Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd i et og et halvt år nå uten at det skjer noe. Har kjøpt eggløsningtester på den danske weben.

Har mensen med nøyaktig 4 ukers mellomrom (til nød +/- en dag). Har sjekket i det jeg anser som aktuelle perioder tidligere (5-7 dager midt mellom mens, ofte litt blodspor) - ikke fått noe utslag.

Sjekker denne måneden hver morgen, men ser ikke antydning til mer enn en strek! Dvs kom en svak strek en morgen i uka som var (var ca da jeg skulle hatt EL) men langt fra sterk nok til at den kunne tolkes som positiv. Og jeg har lest bruksanvisningen flere ganger for å kontrollere at jeg gjør det riktig.

ARGH! Jeg har akkurat null tålmodighet igjen i denne prøvingen. Skal til legen om noe annet neste uke og har tenkt å be om hjelp. Hva skjer da? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal til legen om noe annet neste uke og har tenkt å be om hjelp. Hva skjer da? Noen som vet?

Hva som skjer når du ber om hjelp hos legen?

Da jeg begynte med utredning, gikk jeg først til fastlegen. Der snakka vi litt først, før det ble tatt en hel drøss med blodprøver. Så skjedde det ikke mer den gang, men jeg fikk time igjen et par uker senere. Da gikk vi gjennom blodprøveresultatene. Alt var helt fint. Så fikk jeg med meg henvisning til gynekolog. Fastlegen skrev ikke en spesiell gyn, så da kunne jeg fritt finne en selv. Ringte rundt til forskjellige for å høre hvor lang ventetid de hadde. Var nemlig ikke fornøyd når de første hadde ventetid på 3-4 mnd. Så til slutt traff jeg på noen som kun hadde tre ukers ventetid. Da jeg kom dit, snakka vi først litt sammen. Så ble det GU med innvendig UL. Han kunne ikke se noe spesielt da. Så fikk jeg med meg et skjema for å føre opp temperaturen hver morgen. Og en rekvisisjon til blodprøve (progesteron) for å sjekke om jeg hadde EL. Og da fikk jeg med meg et skjema for sædprøven til Mannen og. Fikk ny time der en mnd senere. Da jeg kom tilbake til gyn hadde jeg altså tempet hele mnd, tatt blodprøve (begge deler viste at jeg hadde hatt EL den mnd) og sædprøven til Mannen var levert (han kunne ta prøven hjemme, og så leverte jeg den for ham på sykehuset) Hans prøve var også fin.

Så da sendte gyn henvisning til laparoskopi for meg. Så da mottok jeg brev om innkallelse til forsamtale og journalføring. Men fra den timen hos gyn og til jeg skulle inn til forsamtalen gikk det 3 mnd. Føltes som en evighet. Men da jeg hadde vært der, fikk jeg lap allerede et par uker senere. Heller ikke da fant de noe. Så da fikk jeg meg en ny time hos gyn, og nå kunne han sende oss i prøverørskø, men vi ville først forsøke pergotime. Så nå på tirsdag skal jeg begynne på min 3.pergokur.

Lykke til :klem:

Skrevet

Takk skal du ha! Syns det er greit å vite litt hva en kan forvente. Men tar jammen lengre tid enn jeg trodde! Venninnene mine kommer jo til å være bestemødre før jeg får min første... :sur:

Skrevet

Ja, det tar sin tid da. Tålmodigheten blir satt ordentlig på prøve. Men er det noe du lurer på, er det bare til å spørre da ;)

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...