Nelle Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Hei! Merka en god stund nå at jeg må tisse veldig ofte, og rett etter at jeg har tissa må jeg liksom tisse igjen - men det kommer bare litt. Når jeg tisser føler jeg liksom at jeg ikke får tømt blæra helt. Men det svir aldri, og jeg merker ellers ikke noe. Har jeg urinveisinfeksjon eller hva? Kanskje jeg kan prøve noe tranebærgreier?
Lily Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Slik har jeg også det når jeg har UVI, men i tillegg svir det veldig når jeg tisser. Du kan jo prøve f. eks tranebærkapsler, og husk å drikk mye vann. Kanskje det går over igjen?
~Mrs.Valentine~ Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Trenger ikke alltid svi så mye; ihvertfall ikke hvis det er en begynnende UVI. Har du for eks. litt grumsete urin?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Høres ut som begynnende UVI..... Ta tranebærtabletter (6stk pr dag), og drikk MYE appelsinjuice! Jeg våknet til akkurat det samme idag morges, og har helt inn på med juice og vann til den store gullmedaljen, merker allerede en forbedring!
tommeline Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Hei! Merka en god stund nå at jeg må tisse veldig ofte, og rett etter at jeg har tissa må jeg liksom tisse igjen - men det kommer bare litt. Når jeg tisser føler jeg liksom at jeg ikke får tømt blæra helt. Men det svir aldri, og jeg merker ellers ikke noe. Har jeg urinveisinfeksjon eller hva? Kanskje jeg kan prøve noe tranebærgreier? ← Akkurat sånn har jeg det de gangene jeg har hatt urinveisinfeksjon. Har prøvd med tranebærkapsler og mye vann, med varierende resultat. Ofte går jeg til lege med en gang og får resept på antibiotika, da blir jeg kvitt dritten fort og greit. (selv om det selvsagt ikke er bra å gå på antibiotika for ofte...) Uansett: viktig å drikke mye. Cola og er bra, det gjør urinen sur og lite trivelig for bakteriene.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Ikke sukkercola isåfall, sukker = bakteriemat. Hvor sunn annen cola er generelt er et annet spørsmål, men i nøden spiser fanden fluer. Tiss etter sex, spis tranebær, appelsinjus, sitt VARMT, og for all del ikke frys på føttene.
Nelle Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2007 Ikke sukkercola isåfall, sukker = bakteriemat. Hvor sunn annen cola er generelt er et annet spørsmål, men i nøden spiser fanden fluer. Tiss etter sex, spis tranebær, appelsinjus, sitt VARMT, og for all del ikke frys på føttene. ← Takk for svar! Jeg har vel egentlig hatt det sånn som dette ganske lenge... hare bare ikke tenkt over det så mye før nå i det siste. Jeg tisser alltid etter sex, og sitter ellers varmt etc. Mulig jeg drikker for lite vann (drikker generelt ganske lite). Tror jeg kjører på med noen tranebærkapsler og ser hvordan det funker + blir litt flinkere til å drikke vann samtidig. Er tropisk juice like bra som appelsinjuice?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Jeg TROR ikke det. Grunnen til at appelsinjus er bra er at det er mye c vitamin i den, og tropisk jus er så vidt jeg vet ikke så rik på c vitamin. Nypepulver er også rikt på c vitamin og er mer konsentrert, altså lettere å svelge ned. (Vanlige c vitamintabletter fungerer også, men jeg er ikke helt tilhenger av vitaminer i løs form, har litt troen på at kroppen har bedre av mat som er rik på enkeltstoffer enn enkeltvitaminer.) Det jeg pleier gjøre når jeg begynner slik er å ta tranebær hver time, drikke minimum 3-4 1,5 litersflasker (ja, ca 4,5 til 6 liter vann) med vann, sette meg på varmeteppet med varmeflasker på strategiske steder og be en stille bønn om at jeg ikke blir verre. Oftest fungerer det helt fint, og jeg tror jeg har sluppet unna en del antibiotikakurer pga det. God bedring
honey21 Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Når jeg merker at jeg begynner å få uvi tar jeg en "sitron-drikk-sjokk". Jeg presser en hel sitron, har det i et glass og fyller på med lunkent vann. Drikker 3-4 slike glass (med en hel sitron i hvert glass) med ca 30 minutters mellomrom. Det hjelper på meg i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå