Gå til innhold

Avocado

Sun Mei

Anbefalte innlegg

Det er vanskelig å finne modne avocadoer på butikken. De fleste er steinharde. Så hva kan jeg gjøre for å modne dem (bli mykere)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Har fått tips om å legge de litt i ovnen på svak varme. Men enig at det ikke tar lang tid før de modner hjemme på kjøkkenbenken, hvis ikke du har det iskaldt hjemme.

Forøvrig synes jeg avocadoen på min butikk som regel er altfor moden, det er mye verre å kjøpe den da når man må skynde seg å spise hele før den blir dårlig :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, mine ligger på benken, så kanskje de er modne til i morgen da. For da skal jeg lage avocadosalat til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Har bare tatt noen få dager for mine å modne, selv om kjøkkenet er ganske kaldt. De har ligget i en bolle med godt modne epler - det kan hjelpe på modninger. Epler og tomater avgir mye eten som gjør at frukten modner fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som foreslått over her, legg dem i en pose med epler! Mine ligger alltid på kjøkkenbenken. Pleier alltid å kjøpe en liten haug av gangen, i ulik modenhet, så jeg har en moden en hver dag. Avocado er gull! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

på avocadofarm i california sa de at man modner de ved å pakke avocadoen inn i et avispapir og inn i ovnen... aner ikke hvor lenge da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm..... Avocado er namme-namm! :sikle:

Bruker dem som oftest til guacamole, men godt å spise som de er, også!

Da jeg begynte å kjøpe avocado, opplevde jeg en voldsom uvitenhet i butikkene rundt omkring mht. modenhet på avocado. Fant gamle avocado der det raslet råttent surkel inni skallet, eller bare steinharde avocado. Nå er det blitt mer vanlig med avocado, og det er som regel flotte eksemplarer å finne! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...