Sun Mei Skrevet 7. januar 2007 #1 Del Skrevet 7. januar 2007 Det er vanskelig å finne modne avocadoer på butikken. De fleste er steinharde. Så hva kan jeg gjøre for å modne dem (bli mykere)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 7. januar 2007 #2 Del Skrevet 7. januar 2007 La de ligge på benken hjemme. Tar ikke mange dagene før de er modne da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #3 Del Skrevet 7. januar 2007 Har fått tips om å legge de litt i ovnen på svak varme. Men enig at det ikke tar lang tid før de modner hjemme på kjøkkenbenken, hvis ikke du har det iskaldt hjemme. Forøvrig synes jeg avocadoen på min butikk som regel er altfor moden, det er mye verre å kjøpe den da når man må skynde seg å spise hele før den blir dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 7. januar 2007 Okei, mine ligger på benken, så kanskje de er modne til i morgen da. For da skal jeg lage avocadosalat til middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #5 Del Skrevet 7. januar 2007 Har bare tatt noen få dager for mine å modne, selv om kjøkkenet er ganske kaldt. De har ligget i en bolle med godt modne epler - det kan hjelpe på modninger. Epler og tomater avgir mye eten som gjør at frukten modner fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 7. januar 2007 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 8. januar 2007 #7 Del Skrevet 8. januar 2007 Som foreslått over her, legg dem i en pose med epler! Mine ligger alltid på kjøkkenbenken. Pleier alltid å kjøpe en liten haug av gangen, i ulik modenhet, så jeg har en moden en hver dag. Avocado er gull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni07 Skrevet 24. januar 2007 #8 Del Skrevet 24. januar 2007 på avocadofarm i california sa de at man modner de ved å pakke avocadoen inn i et avispapir og inn i ovnen... aner ikke hvor lenge da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 24. januar 2007 #9 Del Skrevet 24. januar 2007 Mmmm..... Avocado er namme-namm! Bruker dem som oftest til guacamole, men godt å spise som de er, også! Da jeg begynte å kjøpe avocado, opplevde jeg en voldsom uvitenhet i butikkene rundt omkring mht. modenhet på avocado. Fant gamle avocado der det raslet råttent surkel inni skallet, eller bare steinharde avocado. Nå er det blitt mer vanlig med avocado, og det er som regel flotte eksemplarer å finne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 24. januar 2007 #10 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvis en spiser det hver dag, kan en legge på seg? Er det så fett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. januar 2007 #11 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Ja, avocado er fett. Næringsinnhold i avocado. Mer nyttig om avocado, bl.a tips om hvordan modne dem og ulike sorter osv. Endret 24. januar 2007 av Bjørnsdatter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå