Gjenglemt sykkellås Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Kneet mitt har gått litt sånn i vranglås på en måte. Det vil si, det er av og til vondt når jeg skal strekke ut benet etter at jeg for eksempel har sittet eller ligget med sammenkrøllete ben. Jeg får sånne knekkelyder akkurat som folk får når de knekker fingrene sine for moro skyld. Bare at det ikke er moro - bare vondt. Knær er jo utsatt for mye belastning og alt sånn, men kan jeg forvente at dette går over av seg selv? Det har vært slik siden før jul. Som sagt er ikke smerten der bestandig, men den er der i hvert fall daglig. Spesielt om benet ikke har vært utstrakt på en stund.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Kjenner til det! Er dette noe du har fått etter sykling kanskje? I så fall må du passe på å strekke kneet helt ut når du sykler. Jeg er operert grunnet dette, hadde det i flere år før noe ble gjort. Men hadde også en del smerter utenom og hovent knee, så det er vel ikke helt det samme. Men du har ikke falt og slått deg eller noe vel? Kan jo hende du har slått løs en bruskbit for eksempel.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2007 Takk for svar. Jeg har verken fått skaden etter sykling eller fall så vidt meg bekjent. Sykle har jeg ikke gjort på evigheter, og da jeg faktisk falt tidligere i vinter mener jeg å huske at jeg fra før av hadde vondt i kneet. Hele opplegget har på en måte kommet helt av seg selv, rart nok. Jeg tror ikke, på det stadiet jeg er nå, at skaden er så veldig alvorlig, men det er svært ubehagelig. Antakeligvis har du det verre enn meg, du har jo hatt hovent kne og slikt, det har ikke jeg. Kanskje det rett og slett er noe brusk-greier som du nevner. Det får jeg undersøke litt på Google.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Kneet er jo veldig sammensatt så det er jo mulig du har for eksempel ligget skjevt med bøygd knee slik at det har skjedd noe da. Men om det vedvarer burde du ta en tur til legen og eventuelt ta en MR av det. Ikke godt å få plager i kneet over lengre tid, vet så alt for godt hvordan det er. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Kan forresten legge til at du bør passe på å sitte med benet litt hevet og godt strekt ut, det hjelper gjerne på smertene ivertfall
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2007 Takk! Skal huske på tipsene dine. Og hvis det vedvarer skal jeg selvfølgelig gå til legen, men foreløpig satser jeg på at det går over av seg selv. (Noe det sikkert ikke gjør, men.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå