Gå til innhold

2 KJ og 3KJ

linnolano

Anbefalte innlegg

Vurderer å ta 2KJ og 3KJ eksamen til våren. Jeg tenkte å følge 2KJ undervisning på kurs på AOF og lese 3KJ som privatist. Tror dere dette er overkommelig? Det viktigste for meg når det gjelder 3KJ er å stå slik at jeg kommer inn på et studium. Jeg har lært litt kjemi fra før av, noe fra 3KJ og noe fra 2KJ, men har ikke oversikt over hva jeg mangler.

Har noen erfaring med AOF sine kurs? Er det bedre å gå på Sonans? Valgte AOF fordi de er rimeligere enn Sonans. Jeg bor i Bergen og har kontaktet de jeg kom på; Danielsen var fullt og Katten tilbød ikke kjemikurs, friundervisningen hadde bare nettstudium. Er det da noen jeg har glemt å ta kontakt med?

Eksamenskontoret anbefalte å ta 2KJ og 3KJ eksamen hver for seg. Hvis jeg tar 2KJ og 3KJ eksamen til våren blir det en kombinert eksamen. Hva er egentlig forskjellen?

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ha grunnlaget i 2Kj før du hiver deg på 3Kj. Jeg syntes 2Kj var lett, 3Kj var tungt. Om du er som meg, vil det ta litt tid for stoffet i 3Kj å synke inn og "godgjøre seg", og jeg hadde ikke klart det om jeg skulle lest det på egenhånd. Du vil slite med å lære 3Kj på egenhånd på fire måneder med mindre du har et godt grunnlag og tar kjemi veldig lett. Men det er naturligvis forskjell på folk. ;)

Og så lurer jeg på hvilket studie du skal inn på hvor du trenger 3Kj men hvor snittet er såpass overkommelig at du ikke trenger god karakter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal kanskje prøve meg på farmasi. Snittet er jo høyt, men jeg har jo en del poeng fra før ,men mangler altså de to kjemifagene. Tror kanskje at jeg, slik som deg, trenger litt tid før ting sitter, men tenkte at siden jeg har lært litt kjemi fra før så kunne det kanskje gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal kanskje prøve meg på farmasi. Snittet er jo høyt, men jeg har jo en del poeng fra før ,men mangler altså de to kjemifagene. Tror kanskje at jeg, slik som deg, trenger litt tid før ting sitter, men tenkte at siden jeg har lært litt kjemi fra før så kunne det kanskje gå bra.

Ok. Om du har gode karakterer fra før, så skulle vel snittet ditt tåle en dårlig karakter. :) Om du ikke trenger mer enn ståkarakter skulle det ikke være umulig. Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...