www.neglemakeriet.com Har aldri hatt såååå lange negler før, er i ekstase
Gjest Tanita Skrevet 11. mars 2007 #18 Skrevet 11. mars 2007 Du la de selv, uten kurs? Så bra at du er fornøyd med dine nye negler. :rosasmil:
Lassie Skrevet 11. mars 2007 #19 Skrevet 11. mars 2007 Du la de selv, uten kurs? Så bra at du er fornøyd med dine nye negler. :rosasmil: ← Jeg har heller aldri hatt noe kurs, men jeg støper gelènegler selv. Man kan ikke ta seg betalt for å gjøre det på andre, og man får ikke kjøpt utstyret f.eks. hos Tone Lise i Oslo, men man kan fint bestille fra utlandet. Mye billigere er det også å bestille derfra. Jeg pleide å legge på hele vennegjengen, jeg, men så ble jeg lei fordi det ble så mye mas på det. Personlig synes jeg akrylnegler SER bedre ut, men jeg synes gelenegler er mer holdbare.
Gjest Tanita Skrevet 11. mars 2007 #20 Skrevet 11. mars 2007 (endret) Ok! Vel, husk å være veldig nøye med hygienen og sørge for at det ikke ligger noe rester av fett og vann på neglene før dere støper - for å unngå sopp o.l. Endret 11. mars 2007 av Tanita
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå