Gå til innhold

Washington DC i april

Sofia

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er invitert på ferie til Washington DC i månedsskiftet april-mai av en venn. Turen er på 10 dager, med innlagt 4 dagers svipp til New York.

Mitt spørsmål ang dette er: Hvor trygt eller utrygt er dette nå som verden er så preget av uroligheter og fare for krig.

Ville du ha dratt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiser til DC om litt over to uker og skal være der i 14 dager. Jeg har absolutt ingen betenkeligheter med å dra. Det har jo tross alt ikke vært krig på amerikansk jord siden borgerkrigen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til DC på søndag - er ikke så veldig redd for at det skal skje noe. Hvis du ikke skal reise før april/mai har du jo god tid til å se an situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg vet det. Leste også i VG i dag, at nordmenn reiser som "aldri før" både til England og USA på tross av urolighetene. Ble bare litt bekymret når jeg så i går at folket i Washington hamstret mat og vann...!!

Men jeg ønsker jo heller ikke å havne "midt i noe". Har aldri vært i USA før og grubler på mye angående denne reisen. Skal dra fra ungene i 10 dager og da er jeg ekstra på vakt. Men jeg kommer vel til å dra, blir spandert på, og da har jeg ikke lyst til å la sjangsen gå fra meg heller.

Men som du sier...det er jo lenge til og mye kan skje...så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og håpe på fred i verden til da.... (evig optimist!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia, du skrev at

Ble bare litt bekymret når jeg så i går at folket i Washington hamstret mat og vann...!!

Vel, her i USA hamstrer folk mat, vann, og bensin hele tiden! Horer Amerikanerne at vi venter daarlig vaer til helga, stresser de rundt og fyller opp skapene med hermetikk. De tror visst ikke morgendagen kommer! Saa det er helt normalt! Jeg hadde ikke bekymret meg saa veldig hvis jeg var deg....

Ellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må le av Ellens beskrivelse! Den var midt i blinken! Har aldri opplevd så krise-orienterte mennesker noen gang! :ler:

Men over til spørsmålet om reising:

Personlig så tror jeg ikke det er mer utrygt å reise til USA enn til andre land. Her i USA har det tross alt bare vært en terroraksjon (med den var til gjengjeld stor....), mens i England har det smelt i mange år. I Hellas og Tyrkia også.

Jeg reiser ihvertfall frem og tilbake uten å bekymre meg unødig!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært på Geilo, bare for å ha det sagt. Men jeg regner med at det blir tur til Washington. (Dersom jeg klarer å være uten ungene så lenge dah).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...