Gå til innhold

Mlgr vekt.

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow
Skrevet

Hvor kan man få kjøpt en vekt som måler mlgr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg kan være vanskelig å finne. Hva skal du forresten med det??

Gjest Moonshadow
Skrevet (endret)

Jeg skal ikke ha det, bare lurte på om det er å få kjøpt. Har diskutert dette med noen.

Endret av Moonshadow
Skrevet

Kan jeg anta at du mener milligram (mg)? Det er fullt mulig å få kjøpt vekter som veier så små kvanta ja. De brukes bl a i forskningslabber og tilsvarende. Jeg er mer usikker på om du kan få kjøpt det som privatperson.

Skrevet (endret)

Det fins svært nøyaktige vekter, de koster selvfølgelig deretter. Analysevekter brukt på lab kan f.eks. ha en feilgrense på 0,0001 gram.

Eksempler på analysevekter med pris finner du her, og nettbutikken selger alt i butikken utenom kjemikalier også til private.

Endret: La til link + forklaring

Endret av wind-up bird
Skrevet
Jeg skal ikke ha det, bare lurte på om det er å få kjøpt. Har diskutert dette med noen.

Spurte om dette på et apotek for noen år siden (tenkte å bruke det til å veie krydder som safran). Fikk vite at det ikke var å få tak i annet enn som profesjonelt utstyr med tilhørende profesjonel pris.

Prisene som angitt over er egentlig ikke så avskrekkende. Blir selvfølgelig dyrere og dyrere med nøyaktigheten. Vil tro at det er like viktig å få tak i noe som kan brukes til å kalibrere vekten også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...