Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser snart til Gran Canaria med lillegutt som er 3 mnd. Vi har leid leilighet og skal være borte i 1 måned! Så nå trenger jeg litt tips til hva jeg skal og bør pakke med meg til han. Har hørt at bleier er dyrt og at vi bør ta med det. Tar også med litt mme i tilfelle. Er det noe annet vi bør ta med? Noen tips for reisen? Flyet?

Hva med vognen, hvordan bør jeg pakke den til reisen? De er jo ikke akkurat forsiktige med ting som skal i cargo..

Alle tips tas imot med glede! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør skaffe deg noe slags bæretøy! Sjal eller slynge, eller mei tai... Kjekt både på flyet (særlig under innsjekking osv) og ellers på turen.

Skrevet

Har dere bedt om å få første rad på flyet? babyseng kan dere få på alle rader, men det er absolutt best foran der det er bedre plass. veldig greit m den sengen slik at du kan legge fra deg babyen på flyet.

Vil anbefale deg å holde babyen din laaangt unna drosjer der nede! Har aldri følt meg mersom en barnemishandler enn da vi tok taxi m barna fra Arguineguin til Puerto Rico., for maken til kjøring!!! Ingen sikring i bilen og vannvittig fart på trange veier! Bussen var litt bedre.

jeg har alltid bare hatt vognen i en sånn cargopose, og har aldri hatt uhell. Den har alltid vært hel og fin ved ankomst.

Støtter forslaget om bæresele el.

Pga ørevondt ved takeoff/landing bør du gjøre ett av to:

Sørg for at bay er skikkelig mett og fornøyd m tørr bleie slik at hun sover seg gjennom det hele (og håp at ikke hun våkner).

Eller sørg for at hun er skikelig sulten slik at hun får mat og dermed svelger jevnt akkurat da.

Jeg har alltid gitt puppen ved takeoff, og ikke hatt noe skrik og ørevondt.

Kommer ikke på mer akkurat nå, men det hørs herlig ut å reise! Kos dere masse!!!

Skrevet

Hei!

Takk for svar!! :) Vi gleder oss veeeldig!!!

Jeg har både Babybjørn (som pappan bruker) og lomme slynge som jeg tenkte å ta med meg!

Seter er bestillt på første rad, har til og med fått på comfort class, så nå er jeg spennt! :) Amming ved take off og landing er nok lurt, men akkurat nå bør jeg begynne? HAr også hørt at saltvannsspray er lurt...

Da satser vi på å pakke vognen ned i det de gir oss på flyplassen, fikk også et tips om ¨tappe ut litt luft av dekkene på vognen!

Taxi må vi ta fra flyplassen, men har store planer om å unngå det så mye som mulig! vi skal også ha med bilstolen hans siden vi skal leie bil og kjøre litt selv. Men det er bare om vi får den med inn på flyet. Jeg nekter å sende den ned i cargo, der ting ikke akkurat blir pent behandlet! Og en bilstol skal jo ikke akkurat ha mange slag og støt på seg...

Nå gjenstår det nesten bare å gleeeede seg!!!! :sjarmor:

Skrevet

Ta med bleier ja, det er virkelig dyrt der nede :overrasket:

saltvann før takeoff er ok, amming er det beste om babyen er våken.

Insister på å få drosje med babystol, det er langt fra flyplassen til sydsiden (om dere skal bo der), jeg ville vært nervevrak før jeg var fremme uten barnesete (vi tok buss da).

myggnett er ikke dumt, men det får du nok der nede også.

Skrevet

Myggnett har vi både til senga og vogna, så det må vi huske på å ta med oss bare...

Bilstolen håper jeg inderlig at vi får ta med inn i kabinen,sånn at vi får tatt med oss vår egen, det er jo det beste! :)

Takk for tips!

Skrevet

Hei, jeg mener ikke å skremme deg opp, for det går sikkert fint for dere, men sørg for å ha skikkelig reiseforsikring. Vi gjorde det samme som dere, og selvom jeg ammet, fikk snuppa vår en real omgang med omgangsyke som varte i nesten to uker, og vi var inn og ut av sykehuset annenhver dag for å sjekke for dehydrering. Alt hun spiste (drakk) kom opp igjen og det var skikkelig slitsomt og stressende for oss alle. Reiseforsikringen vår dekket alt, i tillegg til at vi fikk igjen mye av reisen da mye av den ble "ødelagt" p.g.a sykdomen.

Jeg håper dere får en fantastisk ferie, uten problemer, men det er lurt å ha slikt i orden i "tilfelle" man opplever noe slikt.

God tur!

shy

Skrevet

jeg ville ha ringt flyselskapet og hørt om det var greit å få med bilstol innpå flyet.

Skrevet

Jeg har sett mange ganger at man har bilstol inn på flyet, tror ikke det er noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...