LadyInRed Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 (endret) skal begynne å trene nå, og hadde i utgangspunktet tenkt at jeg skulle begynne på SATS. jeg kommer ikke til å drive på med aerobic, og heller lite med vekter. det vil nok bli mest spinning, yoga/pilates og evnt litt kondisjonstrening ved tredemølle (og muligens bitte litt vekter). jeg har veldig dårlig form, og veier en god del for mye. Så formålet med treningen vil være å ta av noen kilo men mest av alt å bli i bedre form. i den siste tiden har jeg vurdert å heller begynne kun med yoga og/eller pilates. har vurdert dette stedet: http://www.pilatesroom.no/Ramme_pilates_alle.htm jeg tror yoga/pilates vil gi meg en fastere kropp, men det vil jo ikke gi særlig bedre kondisjon? jeg har ikke prøvd hverken yoga eller pilates tidligere, så trenger egentlig litt info fra dere som driver med det. gir det særlig kondisjonsforbedring? og holder det å kun drive på med yoga/pilates (ingen annen trening)? hvor ofte trener dere? og kan dere anbefale sentrumsnære steder i Oslo som tilbyr yoga/pilates. Endret 8. januar 2007 av LadyInRed
Annikken Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Pilates er veldig effektiv styrketrening for bekkenbunn, mage og rygg (og bein), men ikke så mye utover det. Jeg ville anbefalt deg kondistrening som spinn, løping eller annen trening i tillegg
Miracl3 Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 skal begynne å trene nå, og hadde i utgangspunktet tenkt at jeg skulle begynne på SATS. jeg kommer ikke til å drive på med aerobic, og heller lite med vekter. det vil nok bli mest spinning, yoga/pilates og evnt litt kondisjonstrening ved tredemølle (og muligens bitte litt vekter). jeg har veldig dårlig form, og veier en god del for mye. Så formålet med treningen vil være å ta av noen kilo men mest av alt å bli i bedre form. i den siste tiden har jeg vurdert å heller begynne kun med yoga og/eller pilates. har vurdert dette stedet: http://www.pilatesroom.no/Ramme_pilates_alle.htm jeg tror yoga/pilates vil gi meg en fastere kropp, men det vil jo ikke gi særlig bedre kondisjon? jeg har ikke prøvd hverken yoga eller pilates tidligere, så trenger egentlig litt info fra dere som driver med det. gir det særlig kondisjonsforbedring? og holder det å kun drive på med yoga/pilates (ingen annen trening)? hvor ofte trener dere? og kan dere anbefale sentrumsnære steder i Oslo som tilbyr yoga/pilates. ← Jeg trener på Oxygeno, det ligger på Grunerløkka og har flotte pilates og yoga timer. Men også spinning, vekter, arobic etc. Jeg tror at dersom du vill ned i vekt bør du kombinere yoga med kondisjonstrening eller vekter. For eksempel yoga en dag og svømming en dag. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå