Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste vært plaget av voldsom skjelving i hele kroppen. Jeg får ikke med meg mer koffein enn før, og har ikke begynt på nye medisiner.

Noen ide om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ut fra at du uansett skal til lege med dette eller annet, så den remsa tar jeg ikke og henger meg på ;)

Kulde, stress, vitaminmangel (magnesiummangel er en vanlig grunn til kramper, mulig skjelvninger havner inn under det samme) , søvnmangel,for mye sukker, øket dose av et eller annet, kombinasjon av et eller annet, nerve i klem (men da hadde det vel vært mer enkelte kroppsdeler), og så for å ha nevnt det, svulst eller noe annet som presser på noe i hodet.

Men jeg har ikke så mye peiling, det er kun en brainstorm fra det jeg husker i farten, så ta det med en klype salt ;)

Skrevet

Jeg planlegger å få snakket med legen min, men å få kontakt med legen min når jeg ikke bor i samme by som ham er en heldagsjobb. Så spør her først. :)

Jeg merker at det blir verre av søvnløshet, men har skjelvinger selv når jeg har sovet. Vitaminmangel hadde jeg ikke tenkt på, det kan godt hende at jeg mangler magnesium.

Skrevet

Ta en magnesiumtablett/kapsel eller 3 og se om det hjelper? Har gjort det selv i perioder når jeg har mye kramper, og det får det til å roe seg ned ganske kjapt. Problemet med å ta tilskudd blir i så fall at du ikke får bekreftet hos lege om du mangler det pga at blodverdiene går i været.

Plagsomt det der, men det er nå i det minste trim :ler:

Gjest gjesta
Skrevet

Har du i tillegg til skjelvingen hjertebank/høy puls? Kommer skjelvingen lettere når du er stresset eller i aktivitet enn når du bare tar det rolig? Da kan det være for høyt stoffskifte.

Gjest quirky i.i
Skrevet

Jeg har kun skjelvinger, ikke hjertebank-heldigvis. Jeg har skjelvinger når jeg er helt avslappet også, så det er ikke stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...