Gå til innhold

Amici - ny italiensk restaurant i Stavanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min kone og jeg oppdaget at det er kommet en ny plass som heter Amici i Stavanger. Den ligger i Bakkegaten 7 rett nedenfor Sølvberget. Det er en liten plass og jeg tror bare det var 6-7 bord der med plass til ca 25-30 personer. Vi satt i "kjelleren" og der var det iskaldt så jeg ble sittende i min fleece.

Menyen er ganske begrenset og jeg tror bare at det var ca 10 retter og stor sett alle var i priskategorien 90-100 kroner. Vi ønsket en kyllingfilet og et brett med mixed antipasto til 200 kroner men sistnevnte rett var utsolgt. Dermed ble det en kyllingfilet og en rett som var potet med diverse tilbehør. Mengden med mat sto i forhold til prisen. Både kyllingfilet og potetkaken kom på en seng av ruccola. Men vi følte alllikevel at beskrivelsen ikke sto helt i stil med det som ble servert. Kyllingfileten skulle være fylt med røykt mozzarella og "wrapped in ham" eller noe i den duren. Det var litt ost inni ja og på toppen lå det et par standard bacon striper. Potetkaken var heller ikke så spennende og den virket ikke helt varm. Konklusjonen vår var at vi klarer å lage bedre og mer smakful mat hjemme :-)

Som pluss kan jeg nevne at det hadde iallefall 6-7 forskjellige rødviner som man kunne få i glass. Dette er nok en grei plass dersom du bar skal ut å ta deg en lite måltid men ikke forvent altfor mye smak i rettene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:-)

Endret av Antoinette
Skrevet

Greit å vite om. Kanskje et greit lunsjsted da?

Skrevet

har ikke fått med meg denne nykommeren. egentlig ikke så rart, for jeg går som regel på de samme stedene gang etter gang når jeg skal spise lunch i stavanger. for meg er det ikke noe som slår ostehuset :)

Skrevet

Hei

Nei, Ostehuset er en fin plass det med mye godt på menyen. Jeg tror ikke vi kommer til å gå tilbake til Amici med det første men mindre de utvider menyen litt.

Skrevet

Takk for tips om Amici. Jeg går ikke så ofte ut og spiser, og ville blitt skikkelig skuffa om jeg hadde "spart meg" til et slikt sted. Er enig i at ostehuset er i en klasse for seg selv.

Skrevet

Ostehuset er knall! Men jeg synes det ofte er vanskelig å få plass der..... Ellers liker jeg også Food story og Resept.

Skrevet

Jeg har alltid fått plass når jeg har vært på ostehuset, og jeg har heller ikke vært nødt til å vente på plass. Har som regel bare vært der i lunsjtider, kanskje det har betydning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...