Irie Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Jeg har vært hos legen i dag, og fått henvisning til fysioterapeut. Hva gjør jeg nå? Kontakter en vilkårlig fysioterapeut? Må jeg gå gjennom trygdekontoret? Og finnes det lister over fysioterapeuter med avtaler, slik at jeg bare trenger å betale egenandel? Dette er nytt for meg, så jeg blir egentlig glad for all informasjon om hvordan man går frem om å finne egnet fysioterapeut. Bor i Oslo, om det har noe å si.
Gjest grønnsåpe Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Hmm... tror det bare er å ringe en. Var det til meg hvertfall. Hadde to runder med fysioterapi jeg da; en før kneoperasjonen og en etter kneoperasjonen. Før kneoperasjonen var det bare for å bygge opp musklene i den foten som skulle opereres, så da fikk jeg henvisning av legen til fysioterapi, så da dro vi innom en fysioterapi i byen, viste han henvisningen, og han satte opp fysioterapitimer. Måtte betale 50 kr i egenandel hver gang. Etter operasjonen fikk jeg utnevnt en fysioterapeut av legen som opererte meg. Fikk gratis fysioterapi etterpå, opptil så og så lang tid ( tror det var 6 mnd.. husker ikke helt ). Blir vel omtrent noe det samme for deg. Bare ta kontakt med en fysioterapeut, og da kan du stille alle spørsmålene du har til h*n
Irie Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2007 Takk for det grønnsåpe Da får jeg se om jeg finner en fysioterapeut i nærheten jeg kan spørre ut Der er nok ikke så skummelt som jeg forstiller meg det inni hodet mitt.
miesol Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Jeg vet ikke om det finnes noen liste over hvilke fysioterapeuter som har driftstilskudd (der man får refusjon), men det er viktig at du sjekker om fysioterapeuten du tar kontakt med har en slik avtale - ellers må du betale alt selv! Kanskje det går an å ta kontakt med PFF (Privatpraktiserende Fysioterapeuters forbund) for å få oversikt over private fysioer med driftstilskudd i ditt nærområde. Lykke til i fysioterapijakten!
Irie Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2007 Takk, jeg skal ut og snakke med noen utvalgte heldige i morgen Håper jeg får i orden noe i nærheten, det hadde vært deilig og praktisk.
Skravla Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Hvis du spør på legekontoret så har de gjerne en oversikt over fysioterapeuter med avtale som ligger i nærheten.
Irie Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Takk for hjelp, har nå fått time på mandag hos en lokal fysioterapeut. Gruer meg litt, men regner med at det går bra Endret: Mellomrom er en fin bil... Endret 11. januar 2007 av Irie
Gjest grønnsåpe Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Ja, det går sikkert helt bra. Det blir hvertfall bra i ettertid, så du slipper å gå å plages Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå