richgirl Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Jeg og noen venninner snakket i helgen om man kan bruke jeans til alle anledninger, det var litt uenighet. Jeg og et par til mente at jeans passer til alt, det kommer bare ann på tilbehøret. Mens de andre ikke var enige i det og mente at det ikke alltid går ann å gå i jeans. Hva mener dere?
Gjest gjesta Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Jeans passer til mye, men ikke alt. Man går ikke på gallamiddager i jeans f.eks, ei heller bryllup eller begravelser.
Snuppen Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Enig med zari.. men d kommer litt an på tilbehøret man har.. mørke bukser kan være ganske så stilig.. i fine selskap,og ha en veldig pynta topp til eller sånn..
Gjest lazuli Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Ja, enig med de to foregående. Jeans passer i større grad enn før til flere forskjellige anledninger, men ikke til alle.
kitekatt Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Det går til det meste, men i enkelte bedrifter er jeans fyfy, selv om de er pene. Jeg feks. kan ikke gå i jeans på jobb. Selv om jeg personlig synes det hadde vært helt ok, er det dresscode enkelte steder, som man bør følge. Også seff, begravelse, bryllup, galla (ligger vel litt i navnet) osv Kort sagt - er det ingen dresskode, er det vel ok. På privaten bruker jeg mye jeans om jeg skal på middag, fest eller ut på byen
Gjest Tweek Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Jeg bruker jeans til det meste. Har vanlig jeans og svarte som jeg bruker på byen osv når jeg skal pynte meg litt Men går aldri med det i bryllup, begravelse, galla, julaften og andre settingen hvor man skal pynte seg litt mer en buksene
Supraspinatus Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Jeans fungerer til mye, men som de over har nevnt er det ikke alle bedrifter som godtar jeans som arbeidsplagg. En ting jeg imidlertid vil presisere selv er at jeans IKKE er et godt valg hvis du skal på galla eller tilsvarende. Da er det kjole (evt buksedrakt, selv om dette ikke er like pent) som gjelder for kvinner. Noen vil kanskje mene at det er litt gammeldags, men jeg anbefaler at du titter litt på http://skikkogbruk.no/. Der er det flere gode tips !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå