Gjest Gjest_Per_* Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har flere nære venner av begge kjønn. Opp gjennom årene har jeg fått noen betroelser. Mange handler om fæle ekser. Enkelte mennesker, og jeg synes kvinner er værst, legger mye energi i å beskrive den andres misgjerninger. Helt åpenbart for å få sympati. Ikke noe galt i seg selv. Derimot har jeg begynt å bli lei av å høre historier som mangler helt vesentlige elementer. Det siste eks, og ikke blant de værste, er om en mann i vernnegjengen som hadde slengt kjæresten i veggen så hun hadde forstuvet hånden. Hennes versjon "han er sjalu og trodde jeg hadde vært utro med min eks" (uten å fortelle noe som helst mer...og de som får høre det tenker på sjalusi, dårlig kontroll etc) Sannheten: Hun hadde vært til seng med sin eks, naken, klint, men ikke hatt sex og han fikk vite det.
Gjest Eir Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Dette er da ikke noe som er typisk for kvinner, men for mennesker generelt. Ingen liker å drite seg ut, og mange prøver derfor å fremstille slike situasjoner på en måte som er fordelaktig for seg selv. Enten det gjelder forhold eller andre ting.
Gjest Maksprell Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Forsåvidt enig med Eir.Tror nok både menn og kvinner har denne "forsvarsmekkanismen" men mulig at kvinner bruker den litt ekstra siden mange av oss er enormt glad i oppmerksomhet fra menn både på godt og vondt mange ganger. Har en følelse av at mannfolk ofte gir litt mer F. Må innrømme at jeg har smurt litt smør på flesk selv jeg i enkelte situasjoner men ikke i så alvorlige situasjoner som Ts nevnte da.. Og hvorfor gjør jeg det? Jeg tror innerst inne at jeg har rett men så tør jeg ikke helt si det,så tar jeg litt smør på flesk for da vet jeg at den parten jeg snakker med kommer til å si at jeg har rett..Men dette gjelder småting som er uvesentlige egentlig Vi er noen merkelige dyr alle sammen
AlmaCity Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Er lut lei av fremmede folk som skal fortelle meg om sin skjebne. Har en jobb hvor jeg snakker med forskjellige mennesker hele tiden, og har etterhvert hørt mang en skjebnehistorie. Det er helt greit, og veldig interessant. Men at folk smører tykt på for å få sympati, eller å gjøre seg interessant er jeg ordentlig lei av... Tror ikke dette gjelder bare jenter forsåvidt! Har også sittet med flere gutter som legger ut i det vide og brede om sine sorger her i livet, og folk som har slemme mot de. Er det gode venner føler jeg med de. Er det noen jeg ikke har noen nær relasjon til, synes jeg det er upassende. Man skal velge de man betror seg til med omhu. Ingen gidder å høre fremmede menneskers lidelseshistorier sånn uten forvarsel...
Nelle Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Er lut lei av fremmede folk som skal fortelle meg om sin skjebne. Har en jobb hvor jeg snakker med forskjellige mennesker hele tiden, og har etterhvert hørt mang en skjebnehistorie. Det er helt greit, og veldig interessant. Men at folk smører tykt på for å få sympati, eller å gjøre seg interessant er jeg ordentlig lei av... Tror ikke dette gjelder bare jenter forsåvidt! Har også sittet med flere gutter som legger ut i det vide og brede om sine sorger her i livet, og folk som har slemme mot de. Er det gode venner føler jeg med de. Er det noen jeg ikke har noen nær relasjon til, synes jeg det er upassende. Man skal velge de man betror seg til med omhu. Ingen gidder å høre fremmede menneskers lidelseshistorier sånn uten forvarsel... ← Er du frisør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå