Gjest -lei meg- Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Sambo og jeg har vært sammen et år. vi har hatt det heeeelt herlig Vi var gode venenr som fikk øynene opp for hverandre. Vi hsr det supert sammen.. Men som alle andre forhold, så er det klart at jeg brukte litt mer tid med kjæresten enn venner. Jeg sluttet ikke å kontakte dem ved telefon, mail sms osv.. Vi møttes, men det ble sjeldnere enn tidligere.. Jeg har hatt ei venninne som har "gått" litt imot oss.. Hun har sagt ting fra min fortid foran kjæresten, for hun syns det var gøy å se han bli provosert. At han reagerte og ble litt sur... (han er litt sjalu av seg) Dette KUN for HUN syns det var gøy å se han reagere????!! Dette gjode at vi "trakk" oss litt unna henne.. Vi ble litt tettere etter å møte slik motstand fra ei av mine nærmeste.. Han er ikke så veldig sosial, jobber en del.. Før var han å festa hver helg, men det gjør han ikke lenger. Hans venner syns han er kjip! Igår fortalte et par venninner meg at det har vært verre enn jeg trodde... Denne venninnen som startet har sagt t il andre hvor dårlig venninne jeg er, tenker bare på kjæresten, at hun var sur fordi jeg aldri gadd å besøke henne (etter at kjæresten og jeg flyttet sammen, så har ikke hun vært hos oss en eneste gang!) Hun var tydelig sur på meg, og vet ikke om jeg var vedrig venninne I tillegg fortalte de at BROREN til kjæresten min har sagt noe lignende.. At han er så jævli lei av oss, fordi vi kysser mye (nyttårsaften??) Og at han aldri fikk møte broren ALENE mens han var på besøk (vi bor sammen.... !) Han satte seg også ned før jul og skulle prate med meg.. Han sa det ikke direkte, men det hørtes ut som han mente at jeg var en dårlig kjæreste for lillebroren. at vi heller må utvikle hverandre osv osv... Han har invitert oss til der han bor nå, men jeg vet ikke om jeg har så lyst? Vet ike hva jeg skal gjøre? Vil ikke si noe til sambo , for han vil bli så lei seg å sinna! Nå har
Gjest ts Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Noen som har oppløevd lignende? Hva gjør jeg??
Gjest Miss Guided Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Hvis du og samboeren din har det bra med hverandre så syns jeg du skal drite i hva de andre mener. Og venninnen tror jeg også du klarer deg uten, og din samboer trenger ikke fiender med den broren der, men det kan jo hende at det du har fått høre igjen fra venner er litt oppspritet og ikke helt i tråd med sannheten. Noen ganger er det best å ignorere og la tiden hjelpe dere, når de ser at dette er noe som kommer til å vare så gidder de ikke holde på sånn mer. Men hvis det kommer ut direkte usannheter bør dere konfrontere de som snakker bak ryggen deres. Herlighet, for noen venner.
AlmaCity Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Folk kan rett og slett være utrolig ekle. Sjalusi ligger nok bak her tror jeg. For alt du vet kan hun venninnen være skikkelig sjalu, kanskje hadde hu et øye for han fra før? Eller hun synes det er kjipt å føle seg nedprioritert (selv om hun kanskje ikke er det)? Når det gjelder broren, så er vel han kanskje vant til å ha broren sin for seg selv. Overgangen, hvor lillebror får eget liv, og har det fint er kanskje stor? Uansett er jo alt dette deres problem! Husk det! Så lenge du og kjæresten har det bra, så hev deg over sånne smålige folk. Hun venninnen virker ikke helt god, men når det gjelder familiemedlemmer må dere nok finne dere i det. Prøv litt mer opp mot broren, se om det funker med en real prat.
Gjest niomi Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Enig i de over, men du bør nok ta brors kommentar til etterretning. Selv om man bor sammen, så er man ikke lenket sammen. Og dersom bror kommer på besøk en helg, bør du gi de litt alenetid, f.eks. med at du stikker på kino med venninner på kvelden eller på shopping på dagtid. For øvrig kan jeg ikke fordra par som må være "kjempepar" når man er ute sammen med de. Jeg og min kjære gir hverandre små kjærtegn, men vi trenger da slett ikke å sitte og ta på hverandre og kline og kysse hele kvelden. Fryktelig asosialt, og dersom man må det, kunne man likegodt holdt seg hjemme.
Gjest ts Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Nei, vil bror ha lillebror for seg selv, så er ikke det noe problem! Men denne broren arragerte (med en annen venninne av meg) at jeg skulle til henne, fordi han ville ha guttekveld. Typen min fikk mld om at jeg skulle bort og at de skulle ha guttekveld! Hvis noen vil være sammen med oss. så kan de spørre! Jeg drar gjerne til en venninne hvis kjæresten vil ha guttekveld o.l. Men å gå bak ryggen vår, og arrangere slik! Det er ikke riktig!!!!
AlmaCity Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Nei, å arrangere ting bak ryggen deres er ikke riktig. En person kan ikke bestemme at du skal dra ut fra ditt eget hjem. Da får heller broren planlegge å møte lillebror til guttekveld en annen plass. Går jo ikke an å drive å planlegge å sende deg bort for kvelden uten ditt samtykke...Høres litt slitsomt ut. Når det er sagt, så vet jo ikke jeg hvilket forhold dere har. Kanskje dere er av det slitsomme slaget, og folk får følelsen av at du skal eie typen med hud og hår.. Jeg har en del venninner som ble utrolig slitsomme når det ble snakk om typer. Pluteselig ble alle avtaler brutt, og man følte seg lite verd. Kunne møtes når det ikke skjedde noe med typen liksom. Veldig dårlig gjort...I tillegg er det jo noen par som er sammen hele tiden, og som koser og tafser ustanselig. Du tror du kommer til koselig jentekveld, og så sitter typen der og glor...ikke noe stas..Men sånn som du beskriver situasjonen, så virker det jo ikke som om det er sånn. Men kan jo være slik at noen oppfatter det slik, eller vil tro at det er slik!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Nei, å arrangere ting bak ryggen deres er ikke riktig. En person kan ikke bestemme at du skal dra ut fra ditt eget hjem. Da får heller broren planlegge å møte lillebror til guttekveld en annen plass. Går jo ikke an å drive å planlegge å sende deg bort for kvelden uten ditt samtykke...Høres litt slitsomt ut. Når det er sagt, så vet jo ikke jeg hvilket forhold dere har. Kanskje dere er av det slitsomme slaget, og folk får følelsen av at du skal eie typen med hud og hår.. Jeg har en del venninner som ble utrolig slitsomme når det ble snakk om typer. Pluteselig ble alle avtaler brutt, og man følte seg lite verd. Kunne møtes når det ikke skjedde noe med typen liksom. Veldig dårlig gjort...I tillegg er det jo noen par som er sammen hele tiden, og som koser og tafser ustanselig. Du tror du kommer til koselig jentekveld, og så sitter typen der og glor...ikke noe stas..Men sånn som du beskriver situasjonen, så virker det jo ikke som om det er sånn. Men kan jo være slik at noen oppfatter det slik, eller vil tro at det er slik! ← Vi har ikke vært de mest sosiale dyra det siste året. Men vi har møtt de vennene vi liker å være sammen med. Og sjeldent vi sier nei til en fest e.l Han jobber kun helg/kvel og kvelder på hverdager, så hender jeg er ute sammen med venner disse dagene. han syns det er kjipt å ikek kunne være med. Men når vi er ute sammen så er vi ikke OPPÅ hverandre. Vi liker å nusse og gi hverandre oppmerksomhet. Jeg har aldri ment å være en av de "slitsomme" kjærestene Hverdager går mest på å jobbe (jeg har to jobber) Og slappe av. Og nå har vi begynt å pusse opp leiligheten vår. Elelr rive ned. Og det tar elendig mye av tiden våres. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hadde aldri blitt sur hadde ei venninne vært i min situasjon. Men når det skal sies så er det som oftest JEG som vil finne på noe med venner osv... Men etter alt hetset vi har fått siden dag1, så har vi blitt mer å mer knytta til hverandre.. Noen ganger har jeg tenkt på om det beste er å gjøre det slutt.. Trodde forhold skulle virke positivt på mine venner, men det virker ikke slik
Smascha Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Ikke for å være frekk: men når dere får så mange reaksjoner på at dere er for to-somme, så kan det jo faktisk være noe i det. Venninna di føler seg vel bare litt oversett , og det er jo helt normalt i perioder når man er i den første fasen av et forhold! Ang broren så er det jo klart at han ikke får det samme ut av og henge meg kjæresten din OG deg! Særlig dersom de tidligere har hatt et tett forhold, synes han sikkert det blir vanskelig. Når det er sagt så kunne de vel kanskje ha opptrådd litt mer fintfølende... Dersom du virkelig tenker at det beste nok hadde vært å gjøre det slutt, så forstår jeg ingenting!
Gjest ts Skrevet 9. januar 2007 #11 Skrevet 9. januar 2007 Ikke for å være frekk: men når dere får så mange reaksjoner på at dere er for to-somme, så kan det jo faktisk være noe i det. Venninna di føler seg vel bare litt oversett , og det er jo helt normalt i perioder når man er i den første fasen av et forhold! Ang broren så er det jo klart at han ikke får det samme ut av og henge meg kjæresten din OG deg! Særlig dersom de tidligere har hatt et tett forhold, synes han sikkert det blir vanskelig. Når det er sagt så kunne de vel kanskje ha opptrådd litt mer fintfølende... Dersom du virkelig tenker at det beste nok hadde vært å gjøre det slutt, så forstår jeg ingenting! ← Tanken om å gjøre det slutt, er kun for at jeg ikke vil at sambo skal bli såret. Og nei, jeg forstår ikke hvorfro vi skulle få så mange reaksjoner. Vi har o ikke gjort noe galt! ÅÅÅ!! Jeg blir ikke klokere på dette! Alt vi vil er å ha det bra. Men det går jo ikke når det er så mye hakking på oss. Når bror gir meg råd for hvordan jeg skal være i forholdet, osv.. Om det skulle vært noe problem, hvorfor kan de ike komme å snakke med oss? Heller si til OSS at vi er dritkjipe! Ikke til andre, eller lyve til meg!! Vi har det så godt sammen. Og de fleste vennene er glade på våre vegner, og de få det gjelder, liker vi å besøke å holde kontakt med..
Gjest ts Skrevet 9. januar 2007 #12 Skrevet 9. januar 2007 Vi er ikke så to-some.. vi bor sammen og har en hektisk hverdag. I tillegg til å skulle være samboer, har jeg 8-16 jobb + en jobb til på kvelden (1-2 ganger i uka) Vi er så å si sjeldent på fest sammen, og liker å danse og flørte når vi først er på fest sammen.
Gjest niomi Skrevet 9. januar 2007 #13 Skrevet 9. januar 2007 (endret) Vi er ikke så to-some.. vi bor sammen og har en hektisk hverdag. I tillegg til å skulle være samboer, har jeg 8-16 jobb + en jobb til på kvelden (1-2 ganger i uka) Vi er så å si sjeldent på fest sammen, og liker å danse og flørte når vi først er på fest sammen. ← Og deri ligger nok deler av problemet - at dere er veldig to-somme når folk ser dere sammen. Trenger ikke å være ofte dere er det, men når dere er det når dere er sammen med andre, blir dere oppfattet mer som ett individ. Småflørting er greit. Noe dansing er greit. Men jeg gidder ikke å henge med folk som bare er opptatt av hverandre når de er sammen med andre (med unntak av de første par-tre månedene man er sammen, da...). Da kunne de likesågodt holdt seg hjemme. Jeg og min kjære er nesten alltid på fest sammen. Men det er det ingen som noensinne reagerer på, for selv om vi er på samme fest, er vi to vidt forskjellige individer, som sitter og snakker med forskjellige personer, tar en dans med andre og drar hjem sammen. Endret 9. januar 2007 av niomi
Gjest ts Skrevet 9. januar 2007 #14 Skrevet 9. januar 2007 Skjønner bare ikke hvordan de kan være jævlige mot oss fordi vi har det bra? V har aldri vært klengete på fest. Sender hverandre blik, flørter, og danser når vi har anledning. Han sitter ved det bordet og snakker med venner, og jeg snakker med mine. Men har forstått nå at vi må tydeligvis ikke henge så mye sammen på fest. irriterer meg som faen at de idiotene "skal ha rett"!! Hun ene venninna mi støttet jeg 110% når hun var på pillekjør og ingen ville hjelpe henne. Jeg kjørte henne, hentet henne, og var der ALLTID for henne.. Så dette er takken man får? Når JEG har det bra, så er ikke det bra nok tydeligvis! Kjerring! Nå misliker jeg henne sterkt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå