Gjest utlogget Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 i det siste har jeg tenkt litt ove forholdet til meg og sambo, har i grunn gjort det i de 3 årene vi har vært sammen. er jeg sammen med han av vane?? viss du ser bort fra ett par små kyss et par ganger om dagen, så er vi som vanlige venner. vi kliner nesten aldri, har det aldri romantisk, med mindre jeg tar intiativet(noe jeg er lei av) har sex 1-2 ganger i mnd. og det gjør meg usikker og fortvila, før hadde vi sex hver dag. når vi først har sex skjer det kun i senga (før var det over alt)og det er kjedelig og varer 3-10 min og jeg nyter det ikke slik som jeg gjorde før(har skrivd et innlegg her inne om det med sexen før) vet at han er glad i meg, men har på følelsen at ingen av oss føler at vi er den rette for hverandre. men er utrolig glad i han og han er kjempe snill. men jeg føler jeg trenger litt flere bekreftelser på at han elsker meg annet enn å få høre eller lese de tre ordene på sms. vi gjør svært lite "kjærsteting" han er utrolig glad i pc`en sin og jobber mye. selv når han har fri kan han godt dra på jobb. på fredagen hadde han planer (jeg skulle bli med viss jeg ikke fant noe annet å gjøre, hadde ikke kjempe lyst) men opplegget ble avlyst, så han dro på jobb mens jeg satt hjemme alene og kjedet meg.. wee dette blir veldig rotete, og vet ikke hva jeg vil oppnå. kanskje bare høre forskjellige synspunkter. nå kommer selvfølgelig bare det negative frem, det er jo derfor jeg skriver dette. har også prøvd å snakke med han om dette, spesielt ang. sex. han sier han selv ikke vet hvorfor sexlysten er borte. og alt det andre blir ikke bedre. Det jeg savner bortsett fra mer sex, er at jeg syns ikke han viser at han bryr seg og elsker meg nok. føler hele tiden at jeg trenger bekreftelser. og det er forresten håpløst og snakke seriøst megd han. nå er jeg ekstremt dårlig til det men prøver ang når vi skal ha unger, giftemål osv. er det ikke vanlig å snakke om slike ting, selv om det kanskje ligger et eller to år fram i tid? noen lure tips til meg???
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 For å legge til en viktig detalj, føler jeg at vi ikke kan ha det romantisk fordi det blir helt feil. jeg er dårlig på det, det å si det jeg føler og det er jo tydeligvis han også. kan ikke huske vi har hatt et romantisk intenst øyeblikk der jeg virkelig føler at han elsker meg over alt...
Gjest Neffi Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Og hvorfor er du sammen med han? det virker jo ikke som om dere har det noe særlig hyggelig...
Gjest Pax Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Jeg har vanskelig for å forelske meg, og vet at forelskelse kan være temmelig ustabilt, så et godt vennskap og god seksuell kjemi er det jeg er ute etter i en partner. Derfor synes jeg ikke "føler vi bare er venner" er noen god grunn til å avslutte et forhold. Og sexlivet må man jobbe med for at det skal bli bra.
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Og hvorfor er du sammen med han? det virker jo ikke som om dere har det noe særlig hyggelig... ← Vi har det hyggelig, det er ikke det som er problemet. jeg er sammen med han fordi jeg tror ikke gresset er noe særlig grønnere på den andre siden. mest sannsynelig er det mer sex og romantikk på den andre siden, men sambo er veldig snill og veldig flink til husarbeid problemet er kort: sex og romantikk vi er også ganske ulike, men trur det er bra på noen ting, men ikke på andre. og jeg vil ikke avslutte forholdet før jeg har prøvd hardere, snakke mer med han om det, men det er det jeg er så dårlig til...
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Jeg har vanskelig for å forelske meg, og vet at forelskelse kan være temmelig ustabilt, så et godt vennskap og god seksuell kjemi er det jeg er ute etter i en partner. Derfor synes jeg ikke "føler vi bare er venner" er noen god grunn til å avslutte et forhold. Og sexlivet må man jobbe med for at det skal bli bra. ← Jeg er ikke forelsket, og det har jeg ikke vært i sambo heller. vet han var det i meg i begynnelsen men ikke nå lenger. jeg har egentlig litt lett for å forelske meg men det er jaggu ikke lenge det varer, har aldri hatt et forhold på mer enn 2 mnd før jeg ble sammen med sambo. og vi har vært sammen i ca 3 år nå, så det må jo være noe bra også siden jeg har holdt ut så unormalt lenge til å være meg men kankskje det at forelskene mangler gjør det litt mindre romantisk...? jeg har snakket med han om sexlivet vårt før, han sier han ikke vet hvorfor så da er det ikke så mye mere jeg kan si gitt. eller? han nevner et par grunner til at han trur hvorfor, og det har ikke noe med meg eller situasjonen og gjøre. men jeg tenker veldig på skal vi aldri ha ett bra sexliv igjen???
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 som jeg skrev i første innlegg, så kommer bare det negativet fram der. i di andre innleggene prøvde jeg også å få inn det positivet. og det er jo selvfølgelig mye positivt i forholdet vårt, ellers hadde vi ikke vært sammen men skulle ønske problemene forsvant snart...
Gjest Neffi Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 jeg mener at en forelsekelse må ligge til grunn for et langt samliv. Men det er bare hva jeg mener. Forelskeslen behøver ikke å være der fra første stund, men at den bør ha eksistert - en eller annen gang - er iallefall med å bidra til å gjøre forholdet sikrere og sterkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå