Gjest Edvarda den andre Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 I går så jeg ham igjen. Han er en jeg var litt sammen med en gang, som er i samme vennekrets som meg. Jeg var veldig forelsket i ham da, men selv om vi begge nok ønsket oss det, så ble det aldri noe mer med oss. Det er ti år siden, men likevel kjenner jeg det langt inne i sjela hver gang vi møtes. Jeg varmes av blikket hans, og vet alltid hvor han er i rommet. Det er som om han er en magnet. Men jeg vil ikke ha det slik. Jeg er sammen med en annen, en som jeg valgte isteden for min gamle flamme. En jeg har kunnet stole på, og som jeg trives med så lenge den andre ikke er der. Vi har barn, og jeg er glad i ham, selv om lidenskapen ikke er tilstede i samme grad som før. Nå er jeg så lei av å ha det sånn. Hva skal jeg gjøre for å fjerne den andre fra tankene mine.
webgirl Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Tror det er veldig vanlig det der... møte gamle flammer å tenke: tro hvordan jeg hadde hatt det dersom det var oss osv... Er jo helt naturlig at et langvarig forhold ikke er like lidenskapelig heeele tiden!! Jeg synes likevel du skal lære deg å verdsette den kjæresten du har nå. Du beskriver han som trofast og som du trives med. Vil du virkelig ødelegge dette?? At dere har et barn sammen er jo selvsagt ikke noe argument i seg selv, men en faktor å ta hensyn til. Dersom det kun er når du har sett han (og en stund etterpå), at disse følelsene komme opp, og ikke hele tiden i løpet av de 10 år sammen med din nåværende kjæreste, så synes jeg ikke du skal bruke all energien på å gjøre noe med dette. Det er jo ikke sikkert at gresset vil være noe grønnere hos denne tidligere flammen. Det er bare sånn... vi blir betatt av det som ikke er vårt. Av en eller annen merkelig grunn Jeg tror de fleste som har opplevd andre forelskelser i livet sitt, enn den nåværende kjæresten, har følt det slik som deg. Men noen ganger må man bare ta kontroll over følelsene sine! Bestem deg heller for å skape litt mer lidenskap i det forholdet du har! Det er jo ikke sikkert samboern din ser på deg heller som den mest lidenskapelige jenta i verden. Kanskje han også tenker på andre i blant. Man må jobbe for å krydre liv i forholdet!
Gjest Gjest_Annie_* Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Gammel kjærlighet ruster aldri...... Gammelt ordtak - men de var nok ikke så dumme i gamle dager heller !!! Uansett litt gammel kjærlighet mixet med litt ny spenning kan virke ganske forlokkende...... !!! Fokuser på HVORFOR det ikke ble dere to og ikke tro at ting har endret seg så veldig nå !! Lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå