Gå til innhold

Baby i buss

Anbefalte innlegg

Gjest Myztica
Skrevet

Er eeeevigheter siden jeg tok buss... så jeg lurer på hvordan det er med sikring av baby i buss....? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ligger vel vanligvis ivogna, eller sitter på fanget? I alle fall her jeg bor. Ingen spesiell sikring (for noen).

Gjest baby-E
Skrevet

Det kommer vel ann på hvor langt du skal.

På vanlig lokalbusser, er det vel vanlig at de ligger i vognen, men om du f.eks skal fra oslo til fredrikstad har de barnesete om bord i bussen veit jeg.

Skrevet

Men det barnesetet er bare på noen av bussene, samt at det er fra 9kg og opp...

Men er det belter på bussen (De fleste turbusser har det) så er det ingne problem å ha med et bilsete og feste

Gjest Myztica
Skrevet

Ok! Takk for svar!! :) Da får vi se hvordan det går!

Skrevet
Det kommer vel ann på hvor langt du skal.

På vanlig lokalbusser, er det vel vanlig at de ligger i vognen, men om du f.eks skal fra oslo til fredrikstad har de barnesete om bord i bussen veit jeg.

Jøss, det har ikke falt meg inn engang å tenke på og spørre om de har barneseter, så vi har alltid ventet og ventet på toget vi... Kan jo hende de har seter på bussen her hos oss også da!

Skrevet
Jøss, det har ikke falt meg inn engang å tenke på og spørre om de har barneseter, så vi har alltid ventet og ventet på toget vi... Kan jo hende de har seter på bussen her hos oss også da!

Jeg veit at den bussen jeg pleier å ta (www.nor-way.no) har de et sete på bussen. det er sikkert bare å ringe og høre med det busselskapet du skal kjøre med ;)

Skrevet

Er Timeekspressen som kjører herfra til Oslo, jeg skal jammen stoppe den en dag og spørre jeg. Den sakker stadig ned for meg fordi jeg stadig vekk går på gangfeltet som også er bussholdeplass når den kommer forbi.

Skrevet
Er Timeekspressen som kjører herfra til Oslo, jeg skal jammen stoppe den en dag og spørre jeg. Den sakker stadig ned for meg fordi jeg stadig vekk går på gangfeltet som også er bussholdeplass når den kommer forbi.

Timekspressen der vi bodde hadde barneseter, i hvertfall i bussene jeg har kjørt...

Gjest Allinara
Skrevet

Bussene er faktiske pliktige til å ha baby/barne seter i bussen. men som oftest har de ikke i hver enkelt buss, derfor lønner det seg å ringe å spørre så fixer de det helt sikkert. Det gjorde nemlig jeg og når vi kom på bussen hadde de ett splitter nytt barnesete ferdig satt opp til oss.Det var service det og vi hadde en flott busstur.Må nevne at det var på en ekspressbuss da, ikke lokalbussen liksom :ler:

Gjest Myztica
Skrevet

Det kommer til å være slik ekspressbuss ja, men skal nok ringe å sjekke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...