Gå til innhold

Fiskekake i ciabatta.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en restaurant i sommer spiste jeg noen utrolig gode fiskekaker i grove ciabattaer. Tilbehøret var cole slaw og en form for hvit dressing (med noen urter i tror jeg?).

I dag har jeg lyst til å lage dette hjemme, men jeg har virkelig ikke peiling på tilbehøret (selve ciabattaene og fiskekakene går greit). Går det ann å lage coleslaw uten all den majonesen som ofte er med? Og blir den noe god da? Om noen har en oppskrift på en enkel og ikke så fet coleslaw blir jeg kjempeglad!

Også lurer jeg på om det er noen som vet hva slags dressing som passer til fisken (regner med at det blir fiskekaker av sei). Om det er noe jeg kan kjøpe ferdig i butikker er dette kjempeflott, om det er noe som må lages så skal jeg nok få til det og...tror jeg :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:sjenert:

Hva er egentlig aioli? Ser at andre har brukt det sammen med fisk her på matsidene...

Endret av Amygdala
Skrevet

Til stekt fisk og fiskekaker synes jeg at Toros "Kaldrørt rømme peppersaus" er kjempegod. Det er pulver som blandes ut i lettrømme, og den er frisk og med en herlig pepperrotsmak. Coleslaw har jeg aldri laget, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Men jeg pleier ofte å lage salat av finsnittet kål, purre, eple og kruspersille og servere sammen med denne dressingen.

Skrevet
:sjenert:

Hva er egentlig aioli? Ser at andre har brukt det sammen med fisk her på matsidene...

Aïoli er hvitløksmajones. ;)

Jeg bruker ofte tzatziki som dressing/saus ved siden av fiskekaker, dvs revet agurk som man presser væske ut av, rå hvitløk most til puré med litt havsalt og matyoghurt eller gresk yoghurt. Smak til med salt og pepper. Også godt med frisk mynte i.

Skrevet

Har aldri laget coleslaw selv, men oppskrift på denne siden (med og uten majones). Det ser ut til å være kjapt gjort også.

Skrevet

Tusen tusen takk alle sammen! Nå fikk jeg plutselig vanskelig for å bestemme meg for hvilken av alternativene jeg skal velge, alt høres så inmari godt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...