Imax Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Vi fikk voksipose til ungen til dåpen, og bruker den i vogna nå som det er kaldere (vinter kan man vel ikke kalle det her i disse trakter... ). Så er det flere som har sagt til meg at de angret på at de ikke hadde skinnposer i stedet for voksiposer. Hva bruker du og hvorfor? (og svar gjerne selv om du ikke har småbarn i vogn lenger!). Endret 7. januar 2007 av Imax
Pimbila Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Jeg stemmer for skinnpose. Jeg hadde to til mine barn. Begge var arvet og var kjempefine, selv om de var 30 og 60 år gamle. Jeg synes de er penere og jeg ser barnet mer. Voksien synes jeg er stor og klumpete.
Helen Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Jeg brukte skinnpose da ungene var helt små (første året), for så å gå over til voksipose.
Hermula Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Vi brukte skinnpose til lillemor. Grunnen var at vi hadde arvet pappaen sin gamle pose, og syntes det var koselig å bruke posen av den grunn. Ellers ville vi kanskje endt på voksi. Vi har en mini-sovepose i barnehagen til soving der. Tenkte å kjøpe ny pose da lillemor skal få en lillesøster i april. Da trenger nykomlingen skinnposen som begynner å bli liten til lillemor. Spurte en av personalet i barnehagen hvordan de likte sovepose vi hadde der. Hun var veldig begeistret for denne, da hun syntes at ungen lå mye lunere i denne enn i voksi når ungene begynner å bli 2 år +. Så ... da lurer vi kanskje på at vi kjøper nok en sovepose! De er ikke fylt med ull - ulempe, men er mindre komplisert i bruk, lettere og kjempesnedig i pulk dersom man har sånne planer. Prisen er også langt lavere enn voksi - 600 - 800 kr ny. Noen andre som har erfaringer med sovepose for barn? Det virker som om nesten alle bruker voksi-posen.
Jerle Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har voksipose og den er ikke brukt på unge nr 2. Synes den er noe herk! Alt for stor og klumpete og selv med vinter innlegg, synes jeg ikke den var noe tess til unge nr 1. Så til unge nr 2 kjøpte vi en Tautonia pose som passet til vognen vår, det er ikke en skinnpose, men samme prinsippet. Den passet både i bagen og nå til sportsvognen. Det beste med den, er at siden den er tilpasset vognene vår kan vi ha selene i vognen inne i posen. Perfekt for en sprelsk jente på 14 mnd. Men nå har du jo voksiposen, så det er jo kanskje litt dumt å kjøpe en ny. Tror det med voksiposen er litt slik at enten elsker du den, eller så hater du den
momo Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Vi hadde voksi pose til jenta vår og den var for stor og klumpete, likte den ikke overhodet. Hun var veldig varm av seg og, så hun ble for varm i den. Den gangen her starter vi med en bugaboo pose, siden vi får i april, så er det ikke så veldig kaldt. Til vinteren igjen skal vi ha en lammy, det er en dun pose med lammeskinns bunn.
Leanne Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 vi har vært veldig fornøyde med voksiposen vår.. Men tok den ikke i bruk før barnet var 10-12 måneder..Synes den er for stor for små babyer... Før det brukte vi vognposen til teutonia med et ekstra lammeskinn oppi.. Nå som jenta er 2 år er voksiposen helt super! den kan brettes og ordnes på mange forskjellige måter
Emma3 Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Vi hadde voksipose til storesøster som lillesøster brukar no. Er kjempe fornøyd med den. Synast ikkje den er stor og klumpete. Babyen og barnet ligg lunt og godt nedi den. Er vi på besøk, tar eg berre voksien ut av vogna og brukar den leiketeppe. Babyen ligg ikkje i ro i senga, og dyna er overalt. Derfor lar vi ho sove i voksien om natta og. Då kjem klarar ho ikkje ta noko over hodet, og ho ligg varmt og godt. Knyter den ikkje sammen, for då blir den for varm.
Rannva Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Jeg er kjempefornøyd med voksi. Kjøpte til storesøster som brukte den så lenge hun sov ute (2 år). Nå er det lillebror som har den. Den er litt stor i bagen, men det gjør ingenting. Han er varm og god og ligger lunt.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Vi har to skinneposer - en gammeldags en (fra Nøstebarn, tror jeg) som er kjempefin, men uten glidelås, slik at det ikke er mulig å lufte litt hvis en må noen ærend på butikker, det blir varmt på t-banen etc. Har derfor kjøpt en ny skinnpose i tillegg, med glidelås foran som kan åpnes når vi triller inn steder det er varmt. Voksiposen synes jeg er diger og klumpete, så den var aldri aktuell.
Totalya Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Vi har denne "bamseposen" til Olderwâlder eller hva det nå heter... Er ganske fornøyd med den, den blir som en blanding av en voksipose (lettere og "lettvindtere") og en sovepose. De har pgså en type med lammeskinn i (tror det er den som heter Lammy) Jeg vurderer å kjøpe et lammeskinn å ha inni posen vår for å lune mer fra undersiden. Har sett at de har et smalt et på Jysk.
Flugelhorn Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 Har begge deler, men bruker skinnposen nå. Synes voksiposen blir så stor og klumpete i bagvogna + synes den virker lunere Men voksien blir kjempegrei å ha når gutten blir større, så er glad for å ha den
tass2406 Skrevet 12. januar 2007 #13 Skrevet 12. januar 2007 Vi har en Lammy til snuppa vår, og er kjempefornøyd. Hun ligger ute i den kalde østerdalslufta men er god og varm selv uten alt for mye klær..... Den tar heller ingen plass i vogna.
Smørblomsten Skrevet 14. januar 2007 #14 Skrevet 14. januar 2007 Vi brukte skinnpose til lillemor. Grunnen var at vi hadde arvet pappaen sin gamle pose, og syntes det var koselig å bruke posen av den grunn. Ellers ville vi kanskje endt på voksi. Vi har en mini-sovepose i barnehagen til soving der. Tenkte å kjøpe ny pose da lillemor skal få en lillesøster i april. Da trenger nykomlingen skinnposen som begynner å bli liten til lillemor. Spurte en av personalet i barnehagen hvordan de likte sovepose vi hadde der. Hun var veldig begeistret for denne, da hun syntes at ungen lå mye lunere i denne enn i voksi når ungene begynner å bli 2 år +. Så ... da lurer vi kanskje på at vi kjøper nok en sovepose! De er ikke fylt med ull - ulempe, men er mindre komplisert i bruk, lettere og kjempesnedig i pulk dersom man har sånne planer. Prisen er også langt lavere enn voksi - 600 - 800 kr ny. Noen andre som har erfaringer med sovepose for barn? Det virker som om nesten alle bruker voksi-posen. ← Sovepose høres smart ut, jeg er nemlig veldig i tvil om jeg skal kjøpe Voksi... Hvor får man kjøpt sovepose for barn over 1 år? Som da er varm nok, eller må man kle barnet med boble-dress i tillegg?!
Totalya Skrevet 17. januar 2007 #15 Skrevet 17. januar 2007 Sovepose høres smart ut, jeg er nemlig veldig i tvil om jeg skal kjøpe Voksi... Hvor får man kjøpt sovepose for barn over 1 år? Som da er varm nok, eller må man kle barnet med boble-dress i tillegg?! ← Den såkalte bamseposen er vistnok beregnet fra 0-5 år
Fibonacci Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 Vi har brukt skinnpose den første vinteren og så gått over til voksipose. Den er jo stor og klumpete, men er veldig god og varm! Skal få en ny pose nå, Odenwalder Lammy XL (den med lammeskinn inni). Spent på hvordan den er!
Gjest Miss Guided Skrevet 17. januar 2007 #17 Skrevet 17. januar 2007 Jeg hadde ingen av delene til noen av mine tre barn. Jeg hadde annen type pose, mer sovepose og supplerte den med teppe når det var kaldt, og det fungerte fint det også. Voksipose eksisterte da jeg hadde babyer også men husker ikke hvorfor jeg ikke anskaffet det.
Hermula Skrevet 17. januar 2007 #18 Skrevet 17. januar 2007 (endret) Sovepose høres smart ut, jeg er nemlig veldig i tvil om jeg skal kjøpe Voksi... Hvor får man kjøpt sovepose for barn over 1 år? Som da er varm nok, eller må man kle barnet med boble-dress i tillegg?! ← Vi kjøpte soveposen på en sportsbutikk. Både Hell-sport og Ajungilak har poser for små barn. Pris ca 600 - 800 kr. Som sagt får jeg mye skryt av posen fra de som jobber i barnehagen vår. Alle de andre ungene bruker Voksi-pose. Noe klær har vi jo på lillemor i posen avhengig av været, men den virker god og varm. Har ikke prøvd voksi-posen, så det er vanskelig for meg å sammenligne. Endret 17. januar 2007 av Hermula
Laban75 Skrevet 18. januar 2007 #19 Skrevet 18. januar 2007 Vi brukte skinnpose når de var babyer (frem til de vokste ut av den ved 4 måneders alder ca. Da brukte jeg lenge skinn i bunnen av vogna og dundyne over (som jeg pakket rundt på sidene). Det var varmt nok. Med nr to brukte vi etterhvert dunpose, og var veldig fornøyd med den. Den var stor og kunne brukes så lenge h*n sov ute frem til 2,5 år.
sala Skrevet 18. januar 2007 #20 Skrevet 18. januar 2007 Jeg sverger til Voksi! Har brukt vår til begge jentene. Lunt og godt, og mens de ennå sov i bag brettet jeg sidene inn først og la nederdelen over etterpå. Veldig lett og greit å regulere varmen inne i butikker, på buss osv. Kunne brette ut lag for lag etter behov. Trengte aldri mer enn lue + strikkejakke + ekstra sokker, så lenge det var varmere enn 5 minusgrader,- ved kaldere vær en ekstra bukse også. Det at posen går godt opp bak nakke og rundt hodet fungerte som rene sovemedisinen for mine, så fort de fikk "ferten" av flanellsforet sovnet de Nå som den minste har passert 2 år men fortsatt sover ute om dagene, er den enkel og grei å regulere str på i forhold til hennes lengde, evt. om hun allerede har dress på eller slikt. Så,- med bakgrunn i mulighet for fleksible løsninger anbefaler jeg varmt Voksi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå