Gå til innhold

USA i krig mot abort

Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skremmende!! The land of the free, the promissed land..... Det er ikke mye som minner om verken frihet eller løfter der borte, i alle fall ikke til det bedre!

Bush og hans administrasjon er en skummel gjeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bush har vel nærmeste en drømmesituasjon nå som det er så mye snakkk om krig, da merker ikke alle anndre de renkespillene han driver med. det er et kjempe skritt tilbake hvis de fjerner loven om fri abort. da blir det sikkert slik at det er mennene som skal bestemme om dama deres kan ta abort. passer bra for makt glade mennesker som Bush. nei jeg håper at Bush ikke blir valgt på nytt neste gang de skal ha valg. men hvis de går til krig i Irak og vinner, så blir han sikkert umåtelig populær i USA, så vi kan vel vende oss til han. men han virker ikke særlig smart.

Rart det er menn som skal bestemme om en kvinne skal føde eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil jo ikke bli færre aborter ved ett lovbrudd.

Bare farligere aborter.

Stemmer det. Og et rush ved grensene, kanskje?

Huff for et land..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest:

Det er mange ulike grunner til at folk tar abort, og det før være opp til hver enkelt, eller hva?

Det er mange som ikke ser på det som drap også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest skrev:

Abort er drap.

Hvordan kan man drepe noe som ikke er levedyktig? Og er dette budskapet som skal sendes til de kvinner som allered har store kvaler omkring en så vanskelig valg?

Kvinner som har blitt voldtatt, skal de på toppen av det hele måtte forholde seg til at de dreper dersom de ble gravide? Hva med pur unge jenter?

Det blir lettvint å sette seg på sin høye hest og si at det er drap! Det er tusenvis av kvinner som tar abort med like mange begrunnelser.

Tro meg, det er et vanskelig valg, men noen ganger eneste utvei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så fornøyd med å vite at Bush ikke har tenkt seg på kaffebesøk hos meg i morgen. Den karen der er bare et lite hakk til venstre for Gjenghis Kahn på den politiske skalaen. Nyanseforskjellen mellom de to er så liten at det knapt er merkbart....jeg tror egentlig det eneste skillet jeg kan komme på er at Bush ikke har bart.

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han George er nok en ganske gammelmodig mann. Og han er en gammelmodig mann med makt.

Han tror nok at han gjør det riktige - at han beskytter både den ene og den andre med sine ulike utnevninger og lovendringer.

Men desverre - både for USA og for resten av verden - så er hans reformer skritt tilbake mot en tid vi har forlatt.

Rett til selvbestemt abort har vært en seig kamp - også i Norge. Men vi har nå ihvertfall denne retten. I USA er dette en rett som er avhengig av menns velvilje, og gammelmodige menn mener det er galt - kanskje fordi det gir kvinner en kontroll over eget liv?

Det er andre, og minst like viktige saker, som også står for fall i USA.

Der er man ikke lenger uskyldig inntil det motsatte er bevist - ihvertfall ikke hvis man ser arabisk ut. Det er ikke mange andre vestlige land hvor folk kan forvares på ubestemt tid bare fordi naboen synes man ser skummel ut. (ja-da, satt på spissen). Men rettsprinsippet er svekket - og det er farlig, for går du først over den grensa, er det ikke så vanskelig å gå over den neste.

Ytringsfriheten er også truet i USA. Jo - du kan si hva du mener, men mange bibliotek har opplevd en sterk sensur. I enkelte byer har det vært rene bokbålet når ivrige moralvoktere har gjennomgått bokhyllene på jakt etter usømmelige bøker. Og bøker er blitt dømt som usømmelige av mange rare grunner, så ikke engang klassikere og perler i verdenslitteraturen er blitt beholdt. Ytringsfrihet eller meningstyrrani? For å kunne danne seg elvstendige meninger trenger man jo mange opplevelser og kilder, men med sensurerte bibliotek mangler en viktig bit. Var det noen som sa ensretting?

Men abortkampen er et symptom. For den tapes i en kamp som ikke er redelig - og minner om snikmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...