Cymbidium Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Jeg tenkte å skrive litt her om min IVF, for min egen del og for dere andre som skal ha IVF. Andre som vil henge seg på, eller som har vært gjennom det, må gjerne legge inn et innlegg. Nå har jeg blitt såkalt nedregulert i ca 14 dager, dvs jeg går på et hormon som hindrer eggløsning. På fredag som var tok jeg en blodprøve for å sjekke at hormonene er tilstrekkelig nedregulert, og i morgen skal jeg ringe og sjekke resultatet. Hvis alt er i orden, skal jeg begynne med et eggløsningshormon i overimorgen. Det vil stimulere til vekst av eggsekkene, og jeg blir sjekket underveis for å se om eggsekkene vokser som de skal og at det ikke er for mange. Det blir spennende å ringe i morgen! Men jeg får bare vende meg til å være spent, for det er mange ting underveis som må være på plass før vi går videre. Feks en normal utvikling av eggsekkene, at de finner egg i dem når de tas ut, at sædprøven er ok (han har levert en før som var ok, men man vet jo aldri...), at eggene blir befruktet, at de deler seg som de skal, at innsetting går greit og til slutt om det fester seg og fortsetter å dele seg så vi tar en positiv test. Puh! Mye som skal skje... Vel, skriver mer når jeg vet mer. C
Leo Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Vi er satt opp på venteliste for IVF og skal inn til forsamtale i slutten av januar. Går ut fra at dere har vært gjennom samme prosessen, så jeg lurer på hvor lang tid det tok fra dere ble satt opp på liste til dere er der hvor dere er nå? Ønsker deg/dere selvfølgelig all mulig lykke til og krysser fingrene!
Grace Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Bra initiativ med denne tråden Cymbidium. Vi har slknad om IVF inne nå og venter på godkjenning av den, så jeg er nok litt "bak" dere i løypen... Lykke til begge to...
Lilletrollet Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Vet godt hva du går igjennom nå Masse lykketil i tiden fremover! Stor klem Lilletrollet
iss Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Lykke til cymbidium! Savner dagboken din, så da får jeg abonnere på denne tråden isteden
Cymbidium Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2007 Lykke til, Leo! Jeg vet ikke helt hvilken time som skulle ha vært forsamtale, det er kanskje noe som gjøres i det offentlige? Vi gjør det på en privat klinikk. Var inne til samtale og tok blodprøver i mai/juni. Har ogstå tatt HCG-ultralyd. Ble enig om å prøve seks sykluser med progesteronstøtten Crinone, de tre siste også med Pergo. Når vi var ferdig med det, var vi inne til time tir 19 des. Da fikk vi beskjed om at jeg kunne begynne nedregulering i romjula og uttak/innsetting i slutten av januar. Så alt i alt synes jeg det har gått veldig fort der hvor vi er. Og lykke til du også, Grace! Håper dere kommer fort etter. Takk for klem, Lilletrollet. Jeg har fått med meg at du har vært gjennom dette (flere ganger?), så kanskje jeg spør deg om ting og tang hvis jeg lurer på noe. Hvis det er ok? Heisan, Iss Ja, her er det bare å følge med Takk for lykke til, Mrs Potter ------------------------------------------------------------ Nå er vi et par dager etter planen. Blodprøven viste litt for høy verdi på østrogen (østradiol). Så da klinikken klemt meg inn på en UL-time i dag, og det viser seg at det har dannet seg en cyste. Den var visst ganske liten, og legen mente vi kunne komme igang med sprøytene som stimulerer til eggløsning om få dager. Men må først få svar på en ny blodprøve på østradiolen. Får antagelig svar på den på fredag. Så da venter vi litt til :smile: Faktisk tar jeg det veldig rolig synes jeg, ble ikke hverken lei meg eller stressa når blodprøven ikke var som den burde. Det er liksom noe trygt med at noen andre har tatt styringa på prøviga - nå er jeg mer på 'go with the flow'.
Grace Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Ja det virker som det har gått ganske kjapt for dere, men det er nok litt enklere privat som du sier Blir spennende å se den nærmeste tiden. Henger godt fast i denne tråden;) Fikk svar om at vi tilbys behandling og er satt på venteliste i dag. (Måtte bare fortelle det, mener ikke å kuppe tråden...) Til alle sammen, lykke til og tvi tvi!
Cymbidium Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2007 Fikk svar om at vi tilbys behandling og er satt på venteliste i dag. (Måtte bare fortelle det, mener ikke å kuppe tråden...)← For all del, kupp i vei Krysser fingrene for at ventelista er kort og effektiv!
Lillie Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 Masse lykke til, både til deg Cymbidium (krysser fingrene for deg) og de i startfasen!
Cymbidium Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. januar 2007 Takk for lykke til, Lillie --------------------------------------- I går fikk vi svar på den nye blodprøven, og den er fin Så da begynner jeg med Puregon i morgen, og så skal jeg inn til UL for å se hvordan det står til med eggsekkene på mandag. Gruer meg litt til å sette sprøyten i morgen, men det går vel bra tenker jeg Så da går det sakte men sikkert framover!
Cymbidium Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. januar 2007 Nå er første sprøyte satt! Fikk litt angst da jeg tok av beskyttelseshetten og så sprøytespissen, men det gikk ganske fint. Det stikker litt, som når du tar en blodprøve, men det er jo raskt over Så nå er det sprøyte hver dag klokken 07:30 sammen med en sprut nesespray, og så en ny spray klokken 19:30.
Petra Prøvedokke Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 lykke - lykke til, Cymbidium!! savner dagboka di jeg også - så da får jeg følge med her! spennende!
Grace Skrevet 17. januar 2007 #14 Skrevet 17. januar 2007 Nå er første sprøyte satt! Fikk litt angst da jeg tok av beskyttelseshetten og så sprøytespissen, men det gikk ganske fint. Det stikker litt, som når du tar en blodprøve, men det er jo raskt over Så nå er det sprøyte hver dag klokken 07:30 sammen med en sprut nesespray, og så en ny spray klokken 19:30. ← Så spennende. Nå er du virkelig i gang!
Frk. Stella Skrevet 17. januar 2007 #15 Skrevet 17. januar 2007 Kjempefin tråd Cymbidium! Og masse lykke til selvfølgelig! Skal gjennom det samme som deg innen overskuelig framtid, suger til meg all den info jeg kan få. Kan jeg få spørre om en ting? Siden du skriver dere gjør dette privat, hvilke prisforskjeller er det snakk om? "Offentlige" priser er forsåvidt greit å forholde seg til, men synes f eks prislisten til Volvat er litt vanskeligere å forstå...
Tresoria Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 Lykke til til dere alle både Cymbidium, Leo og Grase!
Cymbidium Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #17 Skrevet 18. januar 2007 Petra Prøvedokke, Grace, Trésor; her er det jo reine heiagjengen! Veldig koselig å komme innom tråden Kjempefin tråd Cymbidium! Og masse lykke til selvfølgelig! Skal gjennom det samme som deg innen overskuelig framtid, suger til meg all den info jeg kan få. Kan jeg få spørre om en ting? Siden du skriver dere gjør dette privat, hvilke prisforskjeller er det snakk om? "Offentlige" priser er forsåvidt greit å forholde seg til, men synes f eks prislisten til Volvat er litt vanskeligere å forstå... ← Hei Frk. Stella(s fornemmelse for snø?). Ja, husker jeg knotet litt med å skjønne prislistene. Det vi betaler, som sikkert er ganske likt for de tre private klinikkene i Norge (Omnia, Volvat og Medicus i Trondheim) er rett under 40 000. Det er for tre forsøk med IVF (mange spermier kjemper om det ene egget). Det blir noen tusenlapper dyrere hvis vi tar de to siste forsøkene med ICSI (en enkelt sperm føres direkte inn i et egg). I tillegg kommer alle hormonene vi må ta. For dem gjelder samme regel som i det offentlige: vi må betale inntil 15 000.- selv for medisiner, resten kan du få igjen av staten (trygdekontoret?? eh.. må sjekke det litt nærmere selv også). Så alt i alt blir det opp mot 55 000.- for tre forsøk. Lykke til med deres forsøk!
Frk. Stella Skrevet 18. januar 2007 #18 Skrevet 18. januar 2007 Tusen takk for (oversiktelig) info! Det var jo egentlig ikke så avskrekkende priser, jeg hadde sett for meg den samme prisen for ett forsøk... Og uten ventetid, ikke minst - verdt en del den ja! (det var frk. Smilla som hadde fornemmelsen, men skjønner linken! )
Cymbidium Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #19 Skrevet 18. januar 2007 Gud, ja, betaler gjerne dette for å slippe å vente! Frk Smillas fornemmelse selvfølgelig, ikke Frk. Stellas!!
bizzy Skrevet 18. januar 2007 #20 Skrevet 18. januar 2007 Flott tråd Cymbidium! Veldig spennende å følge med deg! Lykke lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå