Gå til innhold

Har et problem - trenger deres råd!


Jomfru-77

Anbefalte innlegg

Hei, for tiden søker jeg nye jobber... litt kjedelig der jeg er. Men så er det slik at jeg har en nakkeskade som nå er så vond at jeg nesten ikke klarer komme meg opp av senga (Det er virkerlig ille) :veldigsur: Jeg må gå til legen min og sykemelde meg... Men om jeg da blir kalt inn til et intervju, skal jeg da si at jeg er sykemeldt? eller hadde dere latt vær?`

Jeg syns det er en så lei situasjon... :(

Kan dere råde meg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet så ville jeg ikke sagt noen ting om det. Men om en potesiell arbeidsgiver ønsker du skal begynne i den perioden du er sykemeldt så må du vel si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til en kiropraktor først du, og få orden på dette.

Sykmelding og sengeleie hjelper svært lite.

Du får jo ikke så godt forhold til din arbeidsgiver om du strater ansettelsen med lengre sykmeldinger.....

Tror du må være ansatt et sted over en viss periode for å ha rett til sykepenger. Så det er vel ikke lurt å strate et sted som sykmeldt....

Men dette er jeg ikke helt sikker på, kanskje noen andre kan utdype dette.

Selv fikk jeg en kraftig nakkesleng for 8 år siden. Etter kyndig behandling og rehablitering er jeg ganske så bra, og fungerer helt fint. Ingen sykmelding pga nakken på over 5 år.

Så da vet du at du kan bli bra ! :-)

Lykke til med jobb søking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er vel kanskje best å få orden på dette først, problemet mitt er at ingen behandling hjelper og at jeg har gått mer eller mindre og hanglet i 5 år... Men ... dersom jeg blir sykemeldt og kommer tilbake til arb.giver med en sykemelding.... kan det falle negativt ut for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er sykemeldt i en periode det kan jeg ikke skjønne skal være negativt for deg. Værre er det vel med de som har MYE fravær, men som ikke kan vise til sykemelding en gang.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg konsentrert meg på å bli frisk for å så å søke jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. har ikke fravær i det hele tatt jeg så ... Nei, men jeg tror jeg bare søker som vanlig selvom jeg er sykemeldt og går på intervjuer... Jeg mener at det er min sak i første omgang om ejg vil si at jeg er sykemeldt eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...