Gjest Moonshadow Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Hvor kan man få kjøpt en vekt som måler mlgr?
Kaffeavtalen Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Det tror jeg kan være vanskelig å finne. Hva skal du forresten med det??
Gjest Moonshadow Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Jeg skal ikke ha det, bare lurte på om det er å få kjøpt. Har diskutert dette med noen. Endret 11. januar 2007 av Moonshadow
anonyma Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Kan jeg anta at du mener milligram (mg)? Det er fullt mulig å få kjøpt vekter som veier så små kvanta ja. De brukes bl a i forskningslabber og tilsvarende. Jeg er mer usikker på om du kan få kjøpt det som privatperson.
wind-up bird Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Det fins svært nøyaktige vekter, de koster selvfølgelig deretter. Analysevekter brukt på lab kan f.eks. ha en feilgrense på 0,0001 gram. Eksempler på analysevekter med pris finner du her, og nettbutikken selger alt i butikken utenom kjemikalier også til private. Endret: La til link + forklaring Endret 11. januar 2007 av wind-up bird
skrue Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg skal ikke ha det, bare lurte på om det er å få kjøpt. Har diskutert dette med noen. ← Spurte om dette på et apotek for noen år siden (tenkte å bruke det til å veie krydder som safran). Fikk vite at det ikke var å få tak i annet enn som profesjonelt utstyr med tilhørende profesjonel pris. Prisene som angitt over er egentlig ikke så avskrekkende. Blir selvfølgelig dyrere og dyrere med nøyaktigheten. Vil tro at det er like viktig å få tak i noe som kan brukes til å kalibrere vekten også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå