Nemesis Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 "vi beklager det inntrufne, men windows startet ikke uten fel. Dette kan være forårsaket av en nylig foretatt maskin-eller programvareendring." osv... Denne meldingen blir jeg ikke kvitt om det så smeller. Fikk kjæresten til å legge inn windows på nytt og trodde da at det skulle ordne seg. Dataen har funket normalt i 3 dager før akkurat nå da jeg skulle sette den på. Heldigvis klarte jeg å få den inn i windows etter at jeg hadde gått i sikker modus og tatt systemgjennoppretting. Kan noen fortelle meg hva i alle dager det er som gjør at dataen er helt på bærtur!?! Blir helt gal av å ikke vite hva det er som er galt.. Takker til alle som har et godt svar på dette!
Gobi Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 (endret) Du sier at man har lagt inn windows på nytt. Ble maskinen formatert da? (hele harddisken slettet) eller ble den nye windows'en installert oppå den gamle? Hva slags programmer har blitt installert ved siden av Windows? Office? spill? internett programmer? diverse 'hotbar' / tilleggsprogrammer til diverse programmer? Hva slags ekstrautstyr har man til pc'n? Skriver? Scanner? . Endret 9. januar 2007 av Gobi
Gjest Maxagaze Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 "vi beklager det inntrufne, men windows startet ikke uten fel. Dette kan være forårsaket av en nylig foretatt maskin-eller programvareendring." osv... Denne meldingen blir jeg ikke kvitt om det så smeller. Fikk kjæresten til å legge inn windows på nytt og trodde da at det skulle ordne seg. Dataen har funket normalt i 3 dager før akkurat nå da jeg skulle sette den på. Heldigvis klarte jeg å få den inn i windows etter at jeg hadde gått i sikker modus og tatt systemgjennoppretting. Kan noen fortelle meg hva i alle dager det er som gjør at dataen er helt på bærtur!?! Blir helt gal av å ikke vite hva det er som er galt.. Takker til alle som har et godt svar på dette! ← Hvis hd'en ble formatert som noen andre her nevner, burde PCen vel være bedre, ja. Mulig det kan være fysisk feil på disken.. ? Er det en bærbar er det absolutt mulighet for det.. Du kan jo finne ut hvilken harddisk du har (hvilket merke), og kjøre ett av disse diagnose verktøyene Viktig at du velger "rett" versjon (Fujitsu til Fujitsu disker, Seagate til Seagate disker), du finner ut hvilken disk du har ved å titte i enhetsbehandling: h.klikk min datamaskin, maskinvare - enhetsbehandling. Se under "diskstasjoner".
Nemesis Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2007 Da vi la inn windows igjen la vi det bare oppå og formaterte ikke. Kan problemet fikses om jeg formaterer hele dataen da? Har de vanlige programmene, Office, Opera, Itunes osv så ikke noe spill på denne dataen. For en stund siden røyk harddisken min, og da jeg installerte windows på nytt på den nye harddisken så var jeg inne på dell og hentet de ulike driverene på nytt. Kan det ha noe med at det er noen drivere som klusser og skaper dette problemet?!?
Kaffegjesten Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Min erfraing gjennom mange år et at det bare gjør vondt verre ved å legge en installasjon oppå en annen eller reparere en installasjon. Klem til å formater og installer på nytt er mitt råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå