tingeling Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Det heter jo at man skal være hjemme til barnet er feberfritt + 1 dag, er dette noe alle følger? Føler meg lettere forferdelig som mamma nå, men lillegutt er forkjølet og har hatt feber i to dager. Men han er på godt humør og bortsett fra at han er litt ekstra kosete så er han helt som vanlig. Er det da nødvendig å være hjemme en ekstra dag etter at han er feberfri? Tingeling
Gjest Hedda Gabler Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har pleid å sende dem til barnehagen når de er friske igjen. Kommer litt an på, om det har vært våking og feber om natta, og barnet våkner feberfritt, er vi hjemme den dagen.
Helen Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Hvis ungen er i bra form og er ferberfri på kvelden er det nok ingen fare for at h*n kan gå i barnehagen dagen etter.
Gjest Marie81 Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Så lenge barnet er i god (vanlig) form synes jeg det kan være i barnehagen. Men husk at det er krevende for barnet å være en full dag i barnehagen, blir nesten som en arbeidsdag for deg (mye som skjer, mange å forholde seg til osv).
Gjest *Tara* Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Ja, jeg mener at ungene bør være hjemme 1 dag etter at de har blitt feberfri. Det er noe jeg alltid har praktisert med ungene mine.
Gjest Tabby Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Sønnen min er blir fort syk, så det er ekstra moro når jeg må ha masse fridager fordi andre foreldre sender barn som fortsatt er smittsomme i barnehagen, så de selv kan gå på jobb... Jeg holder han hjemme en ekstra dag, både for hans egen del, så han er i virkelig god form når han er i barnehagen igjen, og så ikke han skal smitte andre. For jeg vet hvor vanskelig det er å få kabalen til å gå opp når man nok en gang har sykt barn. Bare i høst har han vært hjemme fra barnehagen 6 ganger à 2-3 dager pga feber og oppkast. Og han har gått i barnehagen i over ett år, og er nesten 5 år gammel. Altså ikke av de minste som typisk blir raskt syke.
Kipa Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Om barnehagen sier dette, noe de aller fleste gjør..synes jeg du skal respektere det. Husk at en barnehagedag er noe helt annet enn en dag hjemme! Og det kan jo også føre til at det blir flere hjemmedager.. De trenger gjerne en dag å komme seg på.
ATV Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 er ikke det at barnet ikke er feberfri, men mange barn trenger en dag uten feberb og komme seg på. vi merker fort om ungen har fåt vilt eller ei når de kommer tilbake fra sykdom. mange/noen foreldre stapper unga fulle av febernedsetende og sender de avgårde, var en unge får noen år siden som kom etter lunsj og spurte om et glass vann, han måtte svelge en pille mamma hadde sendt med. det var en ibux. mor forsto ikke problemet når vi konfronterte henne med det "jeg betaler tross alt sure penger til dere og da forlanger jeg at dere gjør dere fortent til lønna deres" var svaret vi fikk. nei, hold barnet hjemme, det er barnets beste du skal tenke på, ikke hva sjefen synes om deg.
Gjest *Tara* Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har hatt såpass mange runder med barn som har 40 i feber om kvelden og våkner friske som fisker dagen etter at jeg ikke følger denne regelen. Hittil har jeg heller aldri blitt oppringt dagen etterpå med at "H*n er syk og må hjem". Ser det an etter allmentilstanden. ← Som mor til to har jeg erfaring med syke barn og vet at de kan være temmelig reduserte etter sykdom -- selvom de er feberfri. Jeg har i alle år praktisert 1 ekstra dag hjemme etter sykdom.
Gjest Turi Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 Praktiserer en dag hjemme etter sykdom, uavhengig av om det er feber eller oppkast eller annet. Rett og slett for at vesla skal få hentet seg inn, og for å være sikker på at hun ikke smitter andre. Sist jeg hadde henne hjemme dagen etter oppkast, gikk det hele dagen før hun plutselig spydde igjen på tidlig ettermiddag. Glad var jeg for at hun ikke var i barnehagen da - omganssyke er verdens verste drit å få. Så hun var hjemme en hel spyfri dag etterpå det også, til tross for "bare" en oppkast på en ellers frisk dag.
tuji Skrevet 10. januar 2007 #11 Skrevet 10. januar 2007 Datteren min hostet og hadde feber i natt, derfor holdt jeg henne hjemme i dag. I kveld hadde hun ikke feber, men var sutrete fordi hun ikke har sovet på dagen. Synes dere hun burde være hjemme i morgen også hvis natten forløper uten feber eller andre problemer?
tingeling Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2007 Lillegutt var i barnehagen i dag, og det gikk helt fint. Han hadde feber mandag og tirsdag, men var hele tiden i strålende humør, så når han våknet - feberfri og glad- i dag morges, så sendte vi ham i barnehagen. Tviler på at han er smittsom (forkjølelse) så sent i sykdomsforløpet. Skulle gjerne vært hjemme, men har akkurat begynt i ny jobb og når han ikke så ut til å ha behov for det, så sparer jeg heller dagene til han virkelig trenger det. Tingeling
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #13 Skrevet 12. januar 2007 Datteren min hostet og hadde feber i natt, derfor holdt jeg henne hjemme i dag. I kveld hadde hun ikke feber, men var sutrete fordi hun ikke har sovet på dagen. Synes dere hun burde være hjemme i morgen også hvis natten forløper uten feber eller andre problemer? ← jeg syns det (selvom jeg vet at den aktuelle dagen er over for lenge siden) rett og slett fordi hun ikke høres ut som hun er i stand til å være full dag i barnehagen, slik jeg skrev i den definisjonen her en plass før i dag
Kanutte Skrevet 12. januar 2007 #14 Skrevet 12. januar 2007 Som regel har jeg en "frisk" dag hjemme før jeg sender de i barnehagen/på skolen, men det kommer litt ann på hvordan sykdommen har forløpt og om jeg har mulighet til en kort dag den dagen de er tilbake. Men som hovedregel venter vi 1 dag.
Kanutte Skrevet 12. januar 2007 #15 Skrevet 12. januar 2007 Og jeg synes også det er forskjell på om barnet hadde feber på kvelden, eller bare tidlig om morgenen og resten av dagen har vært grei. Da ville jeg vurdert hvordan natta hadde vært og morgenen før jeg eventuelt sendte i barnehagen. Feber på kveld = hjemmedag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå