Gå til innhold

Vondt i hodet etter trening

Philippa

Anbefalte innlegg

Jeg får ofte vondt i hodet etter treing. Trener ofte spinning, og da drikker jeg en liter vann i løpet av timen. Drikker vann etter trening også, men kanskje ikke nok? Hva kan være årsaken til at jeg ofte får vondt i hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

dehydrering er nok årsaken og du har et større væsketap enn du erstatter. drikk minst 1,5 liter, gjerne 2 under trening og enda 0,5 til 1 liter etterpå.

man kan også få vondt i hodet om pulsen blir veldig høy. (noe den blir under trening) du kunne jo ha fått sjekka puls og blodtrykk hos lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dehydrering eller at du trener for hardt, jeg ville gjort som MissEscada anbefaler. Jeg fikk ofte hodepine etter step men det gav seg etter at jeg kjørte på med mer vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i første omgang ikke pøst på mer vann under trening før jeg hadde prøvd å drikke en flaske i god tid før treningen. Altså: en flaske før trening, under og etter trening som før. Hvis det ikke gir deg, ville jeg gjort som Miss Escada.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å bli litt uvel om du kjører deg hardt. Drikk vann, og ta det rolig etter treninga. Spinning gjør deg surrete i huet, det skjer hvertfall til meg.

Tipper deg gir seg etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...