Gå til innhold

Hund i bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp overtatt en herlig goldengutt på 11 mndr. Den er bare helt fantastisk på alle vis, men en ting er et problem, når den er med meg på biltur, (den elsker å kjøre bil og er rolig, problemet er når jeg går inn og handler, da ser det ut som den blir lettere hysterisk. Den bjeffer og virker litt redd.

Kanskje det kommer av at den er omplassert og at den er redd jeg skal forlate den? Når den er alene hjemme, når vi er på jobb, går det helt greit, den sover og ødelegger ingenting, må vekkes når vi er tilbake, så den har ikke separasjonsangst.

Noen som vet hva det kommer av, og hva jeg kan gjøre for å få den til å være rolig i bilen og vente?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Hvorfor går du fra de i bilen da? Hva med å heller la den bli hjemme når du skal handle?

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Så klart bjeffer den, den tror jo du skal forlate den der. Bikkja til broren min er helt hysterisk på det der, griner når han går på butikken, griner når han går ut, griner når han går på do.. bah!

Skrevet

Hei igjen

Det er vel ikke så klart den bjeffer. Det hender jo at jeg stikker innom butikken og da mener jeg ikke i timevis, når jeg har gått tur med den. Den griner ikke når jeg går i postkassen eller når jeg går på jobb, da ligger den rolig og aksepterer at jeg går fra den.

Hunden er 9 mndr. og regner med at jeg skal ha den i mange år, og da er det jo greit at jeg kan stikke innom butikken innimellom, men det kan jo være at den roer seg, etterhvert, når den ser jeg kommer tilbake.

Skrevet

Hva med å gi den favorittleka eller noe den kan holde på med imens du handler? det går nok over etterhvert som den forstår at du kommer tilbake. Den er så ung enda.

Skrevet

Hvis det er så ille med bjeffingen ville jeg også som sagt over her latt hunden være hjemme i stedet for å ha den med i bilen og gå fra den.Kan jo hende den er engstelig, og da mener jeg det er best å la den være der den føler seg trygg.istedet for å lage stor sak ut av det.Jeg har aldri med min hund i bil alene fordi jeg ser ikke noen vits i det rett og slett(har aldri prøvd så jeg vet ikke hvordan hun ville reagert)derfor er hun hjemme når jeg er og handler

Skrevet

Yme gjør det samme når jeg er i butikken...

Nå har jeg begynnt å bare la han være hjemme.

Skrevet

Nei hunden må bare venne seg til livsstilen din. Man kan da ikke kjøre hunden hjem først og så kjøre handle etterpå? ;)

Prøv strø noen godbiter i buret før du går og gi tegnet bli, så roer den seg nok etterhvert. Men ignorer bjeffingen når du går ikke snu deg og kom tilbake. Da vil den bare bjeffe enda mer..

Lykke til! :)

Skrevet

Takk Murron

Enig med deg. Kan ikke unngå problemene ved å la den være hjemme. Det kan hende i løpet av 15 år den antageligvis lever, at jeg må innom og handle og da blir det tungvint å kjøre hjem først, bor 1 mil fra butikken, så det blir 2 mil ekstra.

Har begynt å trene, det går absolutt bedre. Har godbiter på lur så han er opptatt med det en stund, så roser jeg etterhvert som jeg kan gå fra bilen uten at den bjeffer.

Skrevet

Bare hyggelig, så gøy at det går bedre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...