Gjest LilSweetie Skrevet 17. januar 2007 #21 Skrevet 17. januar 2007 Problemet med engelske aviser er all orddelingen. ← Og at de skriver f.eks French med stor F. Faar ikke gjort stort annet enn aa skrive sinte leserinnlegg om spraak.
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #22 Skrevet 17. januar 2007 Og at de skriver f.eks French med stor F. Faar ikke gjort stort annet enn aa skrive sinte leserinnlegg om spraak. ← På den annen side er det bra trening. Jeg tror at du blir Statsminister eller tilsvarende om et par tiår, og da vil du nok uttrykke deg noe bedre på utenlandsk (herunder altså engelsk) enn enkelte av forgjengerne dine. Eller så kan du gjøre som en jeg kjenner da han skulle bortforklare hvorfor han ikke gav penger til en tigger: I'm sorry, I'm black at the moment
Gjest Silmarill Skrevet 17. januar 2007 #23 Skrevet 17. januar 2007 Ganske mange handler og gir fordi de leser om det. ← Selvsagt!For å vite om det så må vi bli opplyst om det gjennom bla. media! Det blir vi jo, men har forståelse for at en enkel avis ikke kan vise ALT av den elendigheten som faktisk eksisterer i verden! Da jeg sa jeg var enig med Mysan sitt innlegg, mente jeg også at dersom avisene skal dekke alt av sult, krig, elendighet generelt vil avisene bli tjukke som bøker! Når jeg sier at sportsbilaget bør bli byttet ut med et bilag der elendigheten rundt om i verden bør dekkes, så mener jeg det seriøst! (og eller gi ut en egen avis om det) Andre tror at "katastrofe" betyr at håndballandslaget har tapt en kamp og at "tragedie" betyr at Per Sandberg går på fylla igjen. ← Dette er også en form for tragedie ja, men selvsagt i en annen grad! Ser jeg svarer uhumoristisk på noe du mente som humoristisk! Jeg vet!
mysan Skrevet 17. januar 2007 #24 Skrevet 17. januar 2007 Uansett, kanskje en ide å bytte ut sportsbilaget med "nødsbilaget" eller noe! ← Denne støtter jeg - HVOR mange sider i hver jævla avis hver jævla dag trenger vi til sport? For ikke å snakke om alle tv-sendingene som dekker samme tema? Det kunne blitt plass til masse katastrofer på den plassen.
Leo Skrevet 18. januar 2007 #25 Skrevet 18. januar 2007 Tråden er ryddet under henvisning til følgende regler: Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Du kan ikke bruke forumet for å drive ensidig meningspåvirkning, for eksempel gjennom konsekvent å sverte en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. Mvh Leo (mod.)
Bønna Skrevet 18. januar 2007 #26 Skrevet 18. januar 2007 Hva så om norsk media hadde begynt å skrive mer om normalsituasjonen sør for Shara? Det hadde likevel ikke kommet noe annet ut av det enn enda mer ”feel good”-politikk for de norske middelklassesosialistene. Og det er det mer enn nok av allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå