Gjest Taxi Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hvilken greske øy er din favorittøy, og hvorfor? Endret 9. januar 2007 av Taxi
mokki Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 kefalonia uten tvil.ny gresk øy for turister.myrtos beach er knall.
leila Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Kefalonia, hvor ligger denne? Jeg har ingen favoritt ennå, men har veldig lyst til å oppdage Skopelos. Fordi den høres veldig gresk ut, har det blå og hvite som er typisk Hellas. Har vært på Kreta, Korfu og Lesvos. Lesvos kan du søke etter hvis du ønsker det genuine og rolige Hellas. Vi trivdes der, mest fordi at jeg ikke orker de masete stedene med masse turister.
Gjest Marie81 Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Har foreløbig vært på Kreta, Naxos og Korfu. Korfu er foreløbig favoritten, - passe stor og veldig koselig. Man må bare passe på å reise et sted hvor det er gode sand-strender (som ikke er privat-eide..)
Maya Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Har bare vært på Lesvos og Samos, kan anbefale begge! Forholdsvis lite turister, hyggelig lokalbefolkning og fine strender (for de som liker steinstrender, tror det er flest av dem på øyene). Har lyst til å besøke mange andre greske øyer og områder (Santorini, Chios, Halkidiki, Kefalonia...)
skorpionen 68 Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Elsker hellas og spesielt de greske øyer.. Vært på veldig mange av dem.. Min greske favoritt øy er Kos, og grunnen er at vi fant ensomme strender vi var for oss selv, er Hippokrates sin øy, Masse serverdigheter osv.... Pluss veldig bra forbinnelse til andre øyer samt til Tyrkia..
Gjest gloria Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 jeg har også sett på kefalonia.vil gjerne vite mer om dette stedet og hva som gjør det så unikt.
Gjest Fruktfat Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 kefalonia er visstnok kjempefin! (se "kaptein corellis mandolin", den er spilt inn der). jeg har vært på endel greske øyer, og naxos er absolutt favoritten. strendene! :-D
Gjest Taxi Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 WOW, kefalonia var virkelig nydelig!! :D dere som har vært der, hvor har dere bodd?
Miracl3 Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 Parga er miin favoritt, det er ikke en øy men fastland. Det er et lite sted, men du kan bli kjørt med båt til din egen lille private strand. Nydlig sted
S10nemor Skrevet 10. januar 2007 #11 Skrevet 10. januar 2007 Thassos er vår favoritt - men den begynner og bli noen år siden vi var der så vi vet ikke hvor mye det har forandret seg siden da. Vi hadde ihvertfall ett FANTASTISK opphold der, lite turister og utrolig vakker øy!
mokki Skrevet 10. januar 2007 #12 Skrevet 10. januar 2007 vi bodde like i nærheten av flyplassen.det er en utrolig herlig gresk øy.var på biltur rundt øya,på b.la myrtos beach og den underjordiske innsjøen.en gammel øy hvor det er svært lite turister.ikke er det særlig masete heller.hadde med datteren min,og hun storkoste seg.nå er det kun startour som har turer til kefalonia,så sjekk ut sidene til startour.dette er øya hvor greske familier drar på ferie,og en rekke kjendiser har hus på øya.de så desverre ikke jeg noe til.men er jo heller ikke derfor jeg dro dit.se "captein corellis mandolin",så får man et inntrykk av hvordan det er der.det er utrolig hvor likt det er.anbefales på det sterkeste som familieferie og en romantisk ferie.
Millia Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 For familieferie : Naxos, fordi den har ein kjempekoselig gamleby,og nydelige strender. For kjærlighetsferien : santorini, fordi ,den til tross for turiststrømmen, er superromantisk... Viss du ikkje reiser med små barn, annbefalar eg på det varmaste øyhopping, kjempespennande å reise på oppdagelsesferd mellom dei greske øyane, og leite opp sine favorittar !
Mixelite Skrevet 20. januar 2007 #14 Skrevet 20. januar 2007 Man kan vel ikke kalle det favorittøy siden jeg bare har vært på denne øya, men mitt reisemål i Hellas er Chios. Vi har reist dit siden 1990. Øya er så stor at vi fortsatt har mye uutforsket, menneskene er trivelige og maten er god!
Chelsea Skrevet 21. januar 2007 #15 Skrevet 21. januar 2007 Henger meg på her. Skal på øyhopping til sommeren med utgangspunkt fra Kreta. Vet iallefall at vi har lyst til å få med oss Santorini. Tips til andre øyer og hvorfor mottas med takk.
Gjest Fruktfat Skrevet 21. januar 2007 #16 Skrevet 21. januar 2007 vi var på øyhopping for noen år siden, og var på syros, paros, antiparos, kofounissia, naxos og santorini. den øya jeg likte absolutt best var naxos! sånn i ettertid likte jeg også syros, den er ikke like typisk turist-øy som de andre her. vi var i "hovedstaden" og skulle ha mat på et slags fancy mcdonalds, og menyene stod på gresk, og de som jobba der prata ikke engelsk var på delfini beach, og det er det flotteste vannet jeg har sett; utrolig klart, varmt, og det virvlet kråkesølv i det, så når vannet bølget inn mot stranda glitret det i sølv... kofounissia var også flott, og skal visstnok ha veldig flotte strender. det fikk vi aldri oppleve, for ALT var fullt på øya! så vi sov på stranda den natta sammen med ca 30 andre :kgblunk: da vi kom til naxos lo han vi bodde hos da vi fortalte hvor vi hadde vært, for på kofounissia må man booke hotell/rom to-tre mnd før... antiparos var også VELDIG koselig! paros hadde vi hørt skulle være så fint, vi syntes ikke det, før siste kvelden da vi var i hovedstaden. men de har en utrolig flott strand (som jeg ikke husker hva heter nå). vi bodde nemlig helt på andre siden av øyene fra der hvor apollo, ving osv hadde hotell for å slippe unna nordmenn og svensker, og det funka og øyhopping er heller ikke spesielt billig... tips til hotell på santorini (der er det dyrt, på hele øya altså): om dere vil bo på et flott hotell er santorini stedet å gjøre det på. vi ville bo i "hulene", men ingenting var ledig, så vi tok en natt på Pantheon de luxe villas. fikk eget to-etasjes hus, eget basseng med boblebad, høye gjerder og frokost levert på døra i kjøleskapet lå det en flaske vin til oss, og vi fikk med en vin da vi dro. det fulgte også med en (liten, gammel) bil, så det var moro! denne herligheten kostet 3200 (400 euro) pr natt, og da fikk vi det VELDIG billig! dette var nemlig i høysesong, og vi gikk for å høre hva de tok i lavsesong (kunne jo hende vi kunne være en uke da ) kostet det 500 euro pr natt...
LadyInRed Skrevet 21. januar 2007 #17 Skrevet 21. januar 2007 kefalonia uten tvil.ny gresk øy for turister.myrtos beach er knall. ← vi har planer om å dra dit i sommer, men kjenner ingen som har vært der tidligere så dette var kjekt å høre til trådstarter: min drøm er å dra på øyhopping i hellas til naxos, paros, antiparos mm med santorini som "base". kjenner mange som har vært der, og alle har bare masse positive opplevelser! gubben min vil ikke dra på øyhopping iår, så da blir det ikke det for min del men hellas har masse fine øyer å dra til, så vi finner nok et sted som vi liker oss uansett. drar du til kreta kan jeg anbefale agia marina. det er et lite og koselig sted med fin strand, og så er det kort avstand til platanias (skikkelig turistifisert) dersom du vil spille minigolf eller gå et annet sted for å spise. vi var der ifjor, og likte oss veldig godt. satte du deg ned på en restaurant fikk du skikkelig service og de ville helst at du skulle sitte der hele kvelden (for å trekke flere gjester). du slapp å ha følelsen av at de ville ha deg ut fortest mulig etter at du hadde spist opp fordi de ville ha nye gjester på "din" stol. selv om kreta har masse turister, finner du altså masse bra steder som ikke er overfylt av turister dersom du ikke drar til chania, platanias, rethymon etc. drar du til rhodos vil jeg anbefale at du drar til rhodos by (har du barn ville jeg ikke dratt dit). rhodos er fin, men det er masse turister der (noe jeg ikke er overbegeistret for).
LadyInRed Skrevet 21. januar 2007 #18 Skrevet 21. januar 2007 kefalonia uten tvil.ny gresk øy for turister.myrtos beach er knall. ← hvor på kefalonia anbefaler du? skala, lassi, karavados eller fiskardo?
Mischa Skrevet 21. januar 2007 #19 Skrevet 21. januar 2007 Skiathos Hadde en fantaaaaastisk ferie der med kjæresten min. Vi dro tidlig i juni, før høysesongen startet. Strendene var nydelige, mange fine og koselige spisesteder (beste maten jeg har fått i Hellas).. bare uuuutrolig deilig. Hotellet var topp også! Har ikke så mange normale greske feriesteder å sammenligne med da jeg tidligere kun har dratt på typiske partysteder som Kos, Hersonissos og Zakynthos..
Eowyn Skrevet 28. januar 2007 #20 Skrevet 28. januar 2007 NAXOS!! Såååå nydelig der..Rolig, skikkelig gresk.. Fant virkelig roen der, og ønsket man seg en liten fest, så fant man mange kule nattklubber uten at dette satte skikkelig preg på øya..Ikke en party party plass!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå