Billeba Skrevet 9. januar 2007 #1 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Ja, jeg lurer rett og slett på hvor mye dere småbarnsmammaer jobber, og hvilken stillingsgrad mener dere er den mest ideelle å kombinere med små barn og familieliv? Selv har jeg jobbet 100% fram til nå, men for min del blir det alt for mye, så jeg vurderer nå å gå ned til 80% eller i beste fall enda mindre. Endret 9. januar 2007 av Billeba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 9. januar 2007 #2 Del Skrevet 9. januar 2007 Etter permisjonen med førstemann, gjekk eg ut i 100 % jobb. Tok på meg litt ekstra jobbing i tillegg, og det vart altfor mykje. Når eg no skal tilbake i jobb igjen, skal eg tilbake i 80 %. Reknar med at det er bedre og meir en nok her i huset. Pappaen fekk og tilbudet om å vere heime, men sidan eg fekk ny jobb og søkte om 80 %, vart det naturleg at eg blir heime. Vi treng ikkje mer lønn, så pappaen skal ikkje jobb ekstra utover sin fulle stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2007 #3 Del Skrevet 9. januar 2007 Det ideelle for barn tror jeg er å være hjemme med en av foreldrene de par første årene (med stimulering og sosialisering!) også få en fast og stabil barnehagetilknytning men med korte dager. Jeg tror egentlig det er bedre for barn med femdagers uke i barnehagen men mulighet for korte dager, enn å ha mest mulig fri fra barnehagen. Hvis jeg kunne valgt helt fritt, ville jeg valgt å bringe barna mine rundt 8.30 også hentet dem kl 15. fem dager i uken, med mulighet for en hjemmedag sammen en gang i blant. Hvis f.eks jeg skulle fått til dette, måtte jeg jobbet 5 timers dager, dvs rundt 60-70% stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmøy Skrevet 9. januar 2007 #4 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg har jobbet alt fra 50 - 100 % stilling. Kun ett år fullt. Nå for tiden har jeg ulønnet permisjon tom vesla blir 3 år. Ideelt kunne jeg tenkt meg å jobbe 50 % stilling når jeg skal tilbake...men det er ikke mulig i min jobb.....for mye ansvar!Skal jeg tilbake i stillingen må jeg nok jobbe minst 70 %. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 9. januar 2007 #5 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg jobber rundt 65 %. Jeg har fri en dag i uka, og da er ungene hjemme med meg. Tirsdager og fredager har jeg forholdsvis korte dager, og da blir de hentet rundt kl 15. Synes dette er en ordning som er veldig god for oss. Jeg jobbet 100% da eldstemann var 2 år, og det ble altfor mye stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 10. januar 2007 #6 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg jobber 100 %. Etter eget ønske jobber jeg 7-15. Mannen leverer i barnehagen rundt 8.30 og jeg henter ca 15.20. Syns dette fungerer veldig greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 10. januar 2007 #7 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg jobber 80%, og har gjort det siden jeg fikk mitt første barn for 7 år siden. Med andremann var jeg hjemme i to år. For vårt vedkommende er det absolutt ikke aktuelt at jeg jobber mer, da far i huset har både 100% stilling med skiftarbeid og driver gård. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 10. januar 2007 #8 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg har tenkt å begynne å jobbe 80 %, men tanken om å ta noen mnd. fri uten lønn frister også veldig. Samtidig snakker jeg med en venninne om at vi begge jobber 50 % og er dagmamma for hverandres barn. Men jeg ser hva Embla sier og snuser litt på den løsningen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 10. januar 2007 #9 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg skal begynne å jobbe 50% nå. Skal jobbe 4 dager i uka, men ha korte dager. Det tror jeg vil passe både meg og barna veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå