FantasDick Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Jeg er litt usikker i valg av rase. Har egentlig bestemt meg for Rottweiler, men nå har Dogo Canarioen fanget min interesse. Dette er basert på rasebeskrivelser og artikler om rasen, så jeg vet egentlig ikke så mye om rasen. Noen her inne som har en slik, som vil fortelle litt om hvordan den er? Eller meninger og oppfatninger av rasen? Er interessert i alt!
Gjest Becca Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Har lite erfaring (har passet en D.C noen ganger) det kommer veldig ann på hva du egentlig vil ha og hvor mye plass du har osv. DC er en del større og sikler veldig mye. Mens jeg synes rottisen røyter en del.. De som eide DC'n hadde også Rottis og ville velge Rottis neste gang (men vet ikke hvorfor)
FantasDick Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2007 Takk for svar! Så du er av den oppfatning at Dogoen er siklete? Hm, trodde jeg hadde funnet en flott molosser som nettopp ikke var det. Hvordan oppfatter du rasen, da? Jeg har selvfølgelig lest masse om rasen, og vet derfor at det er noe jeg kunne tenkt meg, men det er litt vanskelig å bestemme seg når man ikke har hilst på en. Og plass har vel egentlig lite å si. Hunden skal uansett være rolig inne. Hvordan mener du Dogoen er i forhold til Rottisen når det gjelder røyting? Synes ikke Rottisen røyter noe særlig.
Gjest Becca Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Nja, synes ikke Dogoen røyter med en rottisen. Vet ikke helt hva jeg skal si om Dogoen, har bare møtt en av dem. Hva med å dra på en utstilling så du får sett og snakket litt med dem som driver med Dogo? Men husk at alle oppdrettere synes sin rase er det beste i verden
Fantasia Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Ifølge rasestandarden er rottiser litt større enn dogo. Dogoen er ikke "masseprodusert" i den grad rottis er, så generelt snakker vi nok om en sunnere rase. Dogoen har vakt- og kamphunder som oppbrinelse, så det er ingen hund for førstegangshundeeiere.. de er ofte skarpe. Har selv sansen for rasen, men nå ser det ut som jeg går for broholmer isteden. Litt pga størrelsen (jo større jo bedre så lenge det ikke går utover helse) og pga tempramentet. Når det gjelder sikling har jeg hørt bullmastiff skal være ganske grei forresten Endret 16. januar 2007 av Fantasia
Gjest Becca Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Bullmastiff'n er bare SÅ herlige *smelte*
kalina Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 (endret) Hei! Jeg har to D/PC i huset, og var en av de første i Norge som eide denne rasen. Jeg anbefaler deg å besøke raseklubbens sider på www.nordiskdogocanario.com der finner du ca 50 D/PC eiere fra hele Skandinavia, samt de tre mest seriøse opp- dretterene. I forumet er flere av eierene innom hver dag, og de svarer villig på alla de spørsmålene du måtte ha! Håper vi ser deg der Kalina Endret 17. januar 2007 av kalina
FantasDick Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2007 Hei! Jeg har to D/PC i huset, og var en av de første i Norge som eide denne rasen. Jeg anbefaler deg å besøke raseklubbens sider på www.nordiskdogocanario.com der finner du ca 50 D/PC eiere fra hele Skandinavia, samt de tre mest seriøse opp- dretterene. I forumet er flere av eierene innom hver dag, og de svarer villig på alla de spørsmålene du måtte ha! Håper vi ser deg der Kalina ← Hei! Jada, har funnet raseklubbens sider, og tittet. Mange flotte hunder der, og har også fått litt info om rasen. Får ta en tur innom forumet også, da. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå