Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok, slutta før, var røykfri i et år men plutselig komm alt på en gang, blei sammen med ei som røyka og bla bla, begynte og røyke igjen..

brå bestemte meg nå får og kutte ut igjen, siste røyken blei tatt torsdag 4 januar.

leste boka til allen carr "endelig ikke røyker", den er utrolig bra, selv om jeg ikke helt veit hvorfor, den prøver ikke og skremme deg til og slutte, den forteler deg heller hva du faktisk får igjen for og slutte.

vel, noen flere som har slutta pga boka hans? noen flere enn meg som har slutta nå?

Skrevet

Heia :-)

Jeg tok min siste røyk Fredag 5. januar 2007 kl 11.15. Det er ca 70 timer siden.

Leste "Endelig IKKE-røyker" for halvannet år siden, fantastisk bra bok. Kanskje jeg må ha den for hånden nå!

Hvordan opplever dere de første dagene? Når er det verst? Hvordan beskriver dere røykesuget, desperasjonen, lengselen osv?

Jeg må bare innrømme at disse første 3 dagene har gått over all forventning. Eneste jeg merker er at jeg føler meg litt distre, akkurat som om jeg er utenfor min egen kropp. Jeg roter litt. Hatt litt hodepine og vært veldig trøtt.

Hva har jeg i vente?

Dette er første gang jeg prøver å slutte, har røyka i over ti år med 10 om dagen i snitt.

Lykke til med røykeslutten nå ATV :klappe:

Skrevet

Først og fremst gratulerer!!

Jeg sluttet selv for noen måneder siden etter å ha lest boken.

Vet ikke om boken er mirakel-aktig. Men jeg bestemte meg for at den skulle være min redning, og det ble den.

Fantastisk enkelt har det vært!! Å slute og røyke er noe av det beste jeg har gjort i hele mitt liv!

Tenker ikke over det lenger, og skal aldri røyke igjen ;)

Skrevet

brukte boka sist og, noe som forundra meg er hvor enkelt det er og slutte! klart det er røyksug og lunta er ikke like lang som før, men det er bedre enn og lukte som et askebeger.

det er vel noe av det som forundra meg mest sist/nå, det er hvordan det virkelig stinker av de fleste som røyker...

etter det alle sier og jeg husker så er det liksom dag to som er hverst, så er giften ute av kroppen etter tre uker ca, abstinensene gir seg og suget er bare en (tvangs)tanke.

det jeg husker best sist var følelsen av og gå i skogen, trekke pusten dypt ned du klarte og bare føle lungene bli fyllt av frisk luft (uten og hoste fem minnuter etterpå)..deilig følelse.

grattulerer til begge med vel gjenomført:-)

en liten link til hva som skjer med deg når du nå HAR slutta og røyke:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320824

Skrevet (endret)

Tusen takk! :-)

Er litt selvsentrert om dagen da - det må jeg bare innrømme....

Har iallefall fått masse støtte fra venner og kolleger. :-)

Titter på linken nå! :-)

Endret av Xora
Skrevet

Kjedelig da, virker jo ikke som om det skjer noe mer spennende mellom 72 timer og 3 uker da.... hehe....

Så nå er jeg lissom over den ene lille kneika...

Syns egentlig at jeg er mer gruffen i halsen jeg da... mulig fordi jeg har astma også og at flimmer-hårene vokser ut nå!

Står at man skal være forsiktig med kaffe og alkohol... hva skade kan det gjøre med kaffe??? Jeg MÅ da få lov til NOE!!! Nekter å kutte ut kaffen asså! :ironi:

Skrevet

Heisann. Jeg har aldri røkt, men må få gratulere dere som har klart å slutte :klappe: Stå på videre, dette står det respekt (og bedre helse) av !!

Alle har vi jo noen laster, og det er godt. Tror ikke det er lurt å kvitte seg med alle på en gagn.

Skrevet

kaffe er vel det at du ikke tåler like mye nå såm mens du røyka, pluss at hvertfall jeg får lyst på en kopp kaffe og en røyk etter maten osv.

det som skjer i de tre ukene og som legene ikke sier noe om , er at du svever på en sky av stolthet, du er best og har 120% selvkontroll, ingenting skal få deg til og røyke igjen. og gud hvor lykkelig du er over og endelig ha tørt og kvitte deg meg monsteret. og du bare vet at om alle røykere viste hvor lett det egentlig var og slutte ville tobakkindustrien hvertn konkurs alt.

lykke til videre, hold meg gjerne oppdatert.

Skrevet

Vil bare gratulere alle nye ikkerøykere og ønske dere fortsatt styrke og stahet til å bytte gamle vaner mot nye og bedre!

Hilsen ei som har vært røykfri i 3 år.

Skrevet

Vil ikke si jeg føler meg veldig stolt om dagen da.

Fryktelig selvsentrert.

Trenger skryten hele tida.

Teller timer siden siste røyken nå er det 97 timer siden!!!), er overbevist om at en røyk nå hadde smakt noe så sinnsykt bra.

Igår ettermiddag var jeg omtrent krakilsk... Sur, grinete og fryktelig deppa. Sovna av utmattelse på sofaen i to timer. Var litt bedre form etterpå!

Merker meg denne "utenpå-meg-selv-opplevelsen" og at jeg har blitt enda trøttere. Og så klør og krasler det i halsen (joda, skjønner at flimmerhåra vokser til). Og magen har vært i fullstendig ulage både igår og idag.

Drikker kaffe etter mat og et par kopper ellers i løpet av arbeidsdagen, kommer til å fortsette med det. :-)

Skrevet

hold ut du min tappre møy og vinne du skal!(noe slikt hvertfall)

lett og si, men prøv og hold fokuset på noe annet, du kan jo begynne og studere fluens historie eller noe slikt.

Skrevet

*ler*

Hørtes interessant ut det med fluens historie... Tror jeg må ut på et dybde-intervju også!

Luktesansen er iallefall forsterket til det dobbelte nå virker det som. :ler:

Igår måtte jeg tømme askebegeret på utsiden av døren hjemme OG vaske det ordentlig. For derfra stinka det sur eim. Aldri merket dette før på de 3 åra det har stått der... :sjenert:

Og så var jeg på trening i sporten jeg holder på med, og jaggu var der mange rare lukter, fra røyk, svette, parfyme, sure klær osv. Fytte-katta.

Matlysten er IKKE øket - heller motsatt. Ikke noe som smaker meg for tida.

Så ATV - kan ikke du fortelle litt om hvordan det går med deg da? Hvordan føles det - du ligger jo en dag før meg i løypa :)

Er veldig godt å ha et sted man kan øse itor seg. Og jeg håper andre som tenker på å slutte eller har også er inne og titter.

Det er nemlig ikke så ille som jeg forventet det skulle bli. På 5 dager nå så har jeg hat EN dag, dvs noen få timer på den dagen (mandag), som var helt forferdelig.

Skrevet

livet smiler, og jeg griner tilbake.

kansje ikke helt så ille, men jeg hadde en tung kveld i går, tokk meg selv i å prøve og finne unnskyldningerfor og begynne og røyke igjen! men jeg klarte det og jeg, bare noen dager til nå så er marerittet over.

du da? gubben får juling og unga ligger konstant i senga og kjelver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...