Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har for første gang begynt å bruke md formulations. I første omgang blejeg anbefalt å begynne med fruktsyrekremen (?) som man skal ha under vanlig dagkrem.

Kan noen fortelle meg litt om hva dette produktet gjør, hvor lenge jeg skal bruke det osv? Jeg kommer vel også til å begynne med ansiktskrem i samme serie snart. Har de kremmed solfaktor? Og hva koster den?

Hudpleieren min fortalte ganske mye, men jeg må innrømme at jeg har glemt mesteparten :rodme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Regner med at det er et glykolsyre-produkt du har fått. ;) Glykolsyre er at AHA-molekyl som er en betegnelse på fruktsyrer, mens md formulations velger vel å kalle produktene sine glycare....osv. Hvilket har du? Det finnes for ulike hudtyper. Den største forskjellen på de ulike glykolproduktene er vel konsentrasjonen, konsistensen og om den er tilsatt noe for eks. for sensitiv hud.

Men felles for dem alle er at de fjerner døde hudceller og jevner ut det ytterste hudcellelaget. Det vil også gjerne evt. tilstopninger av talg, og direkte da både forebygge og behandle kviser og sorte prikker. Glykolsyre øker også kollagensom er et bindevev i huden, og da blir den mer elastisk. Når den fjerner døde hudceller hele tiden hindrer den også at det blir liggende tørre "hudflak" på huden som gjør at man får tørr eller flassete hud. Produktene kan også gjøre pigmentflekker mindre.

Hvorfor i hovedsak bruker du produktet? Tørr hud, uren hud?

Man skal påføre ett tynt lag etter rens, før krem, som du sa. Man bør begynne forsiktig etter hva jeg fikk høre av min hudpleier, og så øke litt etterhvert. Av egen erfairng så kan de svi litt de første gangene(selv om jeg hadde den for sensitiv hud).

md formulations har vel ikke dagkremer med solfaktor, men de selger solkremer med veldig høy faktor som er veldig gode, men dyre! Jeg har desverre ikke erfaring med kremene, og husker ikke helt prisene, men de ligger vel på ca. samme prisnivå som de andre merkene, 300-400 kr pr. 30-50ml, vil jeg tippe.

Du kan jo ta en titt på hjemmesiden deres og regne om til norske priser, hvis du er er interessert.

:)

Endret av ~Mrs.Valentine~
Gjest Gjesta
Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar!

Jeg har continous renewal complex.

Huden min er blandingshud, med tendenser til å bli veldig tørr og flassete, og med en del store porer/sorte prikker/talg. Jeg har generelt lite kviser men sorte prikker har jeg masse av :forvirret:

Grunnen til at jeg lurte på om de har kremer med solfaktor er fordi jeg har lest et sted (eh her inne kanskje?) at man burde bruke solfaktor over denne kremen.

Skrevet
Jeg har continous renewal complex.

Er det sånn at overhuden blir litt for tykk på en måte, slik at porene lett tetter seg?

Sånn har jeg det i hvert fall, med litt tørr hud og sorte prikker, og MD facial lotion hjelper veldig.

Solkremen har jeg kjøpt en prøve på, og den var utrolig god! Ikke klissete, tetter ikke porene, og den renner overhodet ikke. Anbefales! Og ja, det er lurt å bruke faktor når du bruker MDF. Unngå å sole deg også (ta en pause om sommeren).

Skrevet

Ja, den du har er den som tideligere het Facial Lotion. De har byttet om navnene til 20 ganger så vanskelige... :forvirret:

Jeg tror de anbefaler SPF 15 eller mer hvis man tar på produktet på dagen og er en del ute etterpå. Hvis du bare bruker det på kvelden tror jeg det skal gå greit. Men du trenger ikke nødvendigvis bruke en så dyr solkrem som md formulations, selv om den er god.

Selv hadde jeg produkter fra md en stund på vårparten og brukte aldri ekstra solkrem, men om sommeren og vinter/påske på fjellet, ville jeg tatt det på. Det er jo egenltlig ikke ne vits i å ta sjansen, da får man jo bare ett nytt problem å ordne opp i, nemlig prigmentflekker.

Høres ut som du kan få god uttelling for produktet du har kjøpt siden den skal hjelpe for det huden din sliter med. Jeg har også blandingshud i T-sonen og er "verre" perioder tyr jeg alltid til md formualtions. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja jeg synes den fungerer allerede! Huden finnes nesten ikke tørr og flassete og den ser mye friskere ut :)

Men nå skal det sies at jeg også har endret kostholdet den siste uka, blitt flinkere til å drikke vann, og jeg renser huden hver morgen og kveld (det har jeg aldri gjort)

Men det spiller egentlig ingen rolle hvorfor det fungerer, det viktigste er at jeg faktisk husker på alt dette hver morgen og hver kveld! (sikkert fordi jeg har brukt masse penger på produktet ;) )

Skrevet (endret)
Ja jeg synes den fungerer allerede! Huden finnes nesten ikke tørr og flassete og den ser mye friskere ut :)

Men nå skal det sies at jeg også har endret kostholdet den siste uka, blitt flinkere til å drikke vann, og jeg renser huden hver morgen og kveld (det har jeg aldri gjort)

Men det spiller egentlig ingen rolle hvorfor det fungerer, det viktigste er at jeg faktisk husker på alt dette hver morgen og hver kveld! (sikkert fordi jeg har brukt masse penger på produktet ;) )

Jeg kjøpte dette starter kitet til MD for voksen uren hud, og synes det hjelper. men jeg bruker litt flere produkter enn deg. Synes huden har fått mer glød, er mindre tørr og de første dagene jeg brukte Facial lotion, som er den du har, kunne jeg faktisk se at de sorte prikkene på nesen løste seg noe opp. Jeg synes ikke det har gjort særlig mer enn det, men tok en utklemming igår, så da får vi se om det danner seg nytt talg. Er foreløpig fornøyd og har brukt det i 14 dager ca. Solkrem var med i pakken og jeg har brukt den, eller en solgreie fra Dermalogoca (sun booster eller noe sånt) som jeg blander i min vanlige fargede dagkrem fra Clarins. Enkelte dager bruker jeg også Clarins sin selvbruner og den er det faktor 15 i.

Endret av kitekatt
Skrevet

Det tar som regel opp til en måned før man får full effekt.

Er det forresten noen som bruker MD moisture defense (spray)?

Skrevet

Glemte å si det jeg skulle: Er denne sprayen egentlig god for noe? Den gir fukt kjenner jeg, men er det alt den gjør?

Gjest Deception
Skrevet
Det tar som regel opp til en måned før man får full effekt.

Er det forresten noen som bruker MD moisture defense (spray)?

Jeg hadde en liten (30ml) prøve. Den var helt OK, men la igjen en hinne på huden. Jeg vet ikke om jeg hadde orket å kjøpe den, for det finnes helt klart bedre alternativer som ikke legger igjen en seig hinne.

Skrevet
Jeg hadde en liten (30ml) prøve. Den var helt OK, men la igjen en hinne på huden. Jeg vet ikke om jeg hadde orket å kjøpe den, for det finnes helt klart bedre alternativer som ikke legger igjen en seig hinne.

Ja, er enig i det. Er det fruktsyre i denne også, eller et det kun et fukt-/ fettprodukt?

Gjest Deception
Skrevet
Ja, er enig i det. Er det fruktsyre i denne også, eller et det kun et fukt-/ fettprodukt?

Ingen fruktsyrer, så vidt jeg vet. Multi-active Toner fra Dermalogica er bedre, og legger ikke igjen noen hinne. Eller min favoritt: toneren for normal/tørr hud fra Dr. Hauschka.

Skrevet

OK, takk. Lurte nemlig på dette i morges da jeg hadde dårlig tid og tok på denne sprayen i stedet for fuktighetskrem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...