Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har akkurat hatt en analyse av huden og funnes ut at den er tørr men har kviser. Jeg trenger vann, ikke olje og jeg har ganske mange produkter i skapet som er feil.. Jeg har jo merka at jeg har hatt tørre partier og sånn, så det var deilig å SE alle problemområdene og hva jeg skal bruke hvor..

MEN så kommer det store spørsmålet: Hvilke produkter må jeg bruke?

Jeg har ikke penger til å bruke produkter fra hudpleiesalonger, så det må bli fra Body Shop, HM o.l.

Noen som har forslag til renseprodukter, kremer og foundation som passer min hud..?

Jeg bruker nå Body Shop Tea Tree Oil rens og toner (fet/uren hud), jojoba oil dagkrem (normal/tørr hud) og aloe vera nattkrem (sensitiv hud).

Maybelline Pure Makeup foundation (fet hud, med 50 % vann, liker den godt, men vet ikke hvordan huden blir i lengden, for jeg kjøpte den forrige uke) og Body Shop All in One Face Bace (liker denne også veldig godt).

Edit: Ordna litt på overskriften :)

Endret av Rexina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen du gir, har samme hudtype og samme lommebok selv:)

Har egentlig forelsket meg i apoteket når det gjelder hudkrem og rensekrem. jeg bruker produkter utviklet for sensitiv hud, fordi jeg har lett for å utvikle kviser dersom jeg bruker "billigprodukter" fra dagligvare, HM osv. Selv om prisene her kanskje er litt høyere, er de ikke på nær så dyre som på hudpleiesalonger.

Har brukt Avene Gentle gel cleanser rinse-off formula (rensegele) i en stund nå og er fornøyd. Man fukter bare ansiktet litt, smører på en dæsj og skyller av. Denne fås kjøpt på apoteket, og er spesielt utviklet for sensitiv hud. Den koster vel omtrent 180 kr, og er veldig drøy.

Som hudkrem liker jeg Vichy som gir fuktighet til tørre kinn. Var plaget med tørre kinn før og følte kremene aldri trakk helt inn, men prøvde Vichy en gang og har ikke vært plaget siden!

Også må jeg si at tea tree ansiktsmaska fra body shop også e bra. Har også kjøpt en sånn antibakteriell gel på body shop som man bare smøre på kvisa, også forsvinn den. Av erfaring funne ut at man må smøre på når man kjenne det begynne å bli ømt for effekt.

Håper dette kommer til nytte. Det har hvertfall virket godt på meg!

Skrevet
Som hudkrem liker jeg Vichy som gir fuktighet til tørre kinn. Var plaget med tørre kinn før og følte kremene aldri trakk helt inn, men prøvde Vichy en gang og har ikke vært plaget siden!

Hvilken av kremene til Vichy er det du bruker? Jeg kunne tenkt meg å prøve noe nytt som forhåpentlig gir masse fuktighet, men ikke kviser.

Skrevet

Jeg bruker oligo 25 nå, men brukte en annen krem før som er spesielt utviklet for tørr hud. Husker ikke hva den heter, men det vet de på apoteket:)

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg skal definitivt sjekke det ut :)

Men jeg lurer på en ting til også:

Hva slagsfoundation er best for denne type hud?

Oljefri? Med olje? For tørr hud, eller blandingshud?

Har det noe å si at det er solfaktor i den?

Skrevet

Bruker egentlig ikke foundation så mye, synes aldri jeg får det til å se naturlig ut.

Men bruker Isadora matting pudder med litt sans soucis dekkstift under. Bruker også body shop tinted glow enhancer, som jevner ut samtidig som det er transparent.

Kanskje ikke helt dette du spurte om men:)

Skrevet

denne siden, et stykke ned står det listet opp noen Maybelline foundations som skal være ikke comogodene 8tilstopper ikke porer) ihvertfall ;) Det var det jeg kunne bidra med. Ellers vil jeg anbefale Dermalogicas Skin Smoothing Creme. Den er noe dyrere, men du får tak i den billigere endel steder på nett.

Skrevet

Tror ikke man finner de foundationene i Norge (utenom Estee Lauder kanskje..)

Men da vet jeg i alle fall hvilke ingredienser som gjør huden verre :)

Skrevet

lurer på om ikke nivea har fått en ny foundation med ris i? vann og ris for å matte ned huden uten olje. Selges på cubus bla. har jeg sett.

Skrevet (endret)

Jeg har denne forundation, men den er beregnet for fet hud, så den tørker ut huden min. Hadde den ikke det, ville Matt Refine with Rice vært perfekt.

Endret av Rexina
Skrevet

Leste forresten på Avene, rensekremen jeg nevnte tidligere, at den også er anti-komedogen:)

Skrevet
Leste forresten på Avene, rensekremen jeg nevnte tidligere, at den også er anti-komedogen:)

Er ikke de fleste det da, eller? :forvirret:

Noen som vet om Body Shop sine er det? Jeg har fått en prøve på Moisture foundationen derifra, og jeg tror jeg er forelsket :hjerter::)

Har brukt den noen dager nå, og det virker i alle fall som om det er produktet for meg.. Også er det så digge flasker den kommer i (man får ut alt, uansett, så det slipper å ligge igjen noe i bunn som man må grave ut!)

Skrevet

Av foundation vil jeg anbefale deg en skikkelig en. Chanel teint fluid universel, clinique perfectly real makeup er begge to av mine favoritten. Ellers vil jeg på det varmeste anbefale mineral foundation, skal aldri bruke noe annet enn det! Jeg bruker Pure Lux sin.

Skrevet

Takk for innspill, og råd :)

Jeg synes mineralfoundation er for dyrt for meg. Og jeg har Perfectly Real, og er ikke fornøyd.. Den blir for tørr på huden den også.. Det er så vanskelig med foundation.

Men noen som vet om jeg trenger oljefri eller en med olje?

Gjest Borghild
Skrevet

Du trenger fuktighet, masse fuktighet, ikke olje. Så kjøp oljefrie produkter med masse fuktighet.

Skrevet
Du trenger fuktighet, masse fuktighet, ikke olje. Så kjøp oljefrie produkter med masse fuktighet.

Hva med jojobaolje? Har hørt at det er flytende voks og ikke en olje. Men hvordan er den for hudtypen som trådstarter beskrev?

Skrevet

Jge vet i alle fall at jeg ikke kan ha foundation for blandingshud til fet hud.. de kjennes bare stramme og ekle på huden. Men siden jeg er 18 år, så er jeg litt redd for å kjøpe en oljebasert foundation, for jeg trodde det var forbeholdt de "litt oppi åra".

Men det er kankje ikke sant, for jeg har jo som sagt provd en med olje fra B.S som heter Moisture foundation, og den føles behagelig, men om den er like bra i lengden for huden vet jeg ikke..

I tillegg har jeg Jojoba Oil Dagkrem, så den skulle da få litt fukt i alle fall ;)

Skrevet

Men purelux da rexina? Er veldig billig i forhold til andre mineral merker. Du kan jo bestille noen prøver til 1dollar og se om det funker :)

www.purelux.com

Skrevet

Blir man ikke mer tørr av mineral foundation da? Det er jo så mange av dere som "klager" på det..

Jeg har kjøpt en ansiktismaske som jeg sover med om natta 2 ganger i uka, så huden ser ut til å hjelpe litt. I tillegg har jeg på en foundation med olje, som også virker god, men jeg blir veldig tørr om kvelden, etter at jeg har rensa, og etter at jeg har dusja, så jeg trenger nok en mildere ansiktsrens..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...