glaidyr Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Min mor og min bror har alltid vert uenige. De småkrangler ikke, men de er liksom aldri fornøyd med hverandre. Nå skal det sies at de er temmelig spesielle begge to: min mor lager alltid ting mye værre enn de er og min bror blir lett fornærmet. Å så sitter jeg, lillesøster, midt i mellom. Er så lei av det! Standarden er at de to diskuterer et eller annet på tlf (bror bor langt unna) å så får jeg melding eller telefon etterpå, gjerne av min mor som skal fortelle hvor slem bror har vert. Deretter kommer det gjerne en melding med "har din mor klaget på meg nå?"osv osv osv.. fra min bror. Eller hvis det er en bra diskusjon, så ringer han også Men det jeg egentli synes er verst er at hvis jeg sier noe til min bror som kanksje kan vinkles negativt, så sier han med en gang : åh.. det er noe du har fra mamma", selv om det er noe som jeg mener og synes og som jeg aldri har snakket med min mor om..... Jeg vil ikke og kan ikke ta parti med den ene eller den andre av disse to, jeg er jo kjempeglad i dem begge. Men jeg blir så sliten og lei meg av å alltid være den som står i midten og skal "roe ned gemyttene". De er jo glade i hverandre de to også, men hvorfor må de vise det på en sånn merkelig måte?!!! Så i dag tok jeg motet til meg å sa i fra til mine kjære........ De forstår ikke hva jeg mener!!!!!! Å nå har jeg en bror som er sinna og en mor som er lei seg for at også datteren har "vendt seg mot henne". HVA SKAL JEG GJØRE, OG HVORDAN KAN JEG FÅ LAGT FREM PROBLEMET MITT FOR DISSE TO SLIK AT DE FORSTÅR HVA JEG MENER???????!!!!!!! Alt ble jo bare enda mer innviklet nå når jeg ikke holdt kjeft lenger......... Frustrert datter og søster
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Så i dag tok jeg motet til meg å sa i fra til mine kjære........ De forstår ikke hva jeg mener!!!!!! Å nå har jeg en bror som er sinna og en mor som er lei seg for at også datteren har "vendt seg mot henne". HVA SKAL JEG GJØRE, OG HVORDAN KAN JEG FÅ LAGT FREM PROBLEMET MITT FOR DISSE TO SLIK AT DE FORSTÅR HVA JEG MENER???????!!!!!!! Alt ble jo bare enda mer innviklet nå når jeg ikke holdt kjeft lenger......... Frustrert datter og søster ← Uff! Du får nesten bare gjenta det det du skrev her, og hvis de ikke forstår det neste gang heller, så får du heller la de krangle i fred. Ikke godta at de vil blande deg inn i en krangel du ikke har noe med, og prøv å styr unna når de krangler. Lykke til
Gjest Madam Felle Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Starter de, så si at du ikke er interessert i å megle lengre. Fortsetter de, så si at dere kan snakke en annen dag, når de klarer å snakke om noe annet. Vil de ordne opp, så får de gjøre det seg i mellom, for du er lei. Sutrer de, så si at du legger på, om de ikke klarer å forstå deg. Starter de når du er tilstede, så gå der i fra. Like greit å stå på ditt, nå når du har sagt i fra. Det blir sikkert tøft en periode, men det blir sikkert bedre. For frustrerende må det være, når begge bruker deg på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå