Gå til innhold

Eier ikke sexlyst, vurderer å slutte med p-ring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort: Tidligere brukte jeg p-piller, og på den tia hadde jeg og kjæresten min sex ca 2 ganger i uka. Jeg fikk migrene av p-pillene, og gikk over til p-ringer.

Nå eier jeg ikke sexlyst idet hele tatt, vi har sex ca 2 ganger i måneden, og da er det fordi kjæresten min begynner å savne det veldig mye og jeg får dårlig samvittighet for ham.

Jeg vurderer nå å ta en pause fra p-ringene, på feks 3 mnd, og se om det hjelper noe. Det er tross alt lite vits å betale 100kr måneden for en p-ring som sjelden kommer til nytte...

Men først lurer jeg på om det er noen andre som har erfaringer med at p-ringene setter ned sexlysten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ElCaramba_*
Skrevet

Ja mange prevansjonsmidler fungerer vel litt for bra pga bivirkningen, nedsatt libido. Man blir ikke gravid av å ikke engang ha lyst på sex nei.

Jeg har brukt p-ringen i 4 år og er egentlig fornøyd, men mens jeg gikk på pillen var det ikke mye hankypanky for mitt vedkommede. Men jeg tålte heller ikke denne type prevansjon, der hele kroppen får hormonbehandling, og måtte vurdere noe annet.

Det er helt individuelt hvordan vi reagerer.

Nuvaringen gir ikke systembivirkninger, dvs går ikke gjennom hele systemet for å gi samme dose også til underlivet, den virker helt lokalt.

Så den skal strengt tatt ikke gi de store utslagene mht bivirkninger. Men vi reagerer ulikt alle sammen.

Ta en titt på andre faktorer også, kansje det er noe i tilværelsen din du undervurderer som har stor innvirkning på sexlysten.

Vi er jo svært følsomme for ting, og kan kreditere feil noen ganger mht adresse på problemet.

Og bare det å tenke på sexlivet sitt som et problemområde, gir selvoppfyllende profetier, da oppfylles negative forventninger automatisk.

Dette hjalp deg sikkert lite, men tenkte jeg bare skulle lufte noen tanker...

Når vi har traurige tider, uten sex på en mannsalder, har jeg begynt å tenke "Wow, så sinnsykt bra sex vi har, hver kveld, hele tiden"

Man føler seg helt dust de første gangene, og tenker det er meningsløst:

Jeg lyver meg rett i fjeset, men lyver så jeg tror det selv! Det ender med at det hele høres så fristende ut, at vi som regel har sex den kvelden.

Snakk pent om deg selv og eget liv, til deg selv! Begynn å omtale sexlivet deres positivt, med respekt.

Det gir boost, og lyst til å unne kjæresten en smakebit av en godbit, en selv!

Dette snudde vårt sexliv til rett kjøl igjen.

Dette ble en kort historie lang,hehe.

Lykke til da :)

Skrevet

Jeg har tenkt på det med om det kan være noe pyskisk, men jeg tror egentlig ikke det.

For det første har problemet vært her pretty much siden da jeg byttet fra pillene, og det er ca 4 år nå, så ca som deg. Problemet har ikke kommet idet siste eller noe slikt, men det kom nok snikende helt i starten og plantet seg ganske fort. Iløpet av disse 4 årene så har jeg jo da hatt flere forskjellige hverdager, gått på VGS, jobbet, gått på høyskole, og sexlysten har glimret med sitt fravær hele tiden.

Og ettersom jeg ikke føler for å "kose" megselv heller, så er det ikke kjæresten min som er problemet. Jeg vil heller surfe internett enn å bruke tid på en orgasme...

Det jeg er aller mest redd for, er at det skal være noe jeg har arvet fra moren min, for hun har overhodet ikke sansen for seksualitet idet hele tatt, sexlysten hennes er totalt fraværende og synes å alltid ha vært det.

Ikke er det snakk om å gå til noe terapi til 600kr timen mens jeg er student heller, så jeg ønsker å finne ut hva årsaken er...

Gjest Gjest_ElCaramba_*
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din, det er ikke kult, og iallefall ikke når det har vart så lenge. Man føler seg litt i vranglås.

Sjekk om det finnes gunstig helsetjeneste der du studerer, ved mange skoler/universitet finnes helsetjeneste/helsefond som tilbyr gratis ( eller refundert utgifter) tjenester, deriblandt gratis psykolog (eks 10 timer), til sine studenter.

Jeg ville pratet litt med en av de, bare for å lufte tankene litt.

Synes du høres ut som ei oppegående jente som ønsker å forandre situasjonen. Kansje det bare er småfiks, så er du igang igjen. Kansje de har råd om et annet prevasjonsalternativ, husk at disse folkene der hører om dette daglig.

Håper du finner ut av det!

Klem

Skrevet

Hei

Dette kunne vært meg, kutt ut nuvaringen og ha sex igjen!! Eneste som fungerer så får man heller bruke det litt kipe prevensjonsmiddelet som heter kondom... Eller noe annet selvfølgelig som du kan tenke deg å prøve ut. Jeg måtte bare kutte ut p-ringen jeg reagerte helt tydelig på den.

Lykke til!!

Gjest Gjest_ElCaramba_*
Skrevet

Nuvaringen er et av de prevasjonsmidlene som har fått best tilbakemeldinger fra kvinner, etter en undersøkelse fra brukere av ulik varighet. Så heldigvis er dette et kjempebra alternativ for svært mange.

Det er kjempebra at det hjalp for deg, Frk Johansen, og bytte til noe annet, hvis nuvaringen var problemet for deg.

Det er vanskelig å finne riktig prevansjon.

Lykke til videre da! :)

Skrevet

Når over 1 % får nedsatt sexlyst så er det absolutt verdt et forsøk å se om det hjelper kvitte seg med den.

Finnes så mye annet som kan brukes, kondomer, pessar, ovusoft osv, at det bør nok være mulig å finne et eller annet som passer uten at du behøver ta en ny sjanse på å se om neste (eller neste, eller neste...) hormonbombe går bedre.

Lykke til i jakten :)

Gjest Gjest_ElCaramba_*
Skrevet

Grunnen til at jeg svarte noe omfattende til deg, Poecilia, er pga tråden din om ADHD. Det ser ut til at du har endel ting i hverdagen din som du tenker mye på.

Håper du finner ut av prevansjonsdilemmaet.

Ønsker deg bare godt.

Klem fra meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...