Gå til innhold

Burmeserkatt

Tigerlily

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min ønsker å skaffe oss en Burmeser. Forrige katten vår (en vakker mix av Perser og Norsk Skogkatt) døde dessverre nå i julen. Vi er fortsatt i sorg over katten vi mistet, men vi kjenner at vi ikke klarer oss uten en kattepersonlighet i livet vårt.

Samboer og hans familie hadde en Burmeser da han var gutt, og han har bare gode erfaringer med denne kattetypen. Jeg har kikket på bilder på internett og lest om rasens personlighetskarakteristika. Vi er altså ganske sikre på at det er en Burmeser-katt vi ønsker oss. Vi bor i Oslo, i en 70kvm stor leilighet, uten utemuligheter. Vi pusser for tiden opp kjøkkenet, så vi ønsker ikke å få tak i katt med en gang, må bli ferdig med oppussingen først. Dersom oppdretter ønsker det for katten sin del skaffer vi oss naturligvis to katter samtidig for at de skal ha selskap i hverandre når vi er på jobb/uni.

Problemet er at jeg ikke finner noen oppdrettersider på internett, og NRR gir svært få opplysninger om Burmesere og oppdrettere av disse. Er det noen som kjenner til oppdrettere av Burmesere i Norge, evt. i Sverige? Hvor vanskelig er det å få tak i en Burmeser eller to? Er det vanlig at det kommer kull som er incest-kull/ikke etter rasestandard? Vi har nemlig ikke noe stort ønske om å dra på utstillinger i hytt og pine!

Noen som kan hjelpe?

(Huff, dette ble visst litt av en avhandling!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du går inn på www.rorak.no så har de de en oversikt med oppdrettere på forskjellige oppdrettere bl.a den rasen du ønsker. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg har googlet meg ihjel ser du, og har ikke funnet noe. rorak.no kom blant annet ikke opp på søkene mine.

Åååå, jeg vil ha pusekatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde kun listet en oppdretter, og det var en av to oppdrettere jeg fant da jeg googlet. Altså intet nytt under solen.

Jeg får vel ta meg en telefon til oppdretter og høre om de har noen kull på gang, evt om de vet om noen i Sverige som har. Tydeligvis er Burmeserne sjeldne i Norge! Typisk at vi vil ha en katt som er tilnærmet umulig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Her er en svensk side. Vi var også interessert i en Burmeser før vi fikk minstekatten vår, og var i kontakt med en oppdretter like i nærheten av oss. Nå er denne katten imidlertid sterilisert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for link, KATTAstrofe!

Dette katteønsket vårt ser ut til å bli et veldig prosjekt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Tråden rydded iht reglerne.

Det är inte lov att identifiera sig själv eller andra med fullt namn.

/Furstina (moderator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...