Bvlgari Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Hvor lenge skal babyen/barnet drikke NAN? Sist jeg var på helsestasjonen spurte jeg om når gutten vår kunne begynne å drikke vanlig melk og fikk til svar at kumelk er for kalver. Da har jeg en stooor kalv her hjemme. Tenåringen her drikker mellom en og to liter lettmelk hver dag. Smågutten vår er nå 9 mnd og drikker NAN om morgenen og til kvelds. Ellers drikker han eplejuice, appelsinjuice med vann og vann. Hvor lenge holder dere andre på med NAN?
ToveM Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 (endret) sier de ikke rundt året da, mener de sa det når jeg hadde de to yngste små, med eldstemann fikk vi beskjed å slutte ved 6 mnd alder, og han har faktisk ikke død av det heller men det var dengangen, men det er nok ikke farlig å begynne å prøve litt, jeg begynte vel med litt yougurt...men det er vel og fy fy nå til dags..en trenger ikke si alt til helsestasjonen vet du Endret 9. januar 2007 av ToveM
Kayli Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Fikk beskjed om at kumelk kunne introduseres i mat, f.eks. yoghurt ved 10 mnd. alder, men i små mengder til å begynne med. Etter hvert begynte jeg å blande kumelk i NAN for å venne småtten til smaken. Gradvis mer og mer kumelk, og ved ca 1 år fikk han bare det. Min erfaring er at det er lurt å ta det veldig forsiktig. Begge mine fikk en del hard mage da de begynte med kumelk.
prinsessa Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Se på nettsiden www.flaskeposten.org, her er det masse informasjon om NAN.
Gjest vsn Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Toåringen vår fikk Collet på flaske til han var to år. Han vil ikke ha vanlig melk, og er skikkelig mager (holder på å bli utredet nå). Han er 2 år og 4 mnd nå.
Gjest marthepia Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Vi sluttet med NAN da tuppa var 1 år gammel. Gikk helt fint å begynne med lettemelk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå