Gjest StoreSky Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har tykt og stritt hår -og mye av det.. Jadda, fordelen er jo at det skal mye til før det blir slitt. MEN: det er ikke såå godt å ta på det... Ikke så hyggelig at folk tror jeg har hårspray i håret når jeg ikke har det! For en liten stund hjelper det å børste håret, men synes det er litt tåpelig å børste håret hele tiden! Så, er det noen der ute som vet om noen "fantastiske" ting&tang man kan gjøre med håret for å få det mykt og behagelig å ta på??? ( for foreksempel en kjæreste eller lignende.... )
Gjest gjesta Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har krøllet og veldig tørt hår, absolutt ikke mykt fra naturens side. Jeg synes den røde hårkuren fra l'oreal Elvital er veldig bra (bruker billigvarianten som kjøpes i dagligvarebutikk/H&M). Merker forskjell på håret: det myknet ordentlig. Har prøvd hårkur fra define, men da merket jeg ingen forskjell, så den anbefaler jeg ikke. Nå tipper jeg noen her kommer med råd om dyrere merker fra frisørsalong, men jeg har altså så gode erfaringer med denne at jeg ikke ser poeng i å investere enda mer penger i det.
kitekatt Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har tykt og stritt hår -og mye av det.. Jadda, fordelen er jo at det skal mye til før det blir slitt. MEN: det er ikke såå godt å ta på det... Ikke så hyggelig at folk tror jeg har hårspray i håret når jeg ikke har det! For en liten stund hjelper det å børste håret, men synes det er litt tåpelig å børste håret hele tiden! Så, er det noen der ute som vet om noen "fantastiske" ting&tang man kan gjøre med håret for å få det mykt og behagelig å ta på??? ( for foreksempel en kjæreste eller lignende.... ) ← Kerestases kurer er kjempegode
Tristessa Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har også veldig grovt og tjukt hår som fort blir slitt. Det som hjelper for meg, er Redken All Soft sjampo og balsam, og diverse anti-frizzprodukter. For tiden veksler jeg mellom Satinwear, Outshine og Heat Glide (alt fra Redken), men er ikke særlig fornøyd med Outshine i tørt hår (bedre i håndkletørt hår, men fremdeles ikke optimal, liker Tigi sin After Party bedre). Det hjelper en del, men jeg kan praktisk talt glemme å la være å bruke noe i håret. Ellers er hårkuren fra All Soft også kjempebra på grovt hår.
Devana Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Jeg bruker en kerastase-sjampo for sensitiv hodebunn og tørt hår, og den gir veldig mykt hår.
Ginen Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Jeg ble anbefalt en olje fra frisøren min. Den heter BioSilk og kan brukes både som hårkur, varmebeskytter og "mykgjører". Kan også bruke den på tørre hender. Har hatt ganske slitt og stivt hår, men nå er det blitt kjempemye bedre! Og så lukter den kjempegodt!
Gjest StoreSky Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Noterer flitting her nå, prøver nok billigvariantene først! Takk for hjelpa!
Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 After Party fra Tigi, er en bra hårmykner. Jeg har brukt den i mange år. Det samme gjelder flere serum. Kerastase har bra serum, men det kan også være at enkelte av billig merkenes serum kan fungere, jeg har imidlertid ikke testet disse selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå