Laini Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Får av og til vondt i hjertet, det stikker og knyter seg og gjør innemellom såpass vondt at jeg må skjære grimase eller at det nesten gjør vondt å puste. "Glemmer" jo til dagen at det skjer innemellom og tenker hver gang at jeg nok burde ta en tur til legen. Men det pleier å gå over og da føler jeg meg fin etterpå. Smerten er lokalisert rett til venstre av brystbenet, sånn rett under puppe høyde. Noen som har lignende og som vet hva det kan være??
Cata Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har hatt noe liknende. Det kjentes som et bånd som strammet rundt brystkassen og gjorde det vanskelig å puste. Hadde det ikke vært for at jeg ikke kommer fra noen "hjertefamilie" så ville jeg trodd det var hjertetrøbbel. Det gjorde skikkelig vondt innimellom, ellers lå det der og murret. Det viste seg å være muskelspenninger som kom fra ett eller annet punkt i ryggen. 3 besøk hos kiropraktor fikk vekk elendigheta. Det er 4 år siden nå og jeg har ikke hatt det siden. Uansett er det kanskje en idé med et legebesøk. Brystsmerter skal man jo ta alvorlig, og selv om det "bare" er muskelsmerter så er det ikke akkurat behagelig. Legen kan jo sende deg videre til fysioterapi eller kiropraktor.
Mary_H Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Det er ikke luftsmerter da? Kan vere luft som sitter fast. Kan få stikkende smerter av det. Men synst du skal sjekke det ut!
Devana Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har også lignende sånn innimellom, uavhengig av sykdom. Jeg tror rett og slett det er muskelsmerter.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har også hatt sånn. Mange år siden, det gikk bort av se selv.
Lily Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Jeg får også sånn innimellom. Det går jo over igjen, jeg regner med det bare er muskelsmerter, som andre nevner her.
Mirabella76 Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 (endret) Viss det er det eg trur, så er det ikkje farlig i det heile tatt! Eg har det innimellom. Det er kjempeekkelt, men heldigvis heilt ufarlig. No er eg jo ikkje sikker på om det er det same du har, som det eg av og til er plaga med. Men eg skal prøva å beskriva smertene, så kan du vurdera om du trur det er det same du har! Når eg får slike smerter, kjennest det ut som om det stikker i hjertet. Og smertene kjem helst når eg trekker pusten! Smertene kan vera veldig vonde. Den stikkande smerta kan vera så ille, at eg ikkje tør å trekka pusten skikkelig. Når eg har slike smerter, tør eg derfor ikkje trekka pusten skikkelig inn - og pustar dermed overfladisk. Og når eg ikkje orkar å trekka pusten heilt inn, føler eg eit enormt behov for å gjera nettopp det! Men det gjer så vondt, at det er ikkje verdt å trekka pusten heilt inn! Eg var livredd då eg hadde det før, og trudde at det var noko kjempefarlig - heilt til eg fekk vita at det er heilt ufarlig! Det er nemlig ikkje i hjertet det stikker, sjølv om det kjennest sånn ut. Det er rett og slett musklane rundt hjertet som trekker seg saman. Smertene kan ofte koma når ein er stressa. Eg synst ofte det hjelper på smertene, å massera nakken og skuldrene litt. Då forsvinner gjerne smertene gradvis. Og når stikkinga tar slutt, så føler eg meg heldigvis heilt fin igjen! Håpar det er dei same smertene du kjenner! Då kan du trøsta deg med at sjølv om det er veldig ubehagelig, så er det heilt ufarlig! Endret 9. januar 2007 av Mirabella76
Gjest Perfekt biff Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Stikkende smerter på venstre side av brystet hos unge mennesker skal ikke være noe faresignal mener jeg å ha lest. Har hatt sånn stikkende følelse selv, og alle jeg har snakket med om det har hatt det samme. Mener å ha lest en plass at stort sett når det er noe "galt" med hjertet, så er det en knytende eller uvant følelse midt i brystet. Ville uansett ikke vært veldig bekymret for symptomene du har, med mindre de kommer veldig ofte, eller varer veldig lenge. Mine har vart i kort tid, og med store mellomrom
Gjest Valiant Thor Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 det går som regel vekk av seg selv.
Crianza Skrevet 10. januar 2007 #11 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har også hatt noe liknende. Skikkelige stikkende smerter midt i brystet, og en følelse av at det strammer der inne.. Jeg dro til lege og ble lagt i observasjon i EKG (hjertemåling for å se om alt er normalt, eller om du har eller er i ferd med å få infarkt). Alt var helt normalt Jeg fikk diagnose halsbrann og resept på syrenøytraliserende medisin, og det har hjulpet mye - men ikke mot alt. Andre årsaker til smertene kan gjerne være knyttet opp mot angst eller psyke...
Murron Skrevet 10. januar 2007 #12 Skrevet 10. januar 2007 Vet akkurat hva du mener! Hatt det i over 10 år, men sjelden mer enn 4-5 ganger i året da. Dro tilslutt til legen, han trykket akkurat der jeg hadde vondt og etter å ha tatt ekg for sikkkerhetsskyld slo han fast at det var muskelsmerter. Og det kan stemme, for sist gang jeg hadde det, varte det over flere dager og jeg fikk det etter ei latterkrampe Så kroppen ordner opp selv heldigvis! Men at det gjør vondt? JA!! og er skremmende? Jepp! men glad jeg endelig har fått vite hva det er og det er ufarlig. Har man hjertefeil, er det helt andre symptomer. Feks. infarkt hos kvinner gir ikke samme symptomer som hos menn. Kvinner blir veldig matte bla. osv.
Gjest Revenka Skrevet 10. januar 2007 #13 Skrevet 10. januar 2007 Jeg er også plaget med slike. For meg hjelper det å legge meg ned, helt flatt. Sa kjenner jeg at det løsner.
iss Skrevet 10. januar 2007 #14 Skrevet 10. januar 2007 Jeg hadde det ved flere anledninger for mange år siden, men fikk aldri undersøkt det... Så begynte jeg å ta massasjebehandlinger for kjempevonde skuldre. På slutten av en av timene spurte dama meg om jeg noengang hadde hatt sånne smerter i hjertet. Jeg ble helt paff og bekreftet dette. Hun sa da at det er muskelsmerter som utløser dette, og at det er fryktelig vondt men helt ufarlig. Jeg sier ikke at det er dette du har, men ville bare dele min erfaring
Gjest Tessmira Skrevet 12. januar 2007 #15 Skrevet 12. januar 2007 Har det slik av å til jeg også, men går da over igjen så da er jeg fornøyd :smile:
Lillie Skrevet 13. januar 2007 #16 Skrevet 13. januar 2007 Jepp, tror også det er muskelsmerter. Har hatt det selv flere ganger. En gang var det så vanvittig vondt at jeg ikke klarte å holde meg oppreist. Dro til legen og hun kunne fortelle om muskelsmerter som var så intense at de kjentes ut som hjerteinfarkt. Hun hadde faktisk opplevd at eldre mennesker var blitt innlagt p.g.a disse muskelsmertene fordi de minnet slik om hjerteinfarkt.
Nightingale Skrevet 18. januar 2007 #17 Skrevet 18. januar 2007 Selv om det kan være veldig vondt å trekke pusten og man helst har lyst til å puste helt overflatisk, hjelper det veldig ta et raskt og dypt pust. Det gjør vondt, men etter det slipper smertene taket. Prøv dette neste gang!
Orestes Skrevet 16. februar 2007 #18 Skrevet 16. februar 2007 Eh, grunnet lette hypokondritendenser den siste tiden tenkte jeg at jeg skulle ta et søk her på kg, og se etter erfaringer rundt hjerte-smerteproblematikken. Fant denne tråden, og sannelig var den ikke litt betryggende også. Luftsmerter, det har jeg tenkt på. Muskelsmerter? Aha, det høres logisk ut. Syre? Tja, hvem vet. Også kommer jeg til denne: Stikkende smerter på venstre side av brystet hos unge mennesker skal ikke være noe faresignal mener jeg å ha lest. Har hatt sånn stikkende følelse selv, og alle jeg har snakket med om det har hatt det samme. Mener å ha lest en plass at stort sett når det er noe "galt" med hjertet, så er det en knytende eller uvant følelse midt i brystet. Ville uansett ikke vært veldig bekymret for symptomene du har, med mindre de kommer veldig ofte, eller varer veldig lenge. Mine har vart i kort tid, og med store mellomrom ← En uvant følelse er ikke lett å beskrive, men er det noen som har erfaring med dette som kan gi det et forsøk? Det er nemlig det jeg får, ikke direkte smerte, mer et generelt ubehag. Det kan føles som at det sitter en klump og trykker midt i brystet, som om det skulle sitte en stor matbit der eller noe, og en merkelig følelse kan bre seg utover, helt opp mot halsen. Har dette forholdsvis ofte, men jeg er mye mer bevisst det nå. For litt over en uke siden mente legen nemlig å høre en bilyd på hjertet (som ikke har vært oppdaget før). Jeg var der i forbindelse med lungebetennelse, og legen ba meg komme tilbake når jeg var frisk av den, for en ny lytting. Så da er jeg litt hypokonder for tiden.
Mirabella76 Skrevet 16. februar 2007 #19 Skrevet 16. februar 2007 Eh, grunnet lette hypokondritendenser den siste tiden tenkte jeg at jeg skulle ta et søk her på kg, og se etter erfaringer rundt hjerte-smerteproblematikken. Fant denne tråden, og sannelig var den ikke litt betryggende også. Luftsmerter, det har jeg tenkt på. Muskelsmerter? Aha, det høres logisk ut. Syre? Tja, hvem vet. Også kommer jeg til denne: En uvant følelse er ikke lett å beskrive, men er det noen som har erfaring med dette som kan gi det et forsøk? Det er nemlig det jeg får, ikke direkte smerte, mer et generelt ubehag. Det kan føles som at det sitter en klump og trykker midt i brystet, som om det skulle sitte en stor matbit der eller noe, og en merkelig følelse kan bre seg utover, helt opp mot halsen. Har dette forholdsvis ofte, men jeg er mye mer bevisst det nå. For litt over en uke siden mente legen nemlig å høre en bilyd på hjertet (som ikke har vært oppdaget før). Jeg var der i forbindelse med lungebetennelse, og legen ba meg komme tilbake når jeg var frisk av den, for en ny lytting. Så da er jeg litt hypokonder for tiden. ← Det du beskriver her, er ikkje muskelsmerter i musklane rundt hjertet! Det kan jo såklart vera heilt ufarlig det ubehaget du kjenner også, men det er nok lurt å få sjekka det hos legen ja!
Gjest Gjest_glajente_* Skrevet 18. februar 2007 #20 Skrevet 18. februar 2007 sånn musklesmerte er ganske vanlig men tror det kommer hyppigere når du har bekymret deg veldig...da blir man jo anspent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå