Gå til innhold

Babyaktiviteter i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi er nyinnflyttet til Oslo, og jeg er i permisjon, kunne jeg godt tenke meg å bli med på ett eller annet (gjerne på dagtid) som kan aktivisere Snupp og meg litt. Det er selvfølgelig heller ingen ulempe at vi hadde truffet noen nye mennesker.

Noen som har noe hyggelig og sosialt å anbefale?

(Har prøvd å søke litt på nett, men tror jeg mangler et gen eller noe... Fikk i hvertfall ikke spesielt mange relevante treff... :sjenert: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde baby i heimen var vi med på babysang (det var i regi av frelsesarmeen eller en eller annen kristen org - men det var standard barnesanger altså..). Dette var på Dæhlenenga (en av gatene rett ovenfor Sofienbergparken).

Andre ting:

Babysvømming (søk på google så får du sikkert opp noe - vi gikk utenfor byen)

Babykino er også en mulighet - men om det er så veldig sosialt er vel ikke så sikkert..

Du kan også søke litt på dinbaby.com og se om du finner en klubb for de som har barn født i samme måned som din. Her avtales (gjorde iallefall før) møter med hverandre for trilleturer og kafebesøk.

Håper du finner deg til rette. Lykke til.

Skrevet

www.aktivioslo.no har mange bra linker

Hvis ikke kan jeg anbefale på det sterkeste at du tar kontakt med helsestasjonen. De har ofte slike åpne dager hvor man møter likesinnede. Vel verdt et besøk. Kanskje du kan få kontakt med en barselgruppe også...

Lykke til!

Skrevet

Takk skal dere ha!

Kommer selvfølgelig i kontakt med helsestasjonen etterhvert, (kanskje også en barselgruppe), men detser ut som det kan drøye litt. Helsestasjonen der vi flyttet fra har klart det kunststykke å sende Snuppspapirer til en helsestasjon som ikke eksisterer!! Klarte omsider å overbevise dem om å sende på nytt,men alt i alt tar vel sånt litt tid...

Skrevet

Babysang kan være greit. Ta en titt på oppslag på helsestasjonen din, der henger det oppslag om det meste. Du kommer vel i en barselgruppe der etter hvert også!

Skrevet
Babysang kan være greit. Ta en titt på oppslag på helsestasjonen din, der henger det oppslag om det meste. Du kommer vel i en barselgruppe der etter hvert også!

Babysang høres trivelig ut, ja.

Apropos barselgruppe; hvor lenge etter fødselen arrangerer egentlig HS det? Snupp har jo rundet et halvt år, så jeg trodde kanskje det løpet var kjørt? På helsestasjonen der vi flytte fra, arrangerte de nemlig bare et par ganger. Etter det var det opp til oss om vi ville fortsette å treffes.

Skrevet

fant en lapp på apoteket;

Babysang

Nytt kurs starter opp igjen torsdag 18 januar 2007

kl 12-ca kl 13:30

Målgruppe: Foreldre med barn i alderen 3 mnd -1 år

Varighet:8 ganger

Pris: 250 kr

Innhold:Sang og bevelgelse hvor barna står i sentrum. Deretter lunsj - sosialt samvær.

Sted: Frelsesarmeens frivillighetssentral, gøteborggt.4 0566 Oslo (Ved sofienbergparken tror jeg)

Påmelding:

22355612 eller e.post: [email protected]

Skrevet

Takk skal du ha, Liv! Det var midt i blinken!

Skrevet

Da sees vi neste torsdag ;)

Skrevet
Da sees vi neste torsdag ;)

Det skal du ikke se bort i fra! :)

Skrevet

Turistforeningen arrangerer trilleturer i marka på faste dager.

Skrevet
Her er informasjon om Babysang-opplegget til Frelsesarmeen. Det er virkelig kjempetopp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...